Aihe: The Mars Volta
1 2 3
FlatOutFucked
23.01.2006 21:55:04
Olen kuullut vain de-lousedin ja yritin kuunnella sitä niin avomielisesti kuin vain voin. Levyn vahvimpia kohtia ovat ne suoraviivaisimmat rokkivedot eikä kikkailut ja melut joita ihmiset niin kehuvat. Minun korviini levy kuulosti lähinnä melko kiillotetulta indie-rok -bändiltä, joka pyrkii olemaan eksoottisempia kuin ovatkaan ja tekevät virheen siinä. Ne pidemmät biisit väliosioineen ovat pitkästyttäviä ja teennäisiä, eivätkä yksinkertaisesti toimi. Lisäksi laulajalla on melkoisen rasittava ääni.
Frances the mutea en ole vielä kuullut.
It´s making me sick, I want no part of it.
Stop waving that flag.
Toveri
23.01.2006 22:26:07

Olen kuullut vain de-lousedin ja yritin kuunnella sitä niin avomielisesti kuin vain voin. Levyn vahvimpia kohtia ovat ne suoraviivaisimmat rokkivedot eikä kikkailut ja melut joita ihmiset niin kehuvat. Minun korviini levy kuulosti lähinnä melko kiillotetulta indie-rok -bändiltä, joka pyrkii olemaan eksoottisempia kuin ovatkaan ja tekevät virheen siinä. Ne pidemmät biisit väliosioineen ovat pitkästyttäviä ja teennäisiä, eivätkä yksinkertaisesti toimi. Lisäksi laulajalla on melkoisen rasittava ääni.
Frances the mutea en ole vielä kuullut.

Sama homma.
Romantikkoitkijät #2
100€ hetero -kerho
ydinaukio
24.01.2006 09:18:19
Ihmisille, jotka ovat kuulleet De-lousedin mutta eivät Francesia: kuvitelkaa samanlainen levy, josta on poistettu kaikki ne energiset punk-repäisyt, lisätty puoli tuntia amatöörimaista suhinaa ja masturbatorista kitara- ja rumputyöskentelyä. Kaikki soittajat soittavat koko ajan tyyliin "Katsokaa, kyllä minä osaan!". Lukiopojat polvistuvat levyn edessä ja älykkäät ihmiset lopettavat kuuntelun.
reino
24.01.2006 11:00:51
Ydinaukiolla tuntuu olevan selkeästi ongelmia ymmärtää, että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä.
Vitut, sano Vatanen
J.Ahonen
24.01.2006 11:14:23
Heh ydinaukiolla kuuntelussa Gentle giantin Octopus, ja dissaa Francisia tuohon sävyyn. Siinähän ei näytellä soitto skilleillä?
ydinaukio
24.01.2006 11:24:02
Ymmärrän kyllä muiden mielipiteitä. Ne vaan ovat yleensä vääriä.
Ja ei soittotaidon esittelyssä ole mitään vikaa jos osaa oikeasti soittaa.
Skige
24.01.2006 14:40:20

Et voi vakvavalla naamalla väittää, etteikö Jon Theodore osaisi soittaa rumpuja.
ydinaukio
24.01.2006 18:22:37
Et voi vakvavalla naamalla väittää, etteikö Jon Theodore osaisi soittaa rumpuja.

Onhan sillä tekniikkaa, mutta miksi sen pitää häslätä koko ajan niin hirveästi?
Skige
24.01.2006 21:40:25 (muokattu 24.01.2006 21:42:02)
Onhan sillä tekniikkaa, mutta miksi sen pitää häslätä koko ajan niin hirveästi?

Eihän se nyt kokoajan häslää, erittäin dynaamistahan se soitto on munsta ja sillä on vain semmonen tyyli, sopii mun mielestä täydellisesti siihen musiikkiin. Mutta niinhän se on että toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Ei anneta sen häiritä.
Jake.e
25.01.2006 06:44:27 (muokattu 25.01.2006 06:44:48)

Sinähän olet todella avoin muiden mielipiteille. Millä perustelet juuri oman mielipiteesi oikeaksi?
If you'd been a dog They would've drowned you at birth
ydinaukio
25.01.2006 08:02:04
Millä perustelet juuri oman mielipiteesi oikeaksi?

No kyllä kai jokaisen mielestä se oma mielipide on oikea. :)
gösplstorm
25.01.2006 09:00:49
njoopa joo
"Mä voin syödä sun sormen jos mä haluun!" www.TheZippyWackos.com
bedlam
25.01.2006 12:43:53

Frances iski lujaa ilmestyessään, ja siltä varsinkin ensimmäinen biisi. Sen kaahauksen seassa (jota jotkut masturbaatioksi kutsuvat) on monta monituista päähän soimaan jäävää tarttuvaa melodiaa ja kohokohtaa. Suhinat vituttaa, mutta ne voi kelata. Ostin debyytin myöhemmin, mutta se ei iskenyt ollenkaan samalla voimalla.
http://www.mikseri.net/kiasma
ermosparmalos
29.03.2006 14:28:02
Mars Volta pelasti täydllisesti viime vuoden Provinssirockin, okonaan hevi festarit siihen asti kun kuulin tutun äänen teltasta ja siellähän se oli THE MARS VOLTA.
gösplstorm
29.03.2006 17:13:31
hitto nyt vasta oon päässy kunnolla sisään tohon delousediin. On kyl kova lätty sekin!
"-Well Frank, you have a long hair, does that make you a woman? -Well, you have a wooden leg, does that make you a table?!"www.TheZippyWackos.com
n-oise
29.03.2006 22:26:29
Frances the Mute tarvitsi enemmän aikaa auetakseen kuin Deloused, mutta sitten kun aukesi niin aiettä :). Tykkään tosi paljon kummastakin levystä, eikä musiikki kuulosta itsetarkoitukselliselta soittotaitojen esittelyltä, vaan siitä kuuluu soittamisen into ja biisien melodiakoukut on loistavia. Harvoja levyjä kuunnellessa on joka kerta yhtä fiiliksissä kuin TMV:tä kuunnellessa, vaikka tietty joitakin suristeluja voisi vähän lyhentää. Cedricillä on hieno ääni ja laulutapa. Niin ja oon nähnyt joitain yksittäisiä The Mars Volta paitoja Anttilan levyosastoilla (!?) ja sieltä oon myös omani ostanut.

toivottavasti pääsee myös joskus livenä näkemään, harmi että olivat just provinssissa jonne en päässyt viime kesänä.. :/

uutta levyä (ja kiertuetta) odotellaan.
olet surrealisti, eikö niin...
Nobeastsofierce
15.04.2006 03:02:37
Joo loistava levyhän se on. Harvalta yhtyeeltä jaksaa odottaa yhtään mitään, mitä ei olisi tehty aikaisemmin. Frances the mute antaa jotain toivoa tulevaisuuden suhteen ja on tähän mennessä varmasti yksi uuden vuosituhannen parhaimpia. Levyltä löytyy kaikkea, pitkästä aikaa kitara soolojakin jaksaa kuunnella, ne antavat jotain enemmän kuin ilmeisen, cedricin ääni loistokunnossa ja kaikki muukin on kohdallaan. Kyllä pojilta soittotaitoa löytyy ihan siinäkin missä vaikkapa juuri Gentle Giantilta, kuuntele vaikka Scab dates tai katsasta livenä, jos nämä studiot eivät riitä. Joskus kyllä kuulee TMV yrittää olla jotain liian hurjaa, mutta harvoinpa että eivät soittaa osaisi.
Järvihirviö
15.04.2006 21:02:03
Frances the mute antaa jotain toivoa tulevaisuuden suhteen ja on tähän mennessä varmasti yksi uuden vuosituhannen parhaimpia.

Miten ihmeessä? Tämän mä haluaisin ymmärtää.
Juuho
16.04.2006 11:11:51
Eikös Mars Voltalta pitänyt tulla uusi levykin tässä lähiaikoina?
Onkos kellään päivämäärästä tietoa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)