MarkoA 17.04.2006 23:48:41 | |
---|
Terve, Vanhaa juttua kaivelen, toivottavasti ei heti kivitetä. Eli kuka teistä käyttää VAIN vahvistimen omaa säröä soitossaan? Ja jos näin on, niin kertokaapas mistä vahvistimesta on kyse ja suurinpiirtein myös musiikkityylistä sekä soittotyylistä (komppia/sooloa?) Aina välillä tämmösestä tilanteesta haaveilen kun alkaa nuo purkit jne tympimään. Itse olen törmännyt dilemmaan, jossa hyvät, volumen mukana eläväiset komppisäröt kun löydän - kuulostaa soolosoundi yleensä kököltä. Joko liian kevyt, tuhnuinen särö tai kauhean riipivä. Omaa vahvistinta olen koettanut modata tämä yksi soundi mielessäni.. (ei voi kuvailla, se vain on siellä aivolohkossa talletettuna ;). Mutta ei löydy sopivaa. Tällähetkellä käytän ilmeisen yleistä tyyliä, että vahvistimesta vähän rosoa ja purkilla loput. Mutta kun aina jotku kehuu omien vahvistimien säröjä, niin kertokaa mikä vahvistin kannattaa ottaa testattavaksi tässä mielessä. Siis vaatimuksena varmaan vähintään 2 kanavainen (poljettavalla vaihtokytkimellä) ja mieluusti simppeli combo. Ärsyttävänä pointtina on ,että testi pitäis ehdottomasti saada suoritettua omalla soittokämpällä ja bändin kera. Muuten sitä todellista kuvaa ei saa. Esim liikkeessä kun testailee ja ruuvailee, voi joku kuulostaa helkatin hyvältä (viimeisin oli Peavey ValveKing..) mutta treeneissä soundi voi olla aivan syvältä (siis tuota Peaveytä en ole treeneissä testannut!). Ääninäytteet ja muu informaatio erittäin tervetullutta. - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Mean guitar, that's a swingin' old town
Rockin' and a-rollin' just a little while
Ain't got no rollin', ain't got no holdin'... |
Juzpe 17.04.2006 23:58:37 (muokattu 17.04.2006 23:59:20) | |
---|
Itsehän käytän vain ja ainoastaan vaffarin omaa särkyä. Kalustona 5150 + 4x12 kaappi. "Puhtaalla" kanavalla kompit, Särökanavalla soolot. Katoppas tuolta Vahvistinta Hevanderiin 900e - threadista niitä ääninäytteitä. Seillä on myös säädöt kerrottuna. Hardrock/hevi taitaa olla se musiikkityyli mitä noin niinku enimmäkseen vetelen, mutta myös muuta tulee soitettua aikas paljon. E: Linkki unohtu http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=121945&co=60"I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP
"Paskaa on paljon enemmän ku tryffeleitä, ei se silti tarkota että paska ois parempaa" - rakas avovaimoni |
Kiitos näytteestä. Hienot soundit, muttei ehkä se mun teekuppi. Hieman vähemmän gainia mulle, mutta tuohon sopi hyvin. Plussan sait. - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Mean guitar, that's a swingin' old town
Rockin' and a-rollin' just a little while
Ain't got no rollin', ain't got no holdin'... |
Torniojaws 18.04.2006 00:11:34 (muokattu 18.04.2006 00:17:09) | |
---|
Vahvistimen omaa säröä olen käyttänyt viimeiset 4 vuotta usealla eri vahvistimella (oma ja muiden). Engl Powerball + Engl Vintage 2x12" on tällä hetkellä. Ääninäytettä: http://files.mikseri.net/hifi/v/vortech_-_sycophant_gods.mp3 Jos vahvistimen asetuksia vielä: Lo Lead (3. kanava) Gain 2 Low 4 Mid 10 High 7 Depth Punch 6 Presence 7 |
Jesus_Plastica 18.04.2006 00:29:12 | |
---|
Hyvin potkii kyllä toi powerball, aika mid scoopattu soundi vaikka middle potikka on jopa 10:ssä... |
Heikki 18.04.2006 00:34:53 | |
---|
Itsehän käytän vain vahvistimen volumea, vahvistimena bassman 59 reissue. |
Ossi 18.04.2006 01:04:49 (muokattu 18.04.2006 01:07:05) | |
---|
Räpistelen mieluiten jossain blues ja rhythm´n´ blues hetteikössä ja tykkään, että kitaran ja vahvistimen oma soundi kantaa parhaiten. Oheisvehkeillä saa ehkä jutut kuulostamaan siltä, mihin tänään on totuttu: kompuroitua ja siistiä mutta itseni kaltaisen harrastajan ei onneksi tarvi huolehtia trendeistä :) Hiipuvasti Santanaa diggailevana tökkään piuhan tohon Boogie MK-III comboon. Se löytyy siitä. Värkissä on turhan paljon nuppeja ja niiden takana kaikenmoista oheistoimintaa mutta sieltä löytyy aika äkkiä kaikenmoista. Monipuolinen vehe jostain 80-luvulta. Jos on tarvetta hieman tunkkaselle ja samalla kuitenkin murealle B.B. bluessoundille niin se taittuu kohtuullisesti aikanaan uutena hankitusta Orangen 70´s stackistä. Vempeleestä irtoaa muuten hyvin pienellä äänenpaineella vaikkapa Claptonin live-Crossroads rähinäkin. Satunnaisia keikkoja silmällä pitäen tulin hankkineeksi vielä tommosen Peaveyn Classic 50-combon mikä on ihan kohtalainen yleisstyrkkari. Perussoundi on pikkasen tuhnu, mutta ajaa asiansa. Varsinkin kun sillä taittuu luonnostaan tommonen selkeästi artikuloiva ja rumpumätönkin läpi tunkeva Dickey Betts-meininki. Fenderin Bluesdeluxe sai sydärin ja odottelee treenikämpillä aikaa uuteen ohitusleikkaukseen Wahwarikellarissa. Pakko viedä kun siinä on kuitenkin jotain semmosta mitä ei löydy kuuna päivänä noista muista :) |
mettän peikko 18.04.2006 08:12:04 | |
---|
Mää itte käytän ylenesä Bassman tenin omaa säröä eli nupit on kaikki kaakossa. north state aika miehen savuke |
E.Q 18.04.2006 08:35:57 | |
---|
Fender The Twin, kaikilla purkeilla mitä olen kokeillu on sen soundi menny pilalle. K100#10 |
Super-Jari 18.04.2006 08:44:41 | |
---|
Englin powerballista saan soundia irti ilman pedaaleita. Death metallia paukuttelen. Komppaan. Ainoa pedaali jota käytän on Korgin DT-10 jota suosittelen kaikille muillekkin. |
Volle 18.04.2006 10:42:50 | |
---|
Joskus käyttelin Laney lc15r:ää 4*12"-kaapin kanssa ilman mitään purkkeja. gaini puoleen väliin ja masteri täysille, ni johan rähisi. Musatyylinä punkrokki. Nykyään se pömpeli on kotona, kun tehoa oli ehkä aavistuksen verran liian vähän, mutta saundi oli kohdillaan. Mitään kanavanvaihtoa tossa sitten ei kyllä ollut, joten soittotatsilla ja kitaranvolumella joutui puhtaita pelaamaan. Sitten niin. |
Exhausted 18.04.2006 10:49:40 (muokattu 18.04.2006 10:50:16) | |
---|
Mesan F-30 -combon säröt käytössä. Jonkinlaista modernia nynnypunkrokkia soitetaan. Kitaran ja vahvarin välissä on POD XT Live, jolla voin muuntaa särön kevytrosoksi volumea vaimentamalla. Lisäksi käytän paria efektiä, viritysmittaria ja geittiä, mutta särön määrää en lisää. Cleania kanavaa käytän nykyisin entistä vähemmän. |
Pitkavirta 18.04.2006 12:37:56 | |
---|
joo. ei oo säröpurkkeja. kliiniä en käytä bändisoitossa juurikaan, kevyttä rosoa ja sitte vähän isompaa välillä. tyylinä semmonen uusiopoppirokki, vahvarina fender horst-rod deluxxxe no ei hitossa |
MarkoA 18.04.2006 13:12:56 (muokattu 18.04.2006 13:13:33) | |
---|
joo. ei oo säröpurkkeja. kliiniä en käytä bändisoitossa juurikaan, kevyttä rosoa ja sitte vähän isompaa välillä. tyylinä semmonen uusiopoppirokki, vahvarina fender horst-rod deluxxxe Minkälaista kitaraa käytät? Testailtiin kaverin kanssa joku vuosi sitten juuri hot-rod deluxea bändin kanssa ja siinä on esimerkki semmosesta mun mielestä riipivästä säröstä. Nätit kompit kun sääti, niin soolossa ei ollut tarpeeksi puhtia ja päin vastoin. Eli mua ihmetyttää kun porukka kertoo käyttävänsä HR-sarjan vahvareiden omia säröjä. Minä soitin sillä 335:llä ja se kyllä onnistui viiltämään niin että tuntui! Varsinkin jos oli suunnattu suoraan kohti. Minä en vaan ihan selvästi osaa, prkl! - In the days of my youth
I was told what it means to be a man,
Now I’ve reached the age
I’ve tried to do all those things the best I can. - Good times bad times, Led Zeppelin |
Viper51 18.04.2006 13:25:51 | |
---|
joo ei oo vielä tullut säröpedaaleille tarvetta :) Tällä hetkellä on käytössä Engl Savage ja Englin 4x12 kaappi (standard). |
Da Make 18.04.2006 13:27:05 | |
---|
Itse olen löytänyt erittäin toimivan "kultainen keskitie" soundini. Reilusti midleä, niukasti trebleä/pistävyyttä, eikä liikaa säröä. Soundi sopii hienosti sekä komppaukseen, että leadsoitantaan. Laulavaan soolo soundiin ei minusta hirmusäröjä tarvita. Vahvistin: Hughes&Kettner ZenTera Combo (Celestion V30) Mallinnos: Plexi 100 PreFX (mallinnos): Tube Screamer Vahstinmallinnoksen säädöt: Gain: klo 12 Bass: klo 10 Mid: klo 16 Treble: klo 12 Precence: klo 14 Volume: klo 17/tapissa Global EQ säädöt: Low: 0 Low mid: + 4.5 Hi mid: + 4.0 High: -0.5 Tubescreamer: Level: 5.4 Gain: 3.0 Soiton aikana säärönmäärää kontrolloidaan kitaran volumepotikalla (kiitos erittäin hyvän DSM "Dynamic Sector Modelling" tekniikan), sooloihin tarvittava "tasoboosti" tulee Master Volume pedaalista. Esimerksi DSL Marshall MXR Wylde Overdrivella ajettuna ja 10 kaistaisella EQ:lla loopissa on melko lähellä tätä soundia. Riippuu tietysti ollaanko tässä hakemassa US, Brit, Boutique jne. tyyppistä säröä. Joka tapauksessa kunnon putkivahvari, hyvällä overdrivella (esim UralTone SD-1) höystettynä on melkolailla varmaa kauraa. ZenTera pelaa myös hyvin. |
temex878 18.04.2006 13:29:43 (muokattu 18.04.2006 13:29:56) | |
---|
Itse käytän pelkästään tech21 säröä ja puhdasta kanavaa.. Sooloissa isken sitten boostin päälle vahvistimesta johon on sopivasti lisätty reverbiä.. Vahvistin on siis tech21 trademark 60 Kuitenkin olen suunnitellut että pitäis jonkinlainen kaiku boxi vielä lisäksi laittaa.. |
Volle 18.04.2006 13:35:49 | |
---|
Minkälaista kitaraa käytät? Testailtiin kaverin kanssa joku vuosi sitten juuri hot-rod deluxea bändin kanssa ja siinä on esimerkki semmosesta mun mielestä riipivästä säröstä. Nätit kompit kun sääti, niin soolossa ei ollut tarpeeksi puhtia ja päin vastoin. Eli mua ihmetyttää kun porukka kertoo käyttävänsä HR-sarjan vahvareiden omia säröjä. Minä soitin sillä 335:llä ja se kyllä onnistui viiltämään niin että tuntui! Varsinkin jos oli suunnattu suoraan kohti. Minä en vaan ihan selvästi osaa, prkl! Hotrod toimii mun mielestä särössä 4*12"-kaapilla paljon paremmin kuin omalla ämyrillään. Ja vielä sopiva poljin lattialla vahvarin edessä saa jo melko vihaista murinaa pihalle. Sitten niin. |
Skebameizi 18.04.2006 14:04:26 | |
---|
Krank Revolution toimii minulle oikein mainiosti. Komppisoundillani ei ultimaalisia liidejä kyllä soitella mutta eipä niitä meidän musassa älyttömästi olekaan =) Miksi siirtää huomiseksi se minkä voi tehdä ylihuomenna? |
Swan 18.04.2006 14:31:07 | |
---|
Tähän asti olen käyttänyt lähinnä Engl Screamerin omia säröjä. Olen kuitenkin pikkuhiljaa siirtymässä vahvarisärön ja buusterin yhdistelmään. Tämä lähinnä siksi, että high gain -vahvarit harvemmin kovin dynaamisia ovat, ja uudistuvien mieltymysteni takia Screamer on nyt myynnissä. Shitti on ihan arsesta! >-)))> #26 Tori: Engl Screamer + Z-5 |