Aihe: Kahler
1
Rassailija
16.04.2006 23:07:25
Oletkko kuullet kyseisetä kitara/bassotalla merkistä? Onko jollakin kenteis käyttökokemuksia?
tenkainen
17.04.2006 00:11:12

Oletkko kuullet kyseisetä kitara/bassotalla merkistä? Onko jollakin kenteis käyttökokemuksia?

On ne kuullu:
http://johtaja.ath.cx/mnethaku/sear … r&c=15&dest=subject#results
http://johtaja.ath.cx/mnethaku/sear … ahler&c=15&dest=msg#results
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
McNulty
17.04.2006 10:20:45
Minulla on toisessa Charvelissa Kahler 2300-series. Ehkä paras "floikka" millä olen soitellut. Siinä on kaikki asiat huolehdittu ja mietitty valmiiksi... loistavia talloja. Ruokankaan kautta tietääkseni saa Suomeen... mukavaan hintaan tosin. Kunnasja voi kertoa lisää :)
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
kunnasja
18.04.2006 10:04:11
Kahler piti saada, koska se on tiettävästi "paras".

Toisin kuin Floyd Rose, Kahlerin systeemi perustuu pyörintäakseliin, eli kuluvia osia ei ole nimeksikään. Tallapalat ovat lisäksi ns. erillinen kokonaisuus, eli kampea käyttäessä kielten korkeus mikkeihin nähden ei muutu. Tallapalat - ja muutkin osat - ovat säädettävissä joka suuntaan, eli ei pitäisi tulla ongelmia. Kielet lepäävät tallapalojen kohdalla pyörintärullien päällä, ei siis ole teräviä, kuluttavia kulmia. Kielistä ei tarvitse katkoa pois pallonuppeja, vaan ne asennetaan sellaisenaan paikalleen.

Kitaranrakentaja Teemu Järvinen totesi, että "tässä on kyllä ajateltu kaikkea".

Netistä voi tilata suoraan postitse (PayPal tms), omani sain hankkittua Ruokankaan kautta. Ei heilläkään maahantuontia ole, tämä oli ikäänkuin erikoistapaus. Hinta 310 USD plus ALV 22% plus tullit (8% muistaakseni). Eli hintaa tulee... Mutta ei kaduta.

www.kahlerusa.com
-Prokitaristi-
18.04.2006 10:18:54
Minä kun luulin, että Kahlerien valmistus on lopetettu...
kunnasja
19.04.2006 11:28:52
Minä kun luulin, että Kahlerien valmistus on lopetettu...

Niin olikin välillä. Oli vähän oikeussotkuja 90-luvulla, ilmeisesti Floyd Rose oli sen takana (tosin tämä on huhupohjainen tieto). Mutta nyt valmistavat taas tallojakin. Välillä ovat oman historiikkinsa mukaan tehneet mm. golf-mailoja......... (Jostain netistä tällainen teksti löytyi, en muista enää mistä.)
p130
19.04.2006 11:45:28

Niin olikin välillä. Oli vähän oikeussotkuja 90-luvulla, ilmeisesti Floyd Rose oli sen takana (tosin tämä on huhupohjainen tieto).

Noista oikeusjutuista en tiedä, mutta suurin syy valmistuksen loppumiseen oli se, että Kahlerit olivat kalliimpia Floyd Roseen verrattuna. Ja kun vielä halvemmat lisenssifloikat yleistyivät ja kitaranvalmistajat (Jackson/Charvel varmaankin merkittävimpänä) siirtyivät kustannussyistä käyttämään niitä, loppui bisnes Kahlerilta. Kahlerhan ei tallojaan lisensoinut muille valmistajille.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Tumppi38
19.04.2006 14:24:11

Ei se pöllömpi ollut, tuli vaan tollanen lisenssi kitara ostettua ja jäi käyttämättömänä kaappiin. Löytyisiköhän tuo vielä jos vaikka laittaisi myyntiin. . .
"And when youre old and grey you will remember what they said, That two girls are too many, three is a crowd and four you're dead. (Ray Davies)"
N33m0
19.04.2006 15:04:45

Kuinka pitkälle pitää paikkansa se että kun monet ovat sanoneet että Kahler vaatii huoltoa vähän enempi kuin floikka, vähän öljyämistä ym.
slow music for slow people
McNulty
19.04.2006 15:08:18
Kuinka pitkälle pitää paikkansa se että kun monet ovat sanoneet että Kahler vaatii huoltoa vähän enempi kuin floikka, vähän öljyämistä ym.

No, ne tallapalojen rullat vaativat kerran vuodessa tipan öljyä... muuten aika huoltovapaa. Kyllähän OFR vaatinee huoltoa myöskin, ainakin ne pienet palaset joilla kieli kiristetään tallapalaan kiinni ryytyvät nopeasti jollei niitäkin vähän öljyä.

En ole itse ainakaan todennut Kahleria yhtään sen työläämmäksi huoltaa kuin Floyd Roseakaan.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Tim
19.04.2006 16:09:59

Itekki oon vähä aikaa tuolta www.kahlerusa.com :ista noita talloja katellu. Sehän noissa on vielä kivaa, että jos alkaa tympimään saundi, niin voi hommata eri metallia olevia noita cam (nokka, epäkesko :) siis se missä ne kielet on kiinni, ja joka kääntyy kammesta) ja noita tallapalarullia. Niitä on teräksestä, alumiinista ja messingistä.
http://www.kahlerparts.com/Other_Pages/Compare.htm
Hyvin näyttää muitakin varaosia löytyvän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)