Aihe: Vox AD30VT soundit
1
Guitar_87
15.04.2006 16:16:17
Ostin tässä juuri kyseisen vahvistimen. Ihan tyytyväinen olen ollut, mutta on ollut hieman ongelmia löytää hyviä komppaus ja lead soundeja. Kaikki jotka omistaa tai on soittanut kyseisellä vahvistimella voisi pistää omien "lempisoundien" asetukset ja samalla mainita minkälaiseen soittoon se on hyvä..rock, metal, blues jne. ja onko se komppaus vai lead soundi.
apenaattori
15.04.2006 16:57:43 (muokattu 15.04.2006 17:54:01)
Noniin... Eli, tässä on nyt muutamia soundeja joita käytän itse enemmän ja vähemmän. Nämä ovat vain omia näkemyksiäni ja kitarakin tietenkin vaikuttaa (itselläni Squierin strato, daddadaa!). Namiskoiden asennot olen merkinnyt kellonaikojen mukaan (eli esim. täysillä on 18). Täältä pesee:

Heleä sointusoittoon sopiva saundi, komppipuolella parempi.

Vahvari: Boutique cl
Gain 18
Treble 12
Middle 9
Bass 9

Tässä tämmöinen puhdas bluessaundi, toimii sekä komppi-että soolosaundina. Kuulostaa erityisen hyvältä kun soitat sormilla.

Vahvari: Black 2x12
Gain 18
Treble 12
Middle 15
Bass 9

Kasarimenoa, räyhäkäs hardrock/hevisaundi, toimii parhaiten sooloihin mutta iskee myös komppisaundina. Itse pistän tallamikille tällä saundilla paahtaessani.

Vahvari: UK 80's
Gain 18 (nupit kaakkoon!)
Treble 12
Middle 15
Bass 9

Bluesrock/70-luvun rock, "Blackmore-saundi". Tällä saundilla soittaessani pidän yleensä keskimikillä, tallamikillä kuulostaa ehkä turhan "pistävältä" ja terävältä. Tällä saundilla soitan eniten.

Vahvari: AC30
Gain 15
Treble 12
Middle 15
Bass 9

Hevailu/demppailusaundi, toimii ehkä paremmin komppauspuolella. Joo, näistä hevijutuista en ole paras puhumaan, mutta ihan munakas tykitys lähtee kun pistät tallamikille ja demppailet.

Vahvari: UK modern
Gain 13
Treble 12
Middle 15
Bass 9

Puhdas soolosaundi, "Knopfler-saundi". Tätä saundia käytän soittaessani Dire straitsin biisejä (Sultains of swing, Lady writer ja muut biisit joissa Knopfler sooloilee puhtaalla saundilla). Mikinvalitsimen käännän yhden ylöspäin tallamikistä. Koita sormillasoittoa tällä saundilla (toimii toki hyvin myös plekulla).

Vahvari: Tweed 4x10
Gain 12
Treble 15
Middle 12
Bass 12

Toivottavasti tästä oli edes jotain apua. Saan Voxistani irti itselleni ihan mieluisia saundeja, mutta Bad monkey-overdriven kanssa pääsen parhaimpiin tuloksiin. Voin pistää noista saundeista jotain näytteitä jos haluat (jollei kiinnosta niin en sitten viitsi äänitellä). Mutta, onnittelut hyvästä vahvarivalinnasta! :-D

Ja niinkuin tuolla alhaalla sanotaan, suurin osa tietenkin riippuu soittajasta. Mutta ei sillä, kyllä itsekkin tykkään käydä valmistajien sivuilla lunttimassa namiskoiden asentoja. ;-) Valmistajien näytteistä puheenollen: http://www.voxamps.co.uk/products/valvetronix/vt_audition.htm Noita voi soveltaa myös tähän pienempään Valvetronix-sarjaan.
"The harder you try the dumber you look."
Ukko
15.04.2006 17:11:48

On kyllä aika paljon kiinni soittimesta ja soittajasta.
Guitar_87
15.04.2006 17:25:52

Tiedetään, mutta kai niitä silti voi laittaa.
J.Hollström
15.04.2006 17:32:36 (muokattu 15.04.2006 17:38:15)

Tämä.

Olen hieman ilkikurisesti aina laittanut näytteitä kehiin kun on jotain nappuloiden asentoja ja vehkeitä kysely. En nyt sano että olisin niin helvetin kova soittaja, mutta jengi ei oikeasti hiffaa mistä se soundi lähtee. Onhan sitä täällä kiistelty iät ja ajat, ei muuta kuin sitä soundia säädöillä etsimään. Kyllä se sieltä parinkymmenen vuoden päästä löytyy, ja samalla oppii vähän soittamaankin.

Ja hieman asiaakin: Itsellä on toi samainen VOX pykälää isompana. Mulle kelpaa ihan ne tehdasasetukset. Parhaimpana olen pitänyt sitä UK'80S-presettiä, jos säröjä kysellään.

Tossa alla sillä ko. tehdasasetuksella soitettu riffi malliksi:
http://juki.1g.fi/mp3/Juki68_Riffikunkkuskaba18_Gift_Of_Faith.mp3

Musanäytteessäni on samalla soundilla soitettua sooloa. Kitarakin on molemmissa sama.

E: ja ei sit meinaa sitä etteikö niitä nappuloiden asentoja saisi tänne raportoida
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
apenaattori
15.04.2006 17:58:44
Nonniin, päivitin tuon ekan viestini ja sieltä löytyy niitä namiskoiden asentoja.
J.Hollström
15.04.2006 18:05:44
Nonniin, päivitin tuon ekan viestini ja sieltä löytyy niitä namiskoiden asentoja.

Good work.

Olen noita käynyt omalla styrkkarilla läpi. Ihan hyviä soundeja noilla saa. Sit efektipuolelta makuja päälle.
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
apenaattori
15.04.2006 18:06:59
Sit efektipuolelta makuja päälle.

Joo, itse käytän oikeastaan pelkkää kaikua.
Ocean Boulevard
15.04.2006 20:42:54
Alla olevan linkin takaiselta sivustolta löytyy asetuksia Voxin Valvetronixeille. Vasemmasta reunasta "Patches".

http://www.patchtronix.com/
Ukko
15.04.2006 20:45:59

Tiedetään, mutta kai niitä silti voi laittaa.

Joo, mutta kyllä soittajan pitäisi itse tietää mikä soundaa parhaimmalta.
Guitar_87
15.04.2006 22:29:17
Oisko kellään vinkkiä Metallica soundiin? Itse en ole ainakaan saanut mitään järkevää.
Jaba
15.04.2006 23:38:13
Bluesrock/70-luvun rock, "Blackmore-saundi".

Pistätkö clippiä? :)
apenaattori
15.04.2006 23:43:14 (muokattu 15.04.2006 23:46:16)
Pistätkö clippiä? :)

Ööh, joo kaippa voin huomenna jotain laittaa. Olen kyllä tuon soiton kanssa vielä ihan aloittelija (vasta vähän päälle puolitoista vuotta soittanu), mutta omalla vastuulla sitten kuuntelet. ;-)

Eli jos huomiseen jaksat odotella niin kyllä mielelläni äänittelen.
apenaattori
16.04.2006 19:56:03 (muokattu 16.04.2006 20:08:31)
Nonni, tässä olisi nyt se klippi.

http://files.mikseri.net/hifi/a/apenaattori_-_aninayte_voxista.mp3

Tollanen pienimuotoinen bluesrockimpro soitettuna sillä mainitsemallani "Blackmore-saundilla (sekä komppi-että soolo). No joo, en osaa soittaa, mutta toivottavasti siitä on jollekulle jotain iloa.

E: Ja itseasiassa: http://files.mikseri.net/hifi/a/apenaattori_-_sooloskaba_40_alamoloa. Tällanen saundi tuli kun pistin Bad monkeysta vähän lisäpotkua.
NeonKnight
16.04.2006 19:57:10
Oisko kellään vinkkiä Metallica soundiin? Itse en ole ainakaan saanut mitään järkevää.

Vinkki: käytä korvia. Toimii varmasti.
Eemil
16.04.2006 20:02:35 (muokattu 16.04.2006 20:05:42)
Joo, mutta kyllä soittajan pitäisi itse tietää mikä soundaa parhaimmalta.

Entä kun tulee semmoinen tilanne ettei tiedä? Ilmeisesti harrastus tulee lopettaa?

Käytän puhtaissa Tweed 4x10 tai ac30-mallinnusta ja säröissä UK 80's. Välillä UK modern komppipuolella.
Miksei tytöt tajua, että jos ne haluavat yllättää poikakaverinsa iloisesti, ne voisivat ilmaantua olkkariin ihan sattumalta alasti :) -Juoppohurtta K100#2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)