Aihe: STaudio (hoontech) c-port2000+midi ongelma
1
JR
19.11.2003 02:07:01

Menin ostamaan tuollaisen Staudion c-port 2000 äänikortin + audio interfacen. Kitara ja basso äänitykset on jo testattu ja mikkietuaste toimii myös. Eli wavveja onnistun tuottamaan no problem.

Ongelma:

Lainasin kaverilta MIDI keyboardin ja asetuksina mulla on "Control panelista" -> "sounds and audio devices" -> "Midi playback device" valittuna kohta "Microsoft GS wavetable SW-synth",
niin kuulen kyllä midikoskettimista ääntä, mutta pätkii ja viive (latenssi) on hirveä!!

Eli ei pysty käyttämään tuota äänityksessä.Täysin ala-arvoista..

N-track studiosta en saanut sitten edes midiä kuulumaan, tavoitteena käyttää VST pluggaria real timessä. Eli soitan koskettimella ja kuulen heti mitä soitan. Ei liene liian kova vaatimus?

Jos taas pistän midi playback deviceksi ADSP24mididevice1 tai 2 en kuule mitään!!

Koneessani oli ennen integroitu AC-97 piirinen äänipiiri joka on nyt kuitenkin disabloituna BIOSista + windowsista.

Myyn kohta kaikki pois tai sitten vedän lekalla kaikki paskaks. Auttakaa, että voi olla turhauttavaa!
JR
Vilhelmus
19.11.2003 11:46:59

Siis oothan säätänyt kaiken kohdalleen external linksin hw settings -osiosta?

MME/Asio bufferia säätämään ja samalla seuraamaan siitä ylempää mitä se puhuu latenssista. Katso ja palataan asiaan.
I would do anything for love, but I won't do that
Burning Winter The Coveralls
JR
19.11.2003 22:38:51

Ongelma selvisi staudion palstalta.
Tarvii hommata joku toinen äänikortti tuon lisäksi!
Esim. soundblaster jossa midipiirit hyvät.

Ei tullut ajatelleeksi..
JR
Vilhelmus
20.11.2003 07:37:02 (muokattu 20.11.2003 07:37:45)

Ongelma selvisi staudion palstalta.
Tarvii hommata joku toinen äänikortti tuon lisäksi!
Esim. soundblaster jossa midipiirit hyvät.

Ei tullut ajatelleeksi..

Eikä varmasti tarvi, herra jumala, kyllä mulla pääse muutaman millisekunnin olemattomaan latenssiin ainakin samaisella kortilla. Kuten kaverillakin.

Sitäpaitsi, Blasterit vasta tehokkaassa midi-käytössä paskoja ovatkin (tai ainakin vähänkin vanhemmat, kokemusta vain Liveihin asti).
FunkedUp
20.11.2003 12:42:26
Niin tässä ei taidettu käyttää mitään VST (tai vastaavaa) softasynaa. Niillä pääsee kyllä mataliin latensseihin tuolla kortilla. Tuo Microsoftin GS emulaattori on ihan hirviö ja kannattaa unohtaa samantien. Jos valitset ulostuloksi sen Hoontechin midiportin menee mididata vaan siihen fyysiseen midiporttiin eikä mitään ääntä siis kuulu, koska kortilla ei ole mitään wavetablea tai vastaavaa.
JR
20.11.2003 13:19:49

Sulla on varmaan Wilhelmus tai kaverillasi kuitenkin emolla joku toinen äänipiiri joka pystyy toistamaan midiä ilman latenssia? Vai miten on?

Mulla ei siis ole C-portin ja sen dsp24 kortin lisäksi mitään muuta äänipiiriä at all. Joutuu siis käyttämään tätä Microsoftin GS emulaattoria, josta edellinen keskustelija kommentoikin aivan oikein. Eli midiääni pitää ohjata jostain ulos ja jos ei muuta korttia on tuo ainoa vaihtoehto. Soundit ja latenssi hirveät...

VST-plugineja mulla on muutama, mutta en ole vielä saanut toimimaan. N-track studiota käytän. Guitarsuite pluggari toimii kyllä, mutta midikosketinsoitin + VST pluggari (softasynaa) en saa kuulumaan..

Käsittääkseni soundblastereissa kuitenkin midipiirit aikas hyvät. Soundfont tuki jne..
JR
Vilhelmus
21.11.2003 13:43:32

Sulla on varmaan Wilhelmus tai kaverillasi kuitenkin emolla joku toinen äänipiiri joka pystyy toistamaan midiä ilman latenssia? Vai miten on?

Ai jaha, justjust, no sitten. Joo, meillä tulee synista ja softasynista midiäänet.

mutta midikosketinsoitin + VST pluggari (softasynaa) en saa kuulumaan..

Tuo kyllä toimii minulla.
drlecter
16.04.2006 11:06:47 (muokattu 16.04.2006 11:12:34)

Haa! Just pähkäilen tässä samaa.
Mä en saa kuulumaan mitään tän sonarin kanssa. Voisiko joku ojentaa auttavan kätösen?

Edittiä:
Elikkä softasynien kanssa koitan pelleillä tässä. Koskettimina vanha creativen lauta josta lähtee midi-outista piuha tonne c-portin midi-inniin.

Joku täsä mättää. Aikoinaan vanhalla sb-livellä homma toimi kuin junan vessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)