Aihe: Toto - Miksi?
1 2 3 4 5 6
Master
09.04.2006 06:38:26
Totolla on mahtavia biisejä.Paras on Rosanna mun mielestä.Vaikka en oo jaksanut Totoo kuunnella pitkään aikaan..Toton eka levy on mahtava :P
Progressor
09.04.2006 10:55:28
Olen ehkä antanut itsestäni turhankin vihaisen kuvan. En minä siitä suutu, jos Totoa sanotaan kliiniseksi. Kirjoitin jo aikaisemmin tässä ketjussa, että ihmiset pitävät erilaisista tyyleistä ja saavat minun puolestani aivan vapaasti olla pitämättä Totosta. Ehkäpä yritän kuitenkin vielä vähän tarkentaa sanojani.

Sitä paitsi Miän vain kirjoitus ei ollut perustelematon. Lue tarkemmin.

En väittänyt, että kirjoitus olisi perustelematon. Väitin, että halveksunta on.

Hän kirjoitti "AOR on sellaista vesitettyä, niinkuin ruotsalainen kakkosolut. Särmät hiottu ja pienin yhteinen nimittäjä haettu, niin ettei varmasti ärsytä ketään. Sanomaa? Voi kuinka rakastan, voi kuinka kaipaan, no nyt se jätti, viikonloppuisä, kaljaa juon (mutten liian monta ku aamulla on johtoryhmän kokous) ja riehun (mutten liian lujaa ku anoppi nukkuu)."
Tuohan on hyvinkin perusteltua kirjoittamista. Samalla provosoivaa mutta silti perusteltua.

Tuossa selvästi lähdetään oletuksesta, että AOR:ssä on ehdottoman suunnitelmallisesti pyritty "vesittämään" rockia ja tietoisesti "poistamaan" siitä tiettyjä elementtejä. On kokonaan unohdettu se vaihtoehto, että AOR-muusikot ehkä tekevätkin musiikkia omilla ehdoillaan. Mitäpä, jos he vain sattuvat musiikkia tehdessään päätymään luonnostaan sellaisiin valintoihin, jotka näyttävät poikkeavan "puhtaan" rockin periaatteista? Koko kirjoituksen alkuasetelma on mielestäni pielessä, ja senpä vuoksi sitä ei perusteluista huolimatta voi oikein ottaa vakavasti.

Provosointiahan tuo tietysti oli, ja yritin vastata siihen samalla mitalla. Valitettavasti en hallitse sarkasmia tarpeeksi hyvin, että minut ymmärrettäisiin oikein :-/

Mitäs siitä jos jotain pitämääsi musiikkia joku pitää kornina? Kaikkia ei voi koskaan miellyttää. :)

Tähän lienee hyvä lopettaa.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
HeavyMachinery
09.04.2006 10:59:57

Mitäpä, jos he vain sattuvat musiikkia tehdessään päätymään luonnostaan sellaisiin valintoihin, jotka näyttävät poikkeavan "puhtaan" rockin periaatteista? Koko kirjoituksen alkuasetelma on mielestäni pielessä, ja senpä vuoksi sitä ei perusteluista huolimatta voi oikein ottaa vakavasti.

Kuka haluaa tehdä tarkoituksen mukaisesti mitään sanomatonta tuubaa. On totolla hetkensä mutta 99% sen tuotannosta on ihan huttua....

Provosointiahan tuo tietysti oli, ja yritin vastata siihen samalla mitalla. Valitettavasti en hallitse sarkasmia tarpeeksi hyvin, että minut ymmärrettäisiin oikein :-/

Tähän lienee hyvä lopettaa.

Pitäis varmaan ittekin......
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
Rypsolisti
12.04.2006 20:42:28 (muokattu 12.04.2006 20:46:22)
Itse pidän Totosta aivan tajuttomasti! On ollut lempibändini jo noin 3 vuotta ja todennäköisesti tulee olemaan koko loppu elämäni lempibändi numero 1.

Täällä on monet arvostelleet että Toto on jotenkin kliininen bändi ja 80-luvun biisejä on myös arvosteltu. No ehkä näin mutta itselle kolahtaa kaikki biisit. Mm. Toton soundista pidän erittäin paljon. Monet täällä ovat tuota Mindfields levyä kehuneet mutta itselle Mindfields on jäänyt ns. vähän varjoon. Ei ehkä mun lempilevyjä tosin en sitä levyä ole ikinä kokonaan kuunnellut mutta pari hyvää biisiä sieltäkin löytyy kuten esim. Better World ja Cruel. Oma lempilevy on Turn Back joka on Toton tuntemattomin ja vähiten arvostettu levy. Siinä levyssä juuri ne biisit kolahtaa, kuten English Eyes, Goodbye Elenore, Live For Today, I Think I Could Stand You Forever. Ja myöskin IV, eka levy, Isolation, Kingdom Of Desire ovat lähellä sydäntä ja juuri 80-luvun levyistä ja biiseistä pidän erityisesti. Tambulta löytyy myös paljon erinomaisia biisejä ja oikeastan kaikista levyistä pidän paljon. Jos pitäisi alkaa listaamaan Toton biisejä joista pidän erityisesti niin olisi helpompi vain sanoa ne pari biisiä joista en niin paljoa pidä. Tosiaan nuo hitti biisit Hold The Line, Rosanna ja Africa on ne tunnetuimmat mutta kyllä niitä ''helmiä'' löytyy enemmänkin.

Nuo proge biisit ovat tosi hyviä myös, esim Jake To The Bone ja Dave's Gone Skiing. Teknisesti taitavia jätkiä ja hyvin melodiat kanssa hallussa. Levyllä kuulostaa hyvältä mutta myös livenä ja tuota Falling In Between kiertueen Helsingin keikkaa olin juuri kattomassa ja olin tyytyväinen kuulemaani ja näkemääni. Illan kohokohta oli kun soittivat Endlessin ja Isolationin. Paras konsertti jossa olen ollut. Ja Lukather on mulle ollut todella suuri innoittaja ja myös idoli numero 1. Toton soundi on kyllä muuttunut aikojen myötä aika paljon ja myös itse biisit. Uusin levy kuulostaa omasta mielestä oikein hyvältä ja kivoja proge vivahteita myös löytyy. Toivon mukaan en ikinä Totoon kyllästy ja mielenkiinto pysyisi mukana myös tulevaisuudessakin. Tosin jos sitä kuuntelee samaa biisiä 6 kertaa päivässä joka päivä niin ei mikään ihme jos rupeaa kyllästyttää.
Anonymous-jazz
13.04.2006 01:01:22

Jännä juttu että kliinisille syntikkasoundeille nauretaan isossa kuorossa näinä päivinä mitä edemmäs mennään 80-luvulta. Ei mua hävetä olla siinä sakissa joka diggaa noita kliseitä :)
Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush
eliaskahila
14.04.2006 20:26:19

Koska melko kliinistä musiikkiahan se on. Sitä nyt on ihan turha kieltää.

Hmmm... Ootko koskaan nähny bändin tykittävän livenä? Kaikkea muuta paitsi kliinistä menoa... Totossa, varsinkin livenä, yhdistyy äärimmäisen särmikäs rokkimeininki ja tarkka soittotatsi yhtäaikaa, ei ne mitenkään syö toisiaan, jos homman tekee taidolla & tunteella.

Livenä Toto onkin mun mielestä parhaimmillaan. 70/80 -luvun albumien soundimaailma ei tietenkään tänä päivänä kovin speciaalilta kuullosta, sama homma monella muulla bändillä, mutta Totolla itse biisit onkin se juttu..
markkuliini
15.04.2006 02:37:40

Hmmm... Ootko koskaan nähny bändin tykittävän livenä? Kaikkea muuta paitsi kliinistä menoa... Totossa, varsinkin livenä, yhdistyy äärimmäisen särmikäs rokkimeininki ja tarkka soittotatsi yhtäaikaa, ei ne mitenkään syö toisiaan, jos homman tekee taidolla & tunteella.

En ole nähnyt/kuullut muuten kuin dvd:llä ja cd:llä livenä. Eikä se nyt mitenkään erityisen "rock" meininki ollut. Mutta kaikkihan on suhteellista, minusta erityisen rock (vaikka sitten) livenä on esim. AC/DC, Led Zeppelin, Ramones, Flaming sideburns, Knucklebone Oscar jne. eli noissa mielestäni yhdistyy tuo äärimmäisen särmikäs rokkimeininki ja tarkka soittotatsi. Minun kokemusten mukaan Toto livenä on todella äärimmäisen tarkkaa soittotatsia ja lievää rokkimeininkiä. Ei siinä se hiki ole minulle asti välittynyt. Ei silti, tykkään bändistä, mutta jos minun pitää mainita särmikkäitä rock-bändejä, niin ei Toto kyllä tule mieleen.
www.vasamayhtye.com
Strumbali
15.04.2006 06:06:24 (muokattu 15.04.2006 06:33:30)
alisgh
ettäjotta
Epämuusikko
15.04.2006 11:15:19
alisgh

Ootko tulossa vai menossa? siis nukkumaan/nukkumasta
It´s easier to give up than allways tried to go up.
miän vain
15.04.2006 13:54:06

Miksi et pidä Mötley crüesta ? sehan on pillu hevin ehdoton ykkös nimi. Muuten kyllä listasi oli kuin minun suusta.

Siinä on vaan jotain falskia. Juttu tuntuu perustuvan lähinnä tylyyn maineeseen, meikkeihin ja kimaltaviin huiveihin. Vähän niinkuin Dingo. Ei ne biisit mitään erityisiä minusta ole. Videoissakin ainoa raju asia on se kuva, ääni ei niinkään.

Melkein aiheeseen liittyen:
http://youtube.com/watch?v=L04kmQml … ;search=vinnie%20vincent%20invasion

Toinen joka kanssa ihmetyttää (nyt heitän bensaa liekkeihin) on zeppelin hehkutus, ei nekään biisit ole niin ihmeellisiä.....

Niin, siis alkupään biisithän ovat lähes suoria kopioita ja loppupäässä mennään usein aika ennalta-arvattavia reittejä. Mutta se soitto! Esityksen intensiteetti, joka kantaa vielä nykyäänkin, soundi, kontrolloitu orgaanisuus, itsevarmuus. Mulle riittää sekin. Ja ne alkupään kopiotkin on sentään hyvistä biiseistä tehty.
Superficiality - so you would stay on top
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Anonymous-jazz
15.04.2006 14:56:05

En ole nähnyt/kuullut muuten kuin dvd:llä ja cd:llä livenä. Eikä se nyt mitenkään erityisen "rock" meininki ollut. Mutta kaikkihan on suhteellista, minusta erityisen rock (vaikka sitten) livenä on esim. AC/DC, Led Zeppelin, Ramones, Flaming sideburns, Knucklebone Oscar jne. eli noissa mielestäni yhdistyy tuo äärimmäisen särmikäs rokkimeininki ja tarkka soittotatsi. Minun kokemusten mukaan Toto livenä on todella äärimmäisen tarkkaa soittotatsia ja lievää rokkimeininkiä. Ei siinä se hiki ole minulle asti välittynyt. Ei silti, tykkään bändistä, mutta jos minun pitää mainita särmikkäitä rock-bändejä, niin ei Toto kyllä tule mieleen.

Ainakin TOTO:n jätkät on aikanaan noita aineita käyttäneet ihan yhtä kiitettävästi kuin muutkin ns. muiden mielestä munakkaammat rock-bändit. Tosin eikös se Porcaro tainnut ihan delata siihen kokkeliin.
Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush
ultra
15.04.2006 15:00:47
eikös se Porcaro tainnut ihan delata siihen kokkeliin.

Eihän kukaan oikeasti kuole siihen, että sumuttaa jotain tuholaismyrkkyä kasvihuoneessa, vai miten se nyt meni. Yks mun mielestä historia huonoimmista selityksistä kokkelikuolemaan.:)
I'm a gooner
markkuliini
15.04.2006 15:04:16

Ainakin TOTO:n jätkät on aikanaan noita aineita käyttäneet ihan yhtä kiitettävästi kuin muutkin ns. muiden mielestä munakkaammat rock-bändit. Tosin eikös se Porcaro tainnut ihan delata siihen kokkeliin.

No meriitti kai sekin sitten on...

Mites vaikka tällainen että Finlandrsin jätkät haisee keikan jälkeen yhtä pahalle kuin Rolling Stonesin pojat?
www.vasamayhtye.com
moderndrummer88
15.04.2006 15:06:56
Tosin eikös se Porcaro tainnut ihan delata siihen kokkeliin.

hyönteismyrkkyyn, tosi rokkareiden tapa lähteä tästä maailmasta
powertreblebassvolume
passe
15.04.2006 15:34:12

Näin! Vanha totuus siitä, että rock ja metal ovat työläisluokan juttuja tulee mielestäni tässä erittäin hyvin esille. Keskiluokan asfalttikukka penskoilla kun niin harvoin on oikeasti mitään rokkia sanottavaa. Olikos se lukatherin toka soololevy, jolla se yritti roiskia vähän sellaiseen kasari rock meininkiin. Kyllä siitä oli hienhaju kaukana!
"Good is in the details..."
Strumbali
15.04.2006 17:02:59 (muokattu 15.04.2006 18:46:17)
Ootko tulossa vai menossa? siis nukkumaan/nukkumasta

Joo, huomenta. Iski setsuuri, eiku sensuuri, onneksi. Mulla ei ole yhtään levyä ja hitit on kuultu. Toto ei ole niin minun juttu, että ostaisin levyjä. Hep, muuten Tito Puente kolahti :). Kaupat taisi olla auki tänään...
Ei liity mitenkään aiheeseen:
http://www.youtube.com/watch?v=TXpFrexDJ4A&search=jarzombek
ettäjotta
Fuzzy Boner
15.04.2006 18:53:45
Tosin eikös se Porcaro tainnut ihan delata siihen kokkeliin.

Sil oli kolasta niin huonossa kunnossa koko elimistö että se olis kuollu tod näk lähiaikoina muutenkin. Allerginen reaktio, mikä tuli hyönteismyrkystä oli virallinen kuolinsyy. Lääkäri oli todennut ettei tarvinnut enempää enää sydän sun muut.. juuri kovan kolanvedon takia.
MÖLLISTY
MK73
15.04.2006 20:01:50
Sil oli kolasta niin huonossa kunnossa koko elimistö että se olis kuollu tod näk lähiaikoina muutenkin. Allerginen reaktio, mikä tuli hyönteismyrkystä oli virallinen kuolinsyy. Lääkäri oli todennut ettei tarvinnut enempää enää sydän sun muut.. juuri kovan kolanvedon takia.

Tämä käsitys minullakin on. Kova työtahti, valvominen ja sitten nuo kemialliset lisukkeet. Jossain haastattelussa vuoden -90 paikkeilla Jeff oli jo aika väsyneen ja riutuneen näköinen. Taisi todetakin jotain siihen suuntaan, ettei fysiikka tahdo enää kestää.

Ikävää, että soittaminen vaatii joillakin niin stydit eväät. Bonhamillekin maistui kaikki mitä oli tarjolla.
lkx
16.04.2006 10:08:42

Dave´s gone skiing
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)