Aihe: Tilulilulei..
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Krice
17.04.2006 00:19:20

No siinä taas yx jumala yli muiden!

Et uskokaan kuinka oikeassa olet.
winny
17.04.2006 00:36:11
Et uskokaan kuinka oikeassa olet.

No jos oot veivannu skebaa yli,huom.yli 30v,niin vittuile sit!
out of doors,in the open air...
Epämuusikko
17.04.2006 01:11:46
Mun mielestä "oikee" tapa on edetä on:Soinnut,sointukuviot,sormitus..ja se että jaksat päivästä päivään,tunnista toiseen harjoitella ja jos tökkii,niin apuva,kannustavaa tietoa/taitoa löytyy esim.näiltä sivuilta!

Näin.

Itteä vituttaa ku olen keskittynyt aluks kaikkeen turhaan kuten sointuihin ja muutenkin tuohon komppipuoleen, tai ei tuokaan nyt turhaa ole mutta olisi jo alusta lähtien pitänyt soitella jotain ybertilua vaikka se päin helvettiä olisikin mennyt ja menee kyllä vieläkin. Kyllä se ilmeisesti vaatii jonkinlaista "luonnonlahjakkuutta" tai sitten helvetinmoista reenailua päivästä toiseen. No joo...

Lahjakkuus = maltti ja sisu treenata niinkin tylsiä asioita kuin soinnut ja komppipuoli. Rumpalina opin tämän kantapään kautta: Kakkosnelonen on vasta viime vuosina paljastanut todelliset vaikeutensa, yms... Ennen se oli niin helppo :)
It´s easier to give up than allways tried to go up.
ravensoul
17.04.2006 07:12:31 (muokattu 17.04.2006 07:14:04)
No jos oot veivannu skebaa yli,huom.yli 30v,niin vittuile sit!

Ja tällä oli merkitystä asiaan, koska..?

DIT: niin, siis tarkotin tuota ikäviittausta.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Keppi
17.04.2006 08:25:25
Itteä vituttaa ku olen keskittynyt aluks kaikkeen turhaan kuten sointuihin ja muutenkin tuohon komppipuoleen, tai ei tuokaan nyt turhaa ole mutta olisi jo alusta lähtien pitänyt soitella jotain ybertilua vaikka se päin helvettiä olisikin mennyt ja menee kyllä vieläkin.

Luulempa, että kun aikaa kuluu ja kasvat sekä ihmisenä, että kitaristina, niin huomaat tehneesi asiat tämän jutun suhteen juuri oikein päin. Usko kokeneempaa!;D
...no ei vaineskaan;)
Spiral
17.04.2006 09:26:18

Jos tää oli paska kirjoitus,otan kommentteja mieluusti vastaan!:P

Oli.

Jos et pidä tilusta/tilutuksesta, ok.
Jos pidät, ok.
metalsika
17.04.2006 09:44:42
olen aika uusi täällä palstalla, mutta jotenkin havaittavissa että vanhat konkarit jostain syystä inhoavat tiluttelua. en itsekään pidä turhasta tiluttelusta musiikissa ,mutta ei se minua häiritse jos joku sitä sitä harrastaa. luulenpa että juuri siitä moni aloitteleva nuori kitaristi ammentaa sitä niin tarpeellista motivaatiota. ja sama kai se on missä järjestyksessä ne asiat opettelee. komppaus-soolot vai soolot-komppaus, jos samaan lopputulokseen päädytään. täältä löytyy niitä jotka ovat aloittaneet sieltä soinnuista ja komppaamisesta(ns. oikea tapa) ja sitten on jäänyt sooloilu opettelematta tai sitten toisinpäin. itse olen pyrkinyt treenaamaan molempia. mielestäni aivoton tilutus toimii hyvin harjoittelu metodina mm. motivaation antajana ja muutenkin sormien notkistajana, itse musiikissa en jaksa tiluja kuunnella.
Teemu K.
17.04.2006 09:50:58

Riippuu tietysti kitaristin tavoitteista.

Jos bändiin haluaa niin on syytä opetella komppaus ensin.
Miksi ottaa bändiin joku, joka ei tiedä lähes mitään edes perussoinnuista tai siitä miten sointuja muodostetaan? Naurettavaa...

Kärjistetty esimerkki:
"mä vedän kaikki puutumit!!"
- "soittappas Em"
"siis niinku hä?"

Kotikamari-kitaristi saa mun puolesta soittaa mitä haluaa..
Juuho
17.04.2006 10:23:39
Mut tärkeintä nyt kuitenkin on se, että soittaa sitä mistä tykkää.
Toiset tykkää vääntää tiluja, itse en siihen kerhoon kuulu.
Tykkään enemmän "hitaista" sooloista, koska mielestäni niissä on enemmän
"järkeä". Esim kulkea melodian kanssa yhtä matkaa, kuin soittaa tiluja kohtaan,jossa
niillä ei ole mitään yhteyttä biisiin. Tosin kyllä tilutkin tietynlaiseen musiikkiin sopii.
Wahi
17.04.2006 10:25:17 (muokattu 17.04.2006 10:26:29)
Eikös se ole ihan itsestäänselvyys, että ensin opetellaan perusasiat kuten komppaus etc. Mutta aina löytyy se joku niinQ 15w tiluttajax wannabeLaihox joka soittaa HEWY MEDAL!!111 tilutuksia niinQ ihan täysii siel Musamaailman kopissa!!!111

Pointti oli siis siinä että ensin opetellaan perusasiat ja komppaus kuntoon. Suurin osa kitaransoitosta on kuitenkin komppausta. Ei ketään kiinnostaa osaatko soittaa 150 nuottia sekunnissa jos et osaa kompata suoraan lonkalta jotain yksinkertaista biisiä.
hoho
Pitää olla fjongaa et on stüldt håjttii!
-Prokitaristi-
17.04.2006 10:26:12 (muokattu 17.04.2006 10:26:56)
Onko se teiltä jotaki pois jos jokku teinit haluaa tilutella? Kai sitä saa soitella mistä itse tykkää ja mitä haluaa

No kyllä se tavallaan on pois. Ja pistää vituttamaan, kun niitä "JaujauXalexijeahtilusweep"-teinihevareita syntyy taukoamatta. Vaikka ikäni perusteella joku voisi sanoakin minua teinicobsweeppaajawannabetr00hevariksi, niin silti arvostan yhtä lailla SRV:täkin, kuin Ynkkää ja Bluesia kuuntelen yhtälailla kuin vaikka Kasaripikahevitilua.
BigPapa
17.04.2006 10:28:05

No kyllä se tavallaan on pois. Ja pistää vituttamaan, kun niitä "JaujauXalexijeahtilusweep"-teinihevareita syntyy taukoamatta. Vaikka ikäni perusteella joku voisi sanoakin minua teinicobsweeppaajawannabetr00hevariksi, niin silti arvostan yhtä lailla SRV:täkin, kuin Ynkkää ja Bluesia kuuntelen yhtälailla kuin vaikka Kasaripikahevitilua.

Ooxä iha ihqu skitso ku Ynkkää ja jotain ihme bluussiköpöö voit diggailla...; /
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Härski
17.04.2006 10:32:56
No kyllä se tavallaan on pois. Ja pistää vituttamaan, kun niitä "JaujauXalexijeahtilusweep"-teinihevareita syntyy taukoamatta.

Miten se on sulta pois? Miksi se pistää vituttamaan?
BigPapa
17.04.2006 10:33:04 (muokattu 17.04.2006 10:36:29)

Ja tämän pointti on?

Tarviix aina kaikella olla joku pointti, älkää tehkö näist jutuist nii vaikeeta...sarcasm, joke, this is humour...no ei mitään....
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Humu
17.04.2006 10:46:25
olen aika uusi täällä palstalla, mutta jotenkin havaittavissa että vanhat konkarit jostain syystä inhoavat tiluttelua.

Vanhat konkarit on nähnyt, miten hommat menee ns. pitkässä juoksussa. Moni kokeneempi soittaja on myös huomannut, että olisi pitänyt tehdä asiat toisella tavalla tai toisessa järjesyksessä. Ei mulle tänäpäivänä merkitse juuri mitään se musa, mistä intoilin 18 vuotta sitten, eli se jota vain ja ainoastaan treenasin kitaran soiton harrastukseni alkumetreillä. Puhumattakaan siitä, millasta musaa mahdollisesti soitan 20 vuoden kuluttua!? Tässä vuosien varrella on tullut sitten tutustuttua hyvin erillaiseenkin musaan, millä itse alottelin ja mitä silloin pidin epäcoolina...ja huomannut, miten näennäisesti helppoina juttuina niitä olenkaan pitänyt!?

Siksi kannattais ensin opetella ihan perusasiat kunnolla, ennekun ryhtyy mihinkään Bodomin soittoon, koska voihan se olla, että jonain päivänä Bodomit ei merkitsekkään teille enää mitään, vaan innostutte jostain ihan toisentyyppisestä musasta?!;D Ei sillä...minkäin olen mennyt aikoinani ns. perse edeltä puuhun ja kärsinyt siitä, kun ole tavallaan laiminlyönyt juttuja, jotka ois pitäny opetella ensin kunnolla!

En nyt pidä itseäni minään vanhana konkarina, mutta uskon että tästä on kysymys, eikä vain siitä, että vihaa tiluttamista...
-Prokitaristi-
17.04.2006 10:49:49
Miten se on sulta pois? Miksi se pistää vituttamaan?

No en nyt tiedä onko se "pois", mutta kun niitä vain on NIIN PALJON!!! Puuduttaa, kun joka musiikkiliikkeessä on joku tiluttamassa jotain Lake Bodomin introa maastohousut jalassa 10 kilon ketjujen kera, tai sitten joku "Alexi69" kysyy tällä samaisella sivustolla, miten saan nopeutta 6 kielen sweeppeihin tai mitä opetella, kun kaikki Bodomin biisit on opeteltu. Ja sitten kun joku sanoo hänelle että "mitä jos soittaisit jotain Bluesia vaihteeksi", niin vastaukseksi tulee "v1ttu ei mun mit44 bluusii tartte opetella stn koska ne oppii 1 illas vitun toope eikä ne osaa ees tiluttaa ni mitä järkee kuunnella jtn w1tun bluusii mun faija kuuntelee sitä enkä mä tod aijjo kuunnella samaa musaa ku mu faija ninq!!!!!!1111"
Teemu K.
17.04.2006 10:58:29

Siksi kannattais ensin opetella ihan perusasiat kunnolla, ennekun ryhtyy mihinkään Bodomin soittoon, koska voihan se olla, että jonain päivänä Bodomit ei merkitsekkään teille enää mitään, vaan innostutte jostain ihan toisentyyppisestä musasta?!

Aivan

Itseäkään Bodom vaan ei kiinnosta niin paljoa kuin mitä joskus 13-kesäsenä...
Se naurettava asenne, joka siinä on mukana häiritsee:
"deadnight fucking warrior jau jau!!!"

Bodom kuuluu ilmeisesti puberteetti-vaiheeseen. Niin sen soittaminen ja kuunteluki...
Näin omalla kohdalla... Ei vaan kiinnosta.
Wahi
17.04.2006 10:58:33 (muokattu 17.04.2006 10:59:35)
Tuolle voisi melkein antaa plussan :D Prokitaristille siis
Pitää olla fjongaa et on stüldt håjttii!
Spiral
17.04.2006 11:01:21

No en nyt tiedä onko se "pois", mutta kun niitä vain on NIIN PALJON!!! Puuduttaa, kun joka musiikkiliikkeessä on joku tiluttamassa jotain Lake Bodomin introa maastohousut jalassa 10 kilon ketjujen kera, tai sitten joku "Alexi69" kysyy tällä samaisella sivustolla, miten saan nopeutta 6 kielen sweeppeihin tai mitä opetella, kun kaikki Bodomin biisit on opeteltu.

No enemmän kai täällä on näitä "tilutuksessa ei oo mitään järkeä, se on vaan wannabe-Laihoille!"-ketjuja. Yhtä puuduttavia nekin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)