Hannu H. 17.04.2006 12:07:02 | |
---|
Elikkä tarttis basson rungosta repiä maalit poies jollain konstilla. Vaihtoehtojahan on monia. Hiekkapaperilla koitin raapustaa mutta totesin että taidan kuolla vanhuuteen ennen kun olen saanu maalit poies. Pinnan tasaisuus voi myös kärsiä jos ei oo huolellinen.. Mites lämpöpuhallin ja sikli? Kemikaaleilla toki sais helposti mutta en viittis semmosten kanssa rupee läträämään. |
janik 17.04.2006 12:08:58 (muokattu 17.04.2006 12:09:44) | |
---|
Jos siinä on paksu maalipinta niin, pelkällä lastallakin saattaa lähteä. HB:sta sain maalit noin pois. |
Mites lämpöpuhallin ja sikli? Tuolla tavalla olen parista kitarasta ottanut maalit poies. Toimiva keino kyllä. Projectguitar.comissa oli vähän vinkkiä tuohon tekniikkaan, vilaiseppas sieltä. Awaken the suffering |
Hannu H. 17.04.2006 13:17:27 | |
---|
|
saastara 17.04.2006 16:05:56 | |
---|
Minulla on taas semmoinen kysymys mielessä, että mitäs kemikaaleja ihmiset yleensä tuossa maalinpoistossa käyttävät? Jos eivät siis hiomalla maalejaan poista. Sinun postimerkkisi palavat. |
ilpoliekkio 17.04.2006 16:33:16 | |
---|
Mitähän lakkaa noissa yamahan rbx halpisbassoissa käytetään? Veikkaisin, että 2-komponettista akryylilakkaa. Se kai se yleisin lakka on? Awaken the suffering |
Vasu 17.04.2006 16:46:27 | |
---|
Minulla on taas semmoinen kysymys mielessä, että mitäs kemikaaleja ihmiset yleensä tuossa maalinpoistossa käyttävät? Jos eivät siis hiomalla maalejaan poista. Nitro mors , vihreä monjä sillä lähtee. Mutta kantsii kysyä miten puulle sopii, ainakin vihreässä purkissa oleva Nitro Mors on aika kovaa tavaraa kumihanskat käteen jne. Itsellä on kokemusta ainostaan automaalien poistosta peltipinnalta. Elikä ohjeet ennen käyttöä. |
jarmos 17.04.2006 18:24:42 | |
---|
Minulla on taas semmoinen kysymys mielessä, että mitäs kemikaaleja ihmiset yleensä tuossa maalinpoistossa käyttävät? Jos eivät siis hiomalla maalejaan poista. Minä olen käyttänyt tuollaista 3M maalinpoistoainetta. http://jarmos.kaverit.org/jarmos01_1.html Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
saastara 17.04.2006 19:01:26 | |
---|
Minä olen käyttänyt tuollaista 3M maalinpoistoainetta. http://jarmos.kaverit.org/jarmos01_1.html Jäi tuossa hieman pimeäksi se, että raaputtelitko tuon soosin avulla koko maalipinnan pois vai teitkö jotakin muita taikatemppuja siinä välissä kun olit lakan poistanut? Sinun postimerkkisi palavat. |
jarmos 18.04.2006 08:04:34 | |
---|
Jäi tuossa hieman pimeäksi se, että raaputtelitko tuon soosin avulla koko maalipinnan pois vai teitkö jotakin muita taikatemppuja siinä välissä kun olit lakan poistanut? Siinä oli podi petsattu, joten sen verran joutui lakanpoiston jälkeen hiomaan puhtaaksi puupinnan saisi. (siis koko pinnan poistin soosilla) Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
Dareon 21.04.2006 02:25:15 | |
---|
Tuli mieleen että mitä jos kitaran tai basson maalaisi UV-aktiivisella, tai pimessä hohtavalla maalilla ? Mahtaisikohan maalit pysyä tai olisiko kovin rock-uskottava enää on tietenkin toinen juttu. :) Jollekin glamrock-bändille tosin voisi sopiakin. Ei sen tarvitse olla täydellinen, kunhan se vain näyttää siltä. |
shamino 21.04.2006 08:26:40 | |
---|
Itse kävin rautiasta hakemassa nitro-mors nimistä ainetta jota myyjä kehui tehokkaaksi tavaraksi mutta eipä vain saanut 7-kielisen HB:n maalipintaan mitään vaikutusta aikaan, jouduin lopulta kuumailmapuhaltimella ja teräslastalla raaputtamaan. Olisi kyllä ollut hyvä jos olisin saanut tuolla aineella kun esimerkiksi sarvien mutkista on hankalampi raaputtaa maaleja pois ja maksoihan tuo ainekin aika hyvin.. Muutenkin käyttäytyi oudosti tuo hb:n maali, yleensä tuolla tekniikalla maalit on sulanut ja palanut mustaksi mutta tuo maali vaan irtosi pinnasta eikä sulanut käppyrälle, mitä lie muovia pistäneet pintaan. rockrock |
janik 21.04.2006 10:42:06 | |
---|
Itse kävin rautiasta hakemassa nitro-mors nimistä ainetta jota myyjä kehui tehokkaaksi tavaraksi mutta eipä vain saanut 7-kielisen HB:n maalipintaan mitään vaikutusta aikaan, jouduin lopulta kuumailmapuhaltimella ja teräslastalla raaputtamaan. Olisi kyllä ollut hyvä jos olisin saanut tuolla aineella kun esimerkiksi sarvien mutkista on hankalampi raaputtaa maaleja pois ja maksoihan tuo ainekin aika hyvin.. Muutenkin käyttäytyi oudosti tuo hb:n maali, yleensä tuolla tekniikalla maalit on sulanut ja palanut mustaksi mutta tuo maali vaan irtosi pinnasta eikä sulanut käppyrälle, mitä lie muovia pistäneet pintaan. Itselläni taitaa olla täysin sama kitara, siitä lähti maalit pelkällä lastalla. |
aatu24 21.04.2006 18:21:54 | |
---|
Nitromorsilla olen parista bassosta poistellut maalit. Hyvin lähtee. Parasta on sivellä siveltimellä ohut kerros ja varovasti siklillä "kuoria" lähtevä maali pois. Sitten taas uusi kerros Nitroa ja samat kuviot. Nitro käsittelyn jälkeen täytyy käsitelty puu puhdistaa vaikka tärpätillä, eli tärpättiä rättiin pyyhkiä pinta huolellisesti. Tämän jälkeen olen vielä hionut pinnan ja kälsitellyt sen kidesoodalla ja taas hionut. Näin olen varmistellut että mitään Nitroa ei ole jäänyt pintaan, jotta uusi malaus sitten onnistuisi. Jos Nitroa jää pintaan niin uusi maali ei tartu siihen kohtaan kunnolla. Onnea tekemiseen! |
gasser 21.04.2006 20:47:47 | |
---|
Teillä näyttää olevan hieman sivistyneemmät tavat kuin mulla nuorempana. Minä mistään maalinpoistoaineista tiennyt: taltta käteen ja nuijaa perään. Iskän sähköhöylä ei toiminu kovinkaan hyvin: meni tukkoon ja jumahti. Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta |
sn 21.04.2006 20:55:57 | |
---|
Mä taas raaputtelin telkkarin katselun lomassa puukonterällä hiljalleen maalit irti omastani. Tuli hyvä. Not. |
harpist 07.05.2006 04:28:54 | |
---|
Minulla on taas semmoinen kysymys mielessä, että mitäs kemikaaleja ihmiset yleensä tuossa maalinpoistossa käyttävät? Jos eivät siis hiomalla maalejaan poista. "Viemärinaukaisuaine Jauhe Viemäri-apu S-100 , ei vahingoita putkistoja , posliinia tai kumia." "Vaarallista nautittavaksi. Ärsyttää ja syövyttää ihoa. Kaliumhydroksidia 98%" "Huom. Viemäri-apu soveltuu 20% liuoksena erinomaisesti maalin poistoon." Lainaukset suoraan pullon kyljestä - ja tuo aine ei ole kallista. " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. |