Aihe: Rumpumikit
1
Suicider
15.09.2003 14:17:38
onko kellään kokemuksia nuista thomannin rumpumikeistä??aattelin tilata sieltä semmosen mikkisetin..että onko ne ihan toimivia mikkejä,,,,,live käyttöön lähinnä.. jees ..eipä muuta..rock rock..
drummer
15.09.2003 14:46:14
onko kellään kokemuksia nuista thomannin rumpumikeistä??aattelin tilata sieltä semmosen mikkisetin..että onko ne ihan toimivia mikkejä,,,,,live käyttöön lähinnä.. jees ..eipä muuta..rock rock..

Olen kuullut, että olisivat ihan ok keikkakäytössä, mutta studioon hieman heikkoja. Valaiskaa minua, jos olen väärässä. Olen nimittäin itsekin miettinyt niiden hankkimista.
Sauna paloi poroksi ja maattiin vaan...
drummer
19.09.2003 08:18:17
Mulla on T-Bone BD300 ja 2x CD-55. Livekäytössä ihan hyvin toimivia.

Millainen se CD-55:ten ripustin on? Pysyykö kunnolla kiinni?
Sauna paloi poroksi ja maattiin vaan...
afro
19.09.2003 17:36:07 (muokattu 19.09.2003 17:37:15)
Millainen se CD-55:ten ripustin on? Pysyykö kunnolla kiinni?

Ei oo mulla ainakaan ikinä tippunut eikä irronnut.
Siinä on semmonen kiristin ja siinä pehmikkeenä kumipalat. En osaa selittää mutta hyvin toimii. Ei tarvitse kiristää edes tiukalle.

Edit: Ai niin unohtu, että se pidike ei välttämättä sovi kaikkiin vanteisiin täydellisesti, mutta kyllä aika varmasti pysyy silti hyvin kiinni.
Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
asa
20.09.2003 03:40:45

En suosittele kokemuksesta ainakaan sitä T-Bonen halvinta sarjaa joka maksoi jotain 200€. Livenä toimii, muttei studio hommissa. Satsatkaa kalliimpaan tai toiseen merkkiin. Tosin noi Maiden Hellin demot on nauhoitettu niillä, ja kyllä niistä ihan ok saundit sai, muttei mitään maata järisyttävää.
silli-wanilli
24.09.2003 15:47:10
DC2000 sarjan EM711 konkkamikkien kanssa vähän ongelmaa. Esitteessä luvataan "kunnolla hönkää" ja sitähän niistä piisaa; liikaakin. Lisäksi "suositellaan käytettävän "PAD" toimintoa mikserissä????
No tuota toimintoa ei kuitenkaan käyttämissäni miksereissä ole ollut. Mikeistä tulee aivan s**tanan kova singaali eikä mitkään vaimentimet tunnu riittävän. Ääni on sellainen pärinää muistuttavaa. Mikkejä ei kovin kauas kalvostakaan saa, koska mikeissä vannekiinitys.
Oliskos kellään kokemusta???
anttitk
16.10.2003 14:11:04
kertokaapa hyvät ihmiset mitä nuo rumpumikit kustantaa. en välttämättä ole kiinnostunut kun pelkästä basarimikistä, koko settiä en tarvi. että mistäs tämmösen vois löytää irrallaan, ja paljonkohan kustantaa. muusikoiden.net tori ei tarjonnut tämmöisiä kenenkään toimesta, tosin muistaakseni joskus on ollut...
saBBa
17.10.2003 13:06:43
Jos kysyä voisin täs topiikis, et suositteletteko noita triggeri-mikki rumpumoduuli stydeemeitä... noin niinkun yleensä? Eli mitä hyötyä siitä olisi ja minkälainen moduuli(tai mikä se nyt on) pitäis olla...jne? Olen jo pitkään meinannut hankkia itselleni settiin mikkejä mutta en ole saanut vielä itselleni selväksi kannattaako hankkia tavalliset mikit vai toi triggeri homma... Jos oikein oon käsittäny niin triggeri hommassa ei oikeestaan ole alkuperäistä ääntä mukana,vaan ääni tehdään siitä rumpumoduulista...vai???
...rock rock...
Paas
18.10.2003 12:07:27
Jos kysyä voisin täs topiikis, et suositteletteko noita triggeri-mikki rumpumoduuli stydeemeitä... noin niinkun yleensä? Eli mitä hyötyä siitä olisi ja minkälainen moduuli(tai mikä se nyt on) pitäis olla...jne? Olen jo pitkään meinannut hankkia itselleni settiin mikkejä mutta en ole saanut vielä itselleni selväksi kannattaako hankkia tavalliset mikit vai toi triggeri homma... Jos oikein oon käsittäny niin triggeri hommassa ei oikeestaan ole alkuperäistä ääntä mukana,vaan ääni tehdään siitä rumpumoduulista...vai???

Siis jos mikität rummut niin silloinhan mikit nappaavat rummun luonnollisen äänen. Triggerit taas tunnistavat ainoastaan kalvon värähtelyn minkä jälkeen signaali kulkee moduuliin josta sitten tulee se soundi. Monet sekoittavat nauhoituksissa rummun oikeaa soundia ja moduuli soundia saadakseen haluamansa soundit.
Takatukat kunniaan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)