Aihe: Sähköviulu vai mikki viuluun? 1 | |
---|---|
![]() 14.09.2003 12:16:02 | |
Saako tavalliseen viuluun minkälaisia mikkejä, esim. tallamikkejä tms.? Tarkoitus olisi käyttää viulua erilaisten kitaraefektien kanssa, mutta onko välttämätöntä ostaa sähköviulu vai pärjääkö tavallisella jos sen mikittää? Itse en viulua soita, mutta viulistipikkuveli on asiasta kiinnostunut.. | |
![]() 14.09.2003 12:58:50 | |
Saako tavalliseen viuluun minkälaisia mikkejä, esim. tallamikkejä tms.? Tarkoitus olisi käyttää viulua erilaisten kitaraefektien kanssa, mutta onko välttämätöntä ostaa sähköviulu vai pärjääkö tavallisella jos sen mikittää? Itse en viulua soita, mutta viulistipikkuveli on asiasta kiinnostunut.. Tokipa saa vaikka minkälaisia piezoja ym. Ainoa ikävä puoli on sitten se, että tavallisesta viulusta ei oikeen saa ns. sähköviulua eikä missään tapauksessa toisinpäin... Jos ymmärrät tarkoituksen..:) Barcus-Berryllä on aivan oivia piezoja akustiselle viululle kun taas Yamahalla ja varsinkin Zetalla hyviä sähvöviuluja. Ja tälläkin alueella vaikuttaa normaalit soittimien hinnoitteluperusteet: jos haluaa laatua niin.. Esimerkiks just katsoin T-kaupan sähköviuluhintaa niin Harley-Benttoni 377e ja muistaakseni B-Berryn piezosysteemi pelkästään oli jonkun kaks ja puolisataa.. Mun täytyy sun pikkuveljelle trokata sähköviulu... | |
![]() 16.09.2003 21:21:56 | |
Tokipa saa vaikka minkälaisia piezoja ym. Ainoa ikävä puoli on sitten se, että tavallisesta viulusta ei oikeen saa ns. sähköviulua eikä missään tapauksessa toisinpäin... Jos ymmärrät tarkoituksen..:) Eli varmaan kannattaa pitää viulu viuluna ja hommata erikseen sähköviulu sähkökäyttöön? Soittotatsihan noissa halvemmissa sähköviuluissa vaan on kuulemma huono, joten sitä vaan pohdittiin josko saisi sähkösoundit oikean viulun tatsilla? Taitaa varmaan olla yhtä vaikeaa kuin saada MIDIä akustiseen pianoon tms.? :) | |
![]() 16.09.2003 23:10:58 | |
Taitaa varmaan olla yhtä vaikeaa kuin saada MIDIä akustiseen pianoon tms.? :) No joo, tai ei, mutta kauhean määrän (lue:nelinumeroinen) euroja sitten tarvittaneen.. Vuosiin en kylläkään ole oikein "soittanut" noita jaloja nelikielisiä. Zetalla on aivan käypiä e-viuluja, MIDIllä ja muuten mutta taitaa halvinkin Strados olla yli tuhatkolmesataa.. Itse olen kyllä sitä mieltä että viulu viuluna ja sitten taas sähköviulu sähköviuluna.. ovat IMHO tyystin eri tarkoitukseen varsinkin musiikillisesti soittimet nuo. Toki jos soittaa esim. folkkia,b-grassia tms. klassisen ohella niin siinä tapauksessa _ehkä_ vois harkita jotain add-on piezoa. Mikäli taas tuntee rokahtavamman kutsun niin täysiverinen sähköviulu sitten. Kyllähän niitä toki kohtuuhyviä ja tarkoitukseen varsin sopivia löytyy alle Zeta-malliston hintojenkin, Zeta vaan on se hintava, voisi luonnehtia että pro? Sähköviulun ei toisaalta tarvitse suinkaan olla mikään epäsymmetrinen eikä herraparatkoon mikään skeleton-malli mielestäni, ainakaan minä en pidä viulun muotoisesta sähköviulusta josta on tehty joku "rautalankamalli"... =) | |
![]() 17.09.2003 00:02:06 | |
No minä tunnen yhden viulistin jolla on langaton pieni konkkamikin viritettynä siihen tallan taakse. On kyllä loistava ääni. Siis ihan normaali luonnollinen ääni. Toisaalta oli kyllä todennäköisesti kyse erinomaisen hyvästä viulustakin. Kysyin kyllä minkä arvoisesta viulusta oli kyse mutta soittaja ei osannut sanoa kun viulu oli sellainen tyypillinen lainaviulu. Jousi oli oma mutta se oli vain sellainen arkijousi eikä ollut kuin 5000 mk arvoinen. "G-strings are for strippers" | |
![]() 17.09.2003 01:11:33 (muokattu 17.09.2003 01:17:02) | |
Jousi oli oma mutta se oli vain sellainen arkijousi eikä ollut kuin 5000 mk arvoinen. Juu, enhän minä tuominnut viulun mikittämistä, mutta ymmärsin Jabben broidin meiningistä että vähän "kevyempää" musiikkia olis tarkoitus vetästä. Siis sellaista "sähköviulut, flanget ja säröt" -meininkiä ja mieluusti tosiaan ei brazilwood-konzerttistrokalla, lasikuituinenkin synteettijouhilla kelvannee..:) Sellaiseen hommaan tosiaan viulupuolta valotin ja siinä hommassa olen edelleenkin sitä mieltä kuin olin. =) Soittotatsilisäys: eipä tuo mun ehdottelemani tatsiltaan aivan p-ka ole, eihän se tietenkään mikään konserttiviulu ole. Ja olenpa jopa yhtä Harleydaa - eiku Benttoniakin kattellut joka oli aivan välttävä. Tosin se ei ollut se halvin Benttoni. Tosin jos viulu on ihan kummallisen muotoinen niin sen istuvuus olalla ei ole kovin hääppönen ainakaan minun mielestäni. Show´ta...:) | |
![]() 18.09.2003 19:44:30 (muokattu 18.09.2003 19:44:48) | |
Pikkuveljen suusta: "Tarkoitus olisi soittaa kansanmusiikkiin pohjautuvaa, uudenlaista musiikkia koneiden avulla (efektejä, livelooppausta jne.), rikkoa rajoja tälla alalla." Tuollaiseen käyttöön tarviisi varmaan siis sen sähköviulun. Olisiko Harley-Bentonin sähköviulu hyvä ratkaisu, näyttäisi olevan suht edullisia Thomannilla: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … arley_benton_hbv500wh_prodinfo.html Ja olisi jopa tyyliikkään näköinenkin. Vaan miltäköhän kuulostaa? | |
![]() 07.10.2003 11:46:55 | |
Pikkuveljen suusta: "Tarkoitus olisi soittaa kansanmusiikkiin pohjautuvaa, uudenlaista musiikkia koneiden avulla (efektejä, livelooppausta jne.), rikkoa rajoja tälla alalla." Tuollaiseen käyttöön tarviisi varmaan siis sen sähköviulun. Olisiko Harley-Bentonin sähköviulu hyvä ratkaisu, näyttäisi olevan suht edullisia Thomannilla: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … arley_benton_hbv500wh_prodinfo.html Ja olisi jopa tyyliikkään näköinenkin. Vaan miltäköhän kuulostaa? Tyttökaverilla oli tuollainen paikallisesta liikkeestä testissä (joku oli tuonut sen vaihdossa..), ja soundiltaan se oli ihan ok, mutta tuntumaltaan se oli hankala, liian leveä otelauta tai jotain.. Loppujen lopuksi se sitten hankki sitten Yamaha SV120 sähköviulun, johon se on ollut todella tyytyväinen. I got debts no honest man can pay... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)