Jale 28.08.2003 12:52:21 | |
---|
Asia yksi: Koneessa onpi Terratecin DMX FIRE6 24/96 äänikortti, mutten saa toimimaan Cubase SX:ssä olevaa direct monitor toimintoa. Kuulemma tukee asio 2:sta? Ois todella hyvä jos saisin monitoroinnin toimimaan. Kitaralle käytän Amplitubea ja ilman direct monitoria joudun äänittämään kitaran raakana. Eli auttaako vain ajureiden päivitys? Kun ei ole tuota nettiä.. Asia kaksi: Mulla on Amd Athlon 1700+ (joka toimii aliteholla (1,11Ghz) jostain syystä) 256MB ddr 266 muistia ja 40GB 7200rmb Maxtor kiintolevy. Nyt aion ostaa koneeseen lisää muistia ja toisen Maxtorin edellisen lisäksi. Kannattaako? Ja mitä pitäs muistaa, kun noita ostelen? Onko koneen työtehon lisääntyminen asteikolla 1-11 kuinka ankaraa? Teen taustoja Reasonilla ja rewiren välityksellä audiot työstän Cubase SX:ssä. Kone kun ei tahdo pyörittää neljää-viittää efektoitua raitaa kunnolla, eli joudun tekemään ärsyttäviä välimiksauksia. Thanks! "I´m not here, this isn´t happening" |
Terok 28.08.2003 12:57:28 | |
---|
Tuota ainaskaan Nuendossa ei voi käyttää plugeja kuten Amplitubea reaaliaikaisesti direct monitoring päällä, minulla on toiminut hyvin ilmankin. |
vexu 28.08.2003 13:40:55 | |
---|
Mulla on Amd Athlon 1700+ (joka toimii aliteholla (1,11Ghz) jostain syystä) Tuo on varmaankin täysin BIOS asetuksista kiinni. Esim. jos koneeseen tökätään vain osat kiinni ja käynnistetään eivät ne välttämättä vastaa prossan kykyjä. Sieltä asetuksista voi Athloneilla varsin helposti säätää sen kellotaajuuden parissa sekunnisa (jos tietää mitä tekee). |
PekkaM 28.08.2003 15:55:49 | |
---|
Mulla on Amd Athlon 1700+ (joka toimii aliteholla (1,11Ghz) jostain syystä Nosta BIOS:ista FSB (Front Side Bus) 100->133 MHz. (1.11/100)*133 on noin 1.47, joka on oikea kellotaajuus. |
assassin 28.08.2003 16:27:20 | |
---|
Nosta BIOS:ista FSB (Front Side Bus) 100->133 MHz. (1.11/100)*133 on noin 1.47, joka on oikea kellotaajuus. Tai jos ei toimi niin katso, että kertoimet ovat kohdallaan, esim. tuossa luultavasti pitäisi kertoimen olla 11. Ihminen, jolla ei olisi mielikuvitusta, ei pelkäisi mitään. |
qfleax 28.08.2003 20:13:16 (muokattu 28.08.2003 20:15:26) | |
---|
Kun asennat päivityksen yhteydessä Windowsit tms. uusiksi, niin muistathan ottaa pois käytöstä kaikki ACPI ominaisuudet jne. Tappavat audiosuorituskyvyn. Tuosta kortista en osaa sanoa mitään. Kannattaisi hakea uusin ajuri netistä jossain. Luulisi tukevan, kun mun SBLivelläkin (ASIO 1) moinen onnistuu helposti. |
Jale 30.08.2003 11:38:56 | |
---|
Yritin näin tietokone amatöörinä kikkailla ja sain kuin sainkin prossutehon nousemaan siihen mihin sen pitikin. MUTTA kun käynnistin Cubasen, niin kone kaatui. Nyt se ei enää käynnistä Windowsia ja uikuttaa että "A Disk read error" ja sitten painellaan ctrl-alt-del ja sama uudestaan ja uudestaan...Nyt en tiedä mitä tehdä ja itku on jo kurkussa. Mitä tehdä?! Huoltoon voisin toki viedä, mutta oon aivan peeaa. Tapahtuikohan jotain peruuttamatonta? Koneella oli aikalailla matskua. "I´m not here, this isn´t happening" |
assassin 30.08.2003 14:09:44 | |
---|
Yritin näin tietokone amatöörinä kikkailla ja sain kuin sainkin prossutehon nousemaan siihen mihin sen pitikin. MUTTA kun käynnistin Cubasen, niin kone kaatui. Nyt se ei enää käynnistä Windowsia ja uikuttaa että "A Disk read error" ja sitten painellaan ctrl-alt-del ja sama uudestaan ja uudestaan...Nyt en tiedä mitä tehdä ja itku on jo kurkussa. Mitä tehdä?! Huoltoon voisin toki viedä, mutta oon aivan peeaa. Tapahtuikohan jotain peruuttamatonta? Koneella oli aikalailla matskua. Heitä Windowsin asennuslevy asemaan ja valitse asennuksesta Korjaa. Tämä katsoo Windowsin asennuksen läpi ja korjaa sieltä löytyvät virheet. Ihminen, jolla ei olisi mielikuvitusta, ei pelkäisi mitään. |
qfleax 30.08.2003 17:31:54 (muokattu 30.08.2003 17:32:03) | |
---|
Jos menit muuttamaan BIOS asetuksia, niin muuta ne takaisin. Joidenkin asetusten muuttamisen jälkeen Windows ei käynnisty jos ei asenna sitä uusiksi tai muuta asetuksia takaisin. |
Ukko 30.08.2003 19:15:14 | |
---|
Jos menit muuttamaan BIOS asetuksia, niin muuta ne takaisin. Joidenkin asetusten muuttamisen jälkeen Windows ei käynnisty jos ei asenna sitä uusiksi tai muuta asetuksia takaisin. Ja jos kone ei käynnisty biosin rukkaamisen jälkeen, tyhjää jumppereilla bios asetukset/päivitykset ja yritä uudelleen. |
Jale 02.09.2003 11:59:44 | |
---|
No muutinpa asetukset takasin ja sitten resetoin emolevyn, mutta ee niin ee. Kaikenlaista voodoota olen jo yrittänyt. CD-ROM asemakaan, kun ei lähde pyörittämään Windows XP lättyä alkua pidemmälle. Onnistuisikohan kiintolevyn eheytys toisessa koneessa? "I´m not here, this isn´t happening" |
orbik 02.09.2003 17:14:32 | |
---|
No muutinpa asetukset takasin ja sitten resetoin emolevyn, mutta ee niin ee. Kaikenlaista voodoota olen jo yrittänyt. CD-ROM asemakaan, kun ei lähde pyörittämään Windows XP lättyä alkua pidemmälle. Onnistuisikohan kiintolevyn eheytys toisessa koneessa? Kerropa tarkemmin missä vaiheessa käynnistystä virhe tulee. Onko levyssä varmasti piuhat kiinni? Tyhmyyden huippu on viisauden alku |
Jale 05.09.2003 12:21:25 | |
---|
Nonnii, ongelma selvis. Kiikutin kiintolevyn paikalliseen tietokone putiikkiin. Bootti sektori oli menny sekasin. Näin amatöörinä en tiedä mistä on kyse...Anyway kiintolevyä ei tarvikaan formatoida vaikka aluksi sellasta puhetta kaverin ja putiikin insinöörin kanssa oli. Mitäpä tästä opimme? Weel, kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille. "I´m not here, this isn´t happening" |
Akimies 11.09.2003 14:12:10 | |
---|
Tietääkseni Terratecin DMX FIRE6 24/96 ASIO2 toimii vain Windows XP:ssä. Pallo on pyöreä! |
Jale 12.09.2003 15:18:43 | |
---|
No voi hitsin hitsi miten saisin ASIO 2:sen toimimaan, kun mulla on Windows XP! Olen yrittäny vaikka millä tavalla. Helpottas kummasti elämää, jos direct monitoring toimis. Cubase SX:ssä kun en saa aktivoitua direct monitoringia - Harmaa on teksti ja laatikko valikossa. "I´m not here, this isn´t happening" |
No nyt toimii monitoroinnit. Sanottakoon että käyttäjässäkin oli vikaa. "I´m not here, this isn´t happening" |