poppamies 22.11.2004 17:37:28 | |
---|
Slow train coming. Ehkä vähän erityyppistä Dylania, mut hyvä levy...mun mielestä. On musiikillisesti erillainen ja hyvä. Blonde on Blonde on varma ostos. Olisiko ollut ensimmäinen "sähkölevy"... "G-strings are for strippers" |
Sammakko 22.11.2004 18:23:12 | |
---|
4.Highway 61 Revisited (1965). Sähköistä Bobia. "Like a Rolling Stone" ja "Desolation Row". Juuri muuta ei tarvinne sanoa. ja muita loistavia: Just Like Tom Thumb's Blues Ballad Of A Thin Man Queen Jane Approximately viiiii, niin... |
Blue Moon 23.11.2004 00:55:32 | |
---|
Blonde on Blonde on varma ostos. Olisiko ollut ensimmäinen "sähkölevy"... Eikös eka Dylanin "sähkölevy" ollut "Bringing It All Back Home", tai siis puolikas siitä. - It takes booze and blues, Lord, to carry me through - |
Revolution 23.11.2004 14:55:23 | |
---|
Eikös eka Dylanin "sähkölevy" ollut "Bringing It All Back Home", tai siis puolikas siitä. Yleisesti taidetaan pitää Dylanin ensimmäisenä sähkölevynä Highway 61 Revisitedia. Time may change me, but i can't trace time. |
Blue Moon 23.11.2004 15:06:50 | |
---|
Yleisesti taidetaan pitää Dylanin ensimmäisenä sähkölevynä Highway 61 Revisitedia. Vaikka "Bringing It All Back Home" ilmestyi aikaisemmin? No, siitähän vain puolet on "sähköistä" tavaraa. Kohua herättänyt "sähköinen" esiintyminen Newportin Folk Festivaaleillahan tapahtui "Bringin It..."- ja "Highway 61 Revisited" - albumien julkaisun välissä, jos nyt oikein muistan. - It takes booze and blues, Lord, to carry me through - |
Revolution 23.11.2004 15:54:42 | |
---|
Vaikka "Bringing It All Back Home" ilmestyi aikaisemmin? No, siitähän vain puolet on "sähköistä" tavaraa. Kohua herättänyt "sähköinen" esiintyminen Newportin Folk Festivaaleillahan tapahtui "Bringin It..."- ja "Highway 61 Revisited" - albumien julkaisun välissä, jos nyt oikein muistan. Ensimmäinen kokonaan sähköinen albumi oli Highway 61 Revisited. Time may change me, but i can't trace time. |
Leikari 23.11.2004 16:57:05 (muokattu 23.11.2004 16:58:53) | |
---|
Vaikka "Bringing It All Back Home" ilmestyi aikaisemmin? No, siitähän vain puolet on "sähköistä" tavaraa. Kohua herättänyt "sähköinen" esiintyminen Newportin Folk Festivaaleillahan tapahtui "Bringin It..."- ja "Highway 61 Revisited" - albumien julkaisun välissä, jos nyt oikein muistan. sinä, Blue Moon, et voi voittaa tätä väittelyä - tärkeää ei ole, että milloin Dylan koki tyylillisen kääntymyksen vaan Dylan-knoppologian alkeiskurssin kysymyksen oikea vastaus, että mikä oli ensimmäinen sähköinen dylan-levy ei ymmärtäminen ole tärkeää vaan absoluuttinen tieto!! (ainkin insinöörimaailmassa) et voittanut karkkiämpäriä ;-P |
Blue Moon 24.11.2004 08:51:45 | |
---|
sinä, Blue Moon, et voi voittaa tätä väittelyä - tärkeää ei ole, että milloin Dylan koki tyylillisen kääntymyksen vaan Dylan-knoppologian alkeiskurssin kysymyksen oikea vastaus, että mikä oli ensimmäinen sähköinen dylan-levy ei ymmärtäminen ole tärkeää vaan absoluuttinen tieto!! (ainkin insinöörimaailmassa) et voittanut karkkiämpäriä ;-P Voittaa väittely? Sarkasmia, oletan? =) Ainoa pointti mulla tässä oli se, että tämmösen "knoppologian" (?) perusteellahan joku saattaa pian luulla, että Dylan ei tosiaan sähköisiä levytyksiä tehnyt ennen "Highway 61 Revisitedia". - It takes booze and blues, Lord, to carry me through - |
Klezberg 24.11.2004 15:16:39 | |
---|
tärkeää ei ole, että milloin Dylan koki tyylillisen kääntymyksen vaan Dylan-knoppologian alkeiskurssin kysymyksen oikea vastaus, että mikä oli ensimmäinen sähköinen dylan-levy ei ymmärtäminen ole tärkeää vaan absoluuttinen tieto!! (ainkin insinöörimaailmassa) Missä on löyty lukkoon sähköisen levyn määritelmä? Ja mikä se edes on? Mikä sähköisen vs. akustisen aineksen suhde on oltava vähintään? Saako olla akustisia soittimia ollenkaan? Voitko viitata päätöksen tai standardin numeroon, tai edes ehdotukseen. Insinööri Klezberg |
Leikari 24.11.2004 15:22:47 | |
---|
Missä on löyty lukkoon sähköisen levyn määritelmä? Ja mikä se edes on? Mikä sähköisen vs. akustisen aineksen suhde on oltava vähintään? Saako olla akustisia soittimia ollenkaan? Voitko viitata päätöksen tai standardin numeroon, tai edes ehdotukseen.
kyllä ne jostain normikirjasta eli Dylan-raamatusta löytyvät ;-P |
anttipoeka 24.11.2004 15:24:39 | |
---|
Käsistä lähdön merkkejä... Itse kysymykseen: Blonde on blonde Desire Ei tässä sen kummempaa. |
Paperilyhty 29.11.2004 14:17:13 | |
---|
Osaako joku täällä espanjaa? Haluaisin nimittäin tietää, mitä sanotaan Romance In Durangon kertosäkeessä. No llores mi querida Dios nos vigila Soon the horse will take us to Durango Agarrame mi vida Soon the desert will be gone Soon you will be dancing the fandango. Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave- |
Klezberg 29.11.2004 16:05:30 | |
---|
Osaako joku täällä espanjaa? Haluaisin nimittäin tietää, mitä sanotaan Romance In Durangon kertosäkeessä. No llores mi querida Dios nos vigila Soon the horse will take us to Durango Agarrame mi vida Soon the desert will be gone Soon you will be dancing the fandango. Googlella löytyy: No llores, mi querida -> Don't cry, my love Dios nos vigila -> God is watching us Agarrame, mi vida -> Hold me tight, my dear (my life) |
L.Ruoska 29.11.2004 16:43:49 | |
---|
Hommaa Rage Against the Machinen "Renegades", levyn paras biisi on imho niiden coveri Dylanin "Maggie's Farm"-biisisti. Coverlevyhän se on muutenkin joten saattaa maistua ihmisille joita se kapinahenki ei muuten niin nappaa. |
Heh, jos ihan tarkkoja ollaan niin ei muuten ollut Highway 61:kaan täysin sähköinen albumi. Desolation Row nimittäin ;) |
RonRoco 16.04.2006 15:11:18 | |
---|
Diggailen kovasti näistä Dylanin alkuajan simppeleistä levyistä kuten "freewheeling" ja "another side". Löytyykö uudemmasta tuotannosta tälläisiä vastaavia levyjä, vai ovatko ne kaikki suurimmaksi osaksi sähköisiä. Kun keksii sellaisia harrastuksia, joissa itse pärjää, ei tule pahaa mieltä. |
M-Juhana 16.04.2006 17:20:45 | |
---|
Dylan menee samaan sarjaan mulla kuin Beatles. Kivaa musaa, mut se lopullinen nerous ei ole mulle auennut. No ehkä vain mun tappio. RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- nimeni ei suinkaan ole oikeasti komodo-joe
-Tetsuo- |
Exhausted 16.04.2006 21:04:44 | |
---|
Ketkäs oli Dylania katsomassa Pori jatseilla joskus vuonna 1997? Itse olin siellä pikkukloppina ihmettelemässä ensimmäistä rock-konserttini tapaista. Dylan on ollut jonkinlainen suosikki lapsuudesta saakka, vaikken tunnekaan kunnolla kuin hitit. Ja onhan Dylanilla maailman paras synttäripäivä, 24.5. :) |
tigrushka 16.04.2006 21:11:28 | |
---|
Dylan menee samaan sarjaan mulla kuin Beatles. Kivaa musaa, mut se lopullinen nerous ei ole mulle auennut. No ehkä vain mun tappio. Joo, vakava dyltsärivamma meikäläiselläkin, hyviä biisejä mutta jokin (ehkä se vuohi/lammassoundi) tökkii. Mutta "uskon Biitleksiin". "Ours is not an easy age/ We're like tigers in a cage" |
J.Ahonen 16.04.2006 23:54:06 | |
---|
Freewheelin' Bob Dylan (1963). Kaikkien aikojen parhaita folklevyjä. Hienoja protestilauluja Even a jesus won´t forgive what you do. |