Deino 17.04.2006 20:20:43 | |
---|
Se siitä sitten. Kapulat takkaan. Ja är seet mulle. Deino vaan |
Nolte 17.04.2006 20:23:52 | |
---|
Ja är seet mulle. Ja halvalla. Huono soittaja! |
hollmi-5 17.04.2006 20:30:42 | |
---|
Se siitä sitten. Kapulat takkaan. Ei kun treenaamaan. Kukaan ei ole syntynyt huonoksi rumpaliksi. Huonoksi jäädään treenaamatta. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Lerssilarssi 17.04.2006 20:54:27 | |
---|
Ei sen rumpalin mikään bändin taitavin soittaja tarvitse olla, mutta kyllähän se vähän häiritsee jos rumpalin komppi laahaa koko ajan perässä, esimerkkinä Metallica ja Lars Ulrich. (Livenä) Metal up your ass! |
Jaska 17.04.2006 21:07:29 | |
---|
Ei sen rumpalin mikään bändin taitavin soittaja tarvitse olla, mutta kyllähän se vähän häiritsee jos rumpalin komppi laahaa koko ajan perässä, esimerkkinä Metallica ja Lars Ulrich. (Livenä) No siitä sen enempää keskustelematta, ei oo koskaan mua häirinny. |
south_of_heaven 17.04.2006 21:13:11 | |
---|
sinänsähän bassoa voidaan ajatella rytmisoittimena, sillähän soitetaan usein samassa rytmissä rumpujen kanssa ja silleen. Kyllä tosin basistittomatkin bändit pärjää. Basistiksi otetaan monesti se kaveri, joka haluaa bändiin mutta ei osaa vielä soittaa mitään. Tämä ei siis todellakaan aina päde, mutta on nähty. Mutta itse topicciin vastaan että rumpalit saa hommastaan vähemmän kunniaa kuin pitäisi. itki south_of_heaven |
jjylli 17.04.2006 21:36:11 | |
---|
no hei, ei rumpalin mun mielestä tarvitse olla supermies. ei tarvii soittaa monimutkasesti tai teknisesti loistavasti. mutta sen pitää toimia mitä tekee. esim. acdc toimii vaikkei tulis yhtään filliä! ja acdc toimii paljolti rumpalinsa ansiosta (ei tietenkään pelkästään siksi). |
Bobana 17.04.2006 21:39:06 | |
---|
Kanta: Rumpalin ei tarvitse olla paras. Perskokemuksella sanottuna yllättävänkin paljon virheitä peittyy kitarojen ja varsinkin basson alle. Toinen juttu onkin mielestäni tässä vastuu. No, sekin on hieman vaikeasti määriteltävissä mutta tarkoittaa sitä ettei huiski mitä sattuu vaan fillit ja rytmitykset tehdään ajatuksella. Se on se jolla huonompikin rumpali pystyy paikkaamaan heikkoja puoliaan. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
jjylli 17.04.2006 21:42:37 | |
---|
Kanta: Rumpalin ei tarvitse olla paras. Toinen juttu onkin mielestäni tässä vastuu. No, sekin on hieman vaikeasti määriteltävissä mutta tarkoittaa sitä ettei huiski mitä sattuu vaan fillit ja rytmitykset tehdään ajatuksella. Se on se jolla huonompikin rumpali pystyy paikkaamaan heikkoja puoliaan. aivan näin |
Jaska 17.04.2006 21:47:44 | |
---|
fillit ja rytmitykset tehdään ajatuksella. Se on se jolla huonompikin rumpali pystyy paikkaamaan heikkoja puoliaan. No jos tuo onnistuu, ni en väittäs ko. rumpalia lainkaan huonommaks.. |
No kitaristihan se mielummin se taitavin olisi. Paskat kitarat - hyvät rummut. Ei mene. Paskat rummut - hyvät kitarat, ihan jees. Ai et digaa mun paskast? No, tos on kusta!
THV-Klubi#12
Paskakitaristit #1 |
jjylli 17.04.2006 21:56:44 | |
---|
Paskat rummut - hyvät kitarat, ihan jees. no, meillä on oikeus olla erimieltä, ja olen kovasti eri mieltä. |
hollmi-5 17.04.2006 22:06:05 | |
---|
acdc toimii vaikkei tulis yhtään filliä! ja acdc toimii paljolti rumpalinsa ansiosta Kompin pitää toimia. AC/DC:n Rudd on maapallon paras kakkosnelosen jyystäjä. Ei ole mikään ihme, että bändi toimii. Rumpufillit ovat melkein sivuseikka rumpalin toimenkuvassa. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
ääliö 17.04.2006 22:07:51 | |
---|
Hyvä, perkussiivisen soittamisen tajuava basisti on kullanarvoinen. Mies puhuu vähän mutta asiaa! Onneni on soittaa tällaisen basistin kanssa jo vuosia. Pahana puolena vaan se että kärsin todella pahoista vieroitusoireista jos "joudun" soittamaan jonkun toisen basistin kanssa. Ylilihavat Rumpalit ry. |
hollmi-5 17.04.2006 22:08:06 | |
---|
No kitaristihan se mielummin se taitavin olisi. Paskat kitarat - hyvät rummut. Ei mene. Paskat rummut - hyvät kitarat, ihan jees. Mielipiteesi tulee muuttumaan. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
kattila 17.04.2006 22:11:03 | |
---|
Voisin myös väittää, että tämä pitää paikkansa. Tiedän pari bändiä, joissa muut soittajat ovat selvästi taitavempia kuin rumpalit ja rumpali kyllä potkii aina pahasti muun bändin maahan omalla taidottomuudellaan. Meillä asetetaan kovat paineet! MegaMan Club #008 - Spark Man |
LaKu 17.04.2006 22:22:57 | |
---|
Huono rumpali pystyy kyllä tuhoamaan aika paljon. Whitesnake on hyvä esimerkki. Bändin eka rumpali oli aivan onneton, sitten tuli Paice ja bändi oli kun eri planeetalta. Siis näin "soittajan/rumpalin korvalla". IP:n jälkeiset rumpalit WS:ssa en kommentoi... Se on totta että hyvän basistin kanssa on ilo soittaa. Jos kitaristilla on hyvä rytmitaju niin se on myös hieno asia, esim. Stevie Ray Vaughan, Eddie Van Halen, Steve Morse. Auttaa bändin kokonaissoundia paljon ja antaa tiukkuutta siihen. |
Analuuk 17.04.2006 22:25:35 | |
---|
"Bändi on just niin hyvä, kuin sen rumpali on.", sano joku joskus jossain. Taitava ja hyvä on ehkä vähän eri asia, mut kuitenkin... Toi juttu riippuu kyllä musatyylistäkin. Nick Mason oli ja on edelleen kökkö rumpali, mut silti Pink Floyd oli aivan mahtva yhtye (ja on ehkä edelleen, siihen en ota kantaa...). Masonin yläastegroove on on osa bändin soundia. Sama juttu brittiläisellä Anathemalla. Sen sanotaan kuulostavan Pink Floydilta laulajan ja kaikujen takia, mut ihan yhtä lailla yhdistävä tekijä on paska rumpali. Ja kun nyt sanon "paska rumpali", tarkoitan niin ku opisto-hifistely mielessä. Mahtavia muusikoita ja bändejä mun mielestä... Levyjen perusteella rumpaleita on mun mielestä vaikea arvioida. Livesoitto kertoo paljon enemmän. Metallica on ainakin TV:stä nähtyjen livepätkien perusteella kaatunut aina rumpaliin... Kompuroinut ensin pahasti, sit kompastunut, satuttanut jalkansa ja nilkuttanut maaliin... Kumut tulee, olenko valmis? |
MK73 17.04.2006 22:28:48 | |
---|
Kyllä rumpali on minulle se ykkösjuttu bändissä. Mutta ei välttämättä taitavin tai paras tarvitse olla - hyvyyskin on vaikea määritellä. Oleellista on, että rumpalin soitto ja soundit miellyttävät korvaa. Ainoastaan Pekka Pohjola on soittajana/basistina niin jumalainen, ettei rumpalillakaan enää ole niin väliä. Tosin Pohjolalla on aina ollut muassaan päteviä rumpaleita. Yleisesti ottaen rumpalin on oltava mieleinen. Tästä syystä esim: -Tiktak kuulostaa paremmalta kuin Dave Weckl Band -Led Zeppelin paremmalta kuin Deep Purple -Peer Günt paremmalta kuin Stratovarius -Anssi Nykänen paremmalta kuin Kenny Aronoff -Jeff Porcaro paremmalta kuin Simon Phillips -Phil Rudd paremmalta kuin kuka tahansa tuuraajansa ...nuo ovat vain minun vähäpätöisiä mutta painavia mielipiteitä :-) |
oo-p 17.04.2006 22:45:46 | |
---|
Ja studiossakin rumpalin on vedettävä biisit kokonaisina. Muut jäsenet voivat vetää vaikka osa tai nuotti kerrallaan. Näin siis ainakin omissa projekteissa on homma mennyt. Biisit pitää siis osata todella hyvin. En tietenkään väheksy muita soittajia, mutta rumpalin palli on aika haastava. Ja sen kuulee kyllä omasta soitosta. Koskaan ei voi sanoa että hyvinhän se loppujen lopuksi meni. ehei, ootko kuullu koskaan "klikkiin soittamisesta", studiossa laitetaan nykyään rummut sekunnin sadasosalleen tip top, ja se on perseestä. Terve, ja kiitos kaloista! |