Aihe: Digidesign digi001 ongelma
1
maitoankka
15.04.2006 16:09:50
On toi äänikortti koneessa missä on Windows XP SP2.. Ongelmana on se että windows ei tunnista korttia (Ohjauspaneeli->Äänet ja äänilaitteet->"Ei äänilaitteita"), vaikka olen asentanut virheittä ajurit (Wave ja Asio) jotka latasin digidesignin kotisivuilta.

Windows kyllä näyttää tiedostavan kortin kun menee laitehallintaan katsomaan..
Oon koittanut asentaa windowsin uudestaan, mutta ei sekään auttanut..
En vaan onnistu laittaaman korttia defaultiks windowsille ohjauspaneelissa..

Toivotaan että joku tietää ja kertoo..
Chaplin
15.04.2006 17:02:31
Voipi olla ettei tuo toimi ton SP2 kanssa? Vaihda SP1 tilalle ja kokeile uudestaan..
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
jannu
15.04.2006 22:07:01 (muokattu 15.04.2006 22:07:55)
Kerropa vähän lisää detaljia, niin voipi olla helpompaa avustaa.
"Stay in school. Lie to your teachers, but stay in school."- Billy Corgan
maitoankka
16.04.2006 11:04:15
Asensin tavallisen windows xp professionalin, nyt toimii äänet mutta ei edelleenkään tunnista korttia oletuskortiksi.. eli edelleenkään ei pysty nauhottamaan tms.
SBII
17.04.2006 15:03:48
Eikö pysty äänittämään protoolsilla, vai jollakin toisella äänitysohjelmalla? Protoolsin pitäisi kyllä toimia ongelmitta, jos kortti ja ajurit on asennettu ongelmitta.. Tossa digi001:ssä on sellainen ongelma, että se ei toimi kauhean sujuvasti muiden ohjelmien kanssa, eikä xp muistaakseni myöskään hyväksy sitä oletusäänikortiksi. Pientä apua antaa sellainen apuohjelma kuin Digi MME helper (löytyy digidesignin sivuilta), jonka asentamalla ainakin perusohjelmat alkaa toimimaan. Tohon helperiin pitää sitten aina viedä niiden ohjelmien exe-tiedostot, joissa haluaa 001:sen toimivan. Eli jos haluat käyttää esim. logicia, viet logicin käynnistystiedoston mme helperiin ja logic tunnistaa äänikortin. Hieman vaikeaa, mutta pitäisi alkaa toimia.. Kaikkiin ohjelmiin (enkä varsinkaan peleihin) en ole saanut korttia toimimaan kyllä tuollakaan kikalla, mutta voi auttaa johonkin ongelmaan...
maitoankka
17.04.2006 18:01:44
jees kiitti paljon.. Joo, oon saanu pro toolsil kyl hommat toimimaa.. en tota pelikäyttöön hommannutkaa nii ei sillä niin väliä.. täytyypä kokeilla tuota mme helperiä
Riku Rotten
17.04.2006 20:12:06
Voipi olla ettei tuo toimi ton SP2 kanssa? Vaihda SP1 tilalle ja kokeile uudestaan..

SP2 ei 001 kanssa ongelma, sillä 001 ei ole firewire vaan pci.

Mulla toimii integroitu äänikortti yhtäaikaa 001 kanssa, ei mitään ongelmia.
Sleepless
23.04.2006 13:47:54 (muokattu 23.04.2006 15:21:03)
On toi äänikortti koneessa missä on Windows XP SP2.. Ongelmana on se että windows ei tunnista korttia (Ohjauspaneeli->Äänet ja äänilaitteet->"Ei äänilaitteita"), vaikka olen asentanut virheittä ajurit (Wave ja Asio) jotka latasin digidesignin kotisivuilta.

Kyllä se vika tuossa SP2:ssa on. Lainaus digidesignin sivulta:

"Windows XP Service Pack 2 Compatibility Alert

* Digidesign has officially qualified Windows XP Service Pack 2 with Pro Tools|HD, HD Accel, Digi 002, Digi 002 Rack, and Mbox systems only. Although you may be able to use Service Pack 2 with Digi 001 and Pro Tools LE 6.4, it has not been tested and is therefore not officially qualified with Digi 001."

Mulla kaatu kone joka kerta kun yritin käynnistää Pro toolsia koneella, jossa oli SP2. Asensin XP Professionalin, jossa SP1 ja nyt toimii moitteetta. Ilmeisesti Pro tools 7 toimii SP2:sen kanssa, mutta se taas ei tue tuota DIGI001:stä. Viimeinen 001:stä tukeva versio on 6.4. Itsellä käytössä versio 5.3.1.

EDIT: olen asentanut virheittä ajurit (Wave ja Asio)
Kai olet asentanut myös itse softan vai on yritätkö saada sitä toimimaan ilman Pro toolsia?
Hiljaa hyvä tulee.
Riku Rotten
29.04.2006 14:57:52
Kyllä se vika tuossa SP2:ssa on. Lainaus digidesignin sivulta:

Minulla on 001, 6.4sc9, XP pro ja SP2, pelittää täysin eikä edes kaatuile. Aivan kuten digi tuossa lainauksessa mainitsee, SP2 pitäisi toimia 001 kanssa, sitä vain ei tehdas takaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)