Aihe: Kosketinsoittimen ostajille!
1 2 3 4 5 6 7 8 951 52 53 54 55
pheonix
15.03.2006 10:17:59
Mitä mieltä olette Fantom-X8:Sta?
Entä Fantom-S88??

Iten olen kelaillu tota ensimmäistä. Neljä vuotta oon soitellu Casiolla (makso n.400€) nyt alkaa saundit ja muutki "puuttuvat" ominaisuudet tympii... =) Sitä ennen soittelin monta vuotta jollain ikivanhalla casiolla... en muista oliko edes Casio. :D mutta anyway, hyvä peli pitäis saada.
migreenimies
15.03.2006 14:51:48 (muokattu 06.06.2006 21:41:38)
terve. Voisko joku selittää että minkälaiset on puolipainotetut syntikan koskettimet. eli ei siis vasarakoskettimet vaa synakoskettimet. ko oon kattellu tuota alesiksen qs6.kakkosta ja siinähän on puolipainotetut synakoskettimet.... että nii
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Janus
28.03.2006 12:32:21
Mitä mieltä olette Fantom-X8:Sta?
Entä Fantom-S88??

Molemmat on hyviä, X8 on kyllä todellinen monsteri (iso ja painava kuin mikä). S88:a ei nykyisin taida juuri saadakaan uutena.

Muita hyviä vaihtoehtoja: Yamaha S90/S90 ES/Motif ES8/MO8. Minkälaisia soundeja kaipaat, onko esim. sampleri sulle välttämätön/olennainen?
Peter Spiegelmann
04.04.2006 13:32:24
Entäs Casio WK-3700? Kuulemma hyvä peli.
"Madman was here, but now he's gone, you know the results, I have done." Vedä viskiä, vodkaa, rommikolaa, tequilaa, viiniä ja kaljaa saman illan aikana. Koeta hymyillä aamulla.
annae
06.04.2006 15:48:41
Hei!

Olen hankkimassa synaa, pääasiassa bändisoittoon ja keikoille. Alustavasti olen katsellut tuota rolandin exr-7:aa, en tosin vielä ole ehtinyt sitä kokeilemaan. Olisiko täällä muita ehdotuksia, mitä kannattaisi katsella? Hintaa pelillä saisi olla alle tonni ja toivoisin myös 76:tta kosketinta. Siitä tosin olen valmis tinkimään, jos muuten soitin miellyttää.

Ja torilla olisi myynnissä tuo lyhyempi exr-5, hp. 320 e. Mitä olette siitä mieltä?

Kiitos jo etukäteen!
blackorwhite
15.04.2006 23:02:54
Tuota noin, kertokaas te koskettimien omistajat mikä vehje olisi hyvä klassisen soittelemiseen? Hitto kun en tiedo koskettimista mitään mut kiinnostaisi kovasti. Onko koskettimet ja sähköpiano sama asia? Entäpä onko syntikka sama ku koskettimet? Olisi kiva jos joku hieman kertoisi asioita minulle tietämättömälle :)

Kiitti etukäteen.
__ville__
27.04.2006 14:59:32
mitenkä paljon kannattas pyytää toimivasta korg triton le:stä käytettynä hintaa, jossa on mukana 64mb:n smartmedia + hardcase ? ..ajatteli semmosen vaihtaa uuteen korg triton classic 61:seen ..jossain vaiheessa.
kauhu-köös
09.05.2006 20:21:24
JODDii
eli itselläni on käytössä roland fp-5(ei oma valitettavasti,kuuluu sukulaiselle:D) joka on siis erittäin okei keikka piano painotetuilla koskettimilla. Olen kuitenkin jonkun hyvän synan tarpeessa jossa olisi kunnon "kuminauhakoskettimet", tai painotetut jotka voidaan säätää kevyemmiksi:D) ja pitch sekä tietenkin hyvät saundit hevin soittoon:) olisiko mitään suositeltavaa erityistä? yamaha dx-7 olen metsästänyt mutta eihän niitä löydy mistään ja sitten tälläinen vehje kuin dx-8? onko kellään minkäänlaista tietoa kyseisestä pelistä? ja sitten tämä rollus juno-d? rd-300?
mulla on hyvä squieri
Synastikki
14.05.2006 01:51:14

vaihteeksi kyselyä hevikoskettimistoksi:

eli siis perus melodisen hevin soittoon kaipaisin kiipparia. Hintaluokka 600€ ---> mutta ei kuitenkaan ihan mielettömyyksiä. mitä olen katsellut niin vaihtoehtoina aika monta Korgia (TR, Triton, LE, Karma, Extreme, X50) ja sitten Rolandin Fantom X-sarja... lähinnä nuo kalliimman puolen kiipparit (Fantom, extreme) tulisivat kysymykseen jos irtoaisi iltaduunipaikka.
Käyttötarkoitus olisi treeneissä ja keikoilla ja suurensuuri edellytys olisi nopea saundien vaihto. Korgeissa tuo luonnistuisi aika hyvin käyttämällä 10's hold toimintoa, mutta miten tuo Rolandi sitten? Ja onko Triton Extreme mistään kotoisin vai onko vain triton uudella kuorella ja putkella? Ja tekeekö Karma ominaisuudella loppujen lopuksi paljon mitään normaalissa bändisoitossa?
Tavoitteena olisi tehdä sellainen hankinta ettei uutta ostosta tarvitsisi tehdään vähään aikaan eikä tarvitsisi katua jälkikäteen. Kun köyhyys on ikuinen ilomme...
On se vaa niin HEAVYA!!
Janus
14.05.2006 10:05:29
Käyttötarkoitus olisi treeneissä ja keikoilla ja suurensuuri edellytys olisi nopea saundien vaihto. Korgeissa tuo luonnistuisi aika hyvin käyttämällä 10's hold toimintoa, mutta miten tuo Rolandi sitten?

Pikavalintatoiminto, itseasiassa aika kehittynytkin, on olemassa.

Ja onko Triton Extreme mistään kotoisin vai onko vain triton uudella kuorella ja putkella?

On mistään kotoisin. Mm. monen Korgin laajennuskortin, Trinityn jne. samplet vakiona ja putkella saa oikeesti kivaa särmää.

Ja tekeekö Karma ominaisuudella loppujen lopuksi paljon mitään normaalissa bändisoitossa?

Ei.
Synastikki
14.05.2006 10:10:40

Sitten taidanki kerätä sitä rahaa vielä kesän jälkeen ja kallistua tuonne kalliimpien tuotteiden puoleen :) tappelen siis itseni kanssa että extreme vai fantom :D pitää vaan etsiä jostain tietoa tuosta rolandin pikavalintatoiminnosta :) (saa pistää linkkiä jos löytyy netistä hyvin selitettynä ;))
On se vaa niin HEAVYA!!
Katajama
16.05.2006 10:38:00

Kertokaas... kun tarkoituksena on soitella suomirocki covereita dingosta eppuihin. Ei keikkailua, omaksi iloksi vain bändin kanssa. Kiikarissa olisi halvat koskettimet. (max n.200€)
Tarjolla olisi Roland Rhodes 660 hintaan 200€, sopiskohan se tarkoitukseen?
Onko kokemuksia soundeista? Niiden muokkaamisesta yms?

Toinen vaihtoehto olisi Roland E-86, mitähän siitä kannattaisi tarjota ja tekeekö mitään?
Windreaper
19.05.2006 12:36:00
Sitten taidanki kerätä sitä rahaa vielä kesän jälkeen ja kallistua tuonne kalliimpien tuotteiden puoleen :) tappelen siis itseni kanssa että extreme vai fantom :D pitää vaan etsiä jostain tietoa tuosta rolandin pikavalintatoiminnosta :) (saa pistää linkkiä jos löytyy netistä hyvin selitettynä ;))

Fantomissa 64 saundin favourites-paletti, X:ssä jonkin sortin live setupit, joihin voi kai helposti latoa tarvittavat saundit peräkkäin tallentamatta niitä uudesaan (mulla on vain S, en osaa sanoa tuosta mitään) sekä S:ssä/X:ssä mahdollisuus ohjelmoida saundivaihdot suoraan rumpupädeihin (RPS). Teen itse sekvensseriin biisin jokaista kappaletta kohden ja ohjelmoin saundivaihdot järjestyksessä padeihin. Samalla saa temponkin automaattisesti oikeaksi, jos haluaa synkata esim. viiveet. Tuo Rolandien RPS on kyllä oikeasti kuningasominaisuus, jota en itsekään osannut arvostaa, ennen kuin Rolandin työasemiin tulivat nuo rumpupadit.
Robert
23.05.2006 14:52:24
Olen tässä hommaamassa ensimmäisiä kiippareitani, ja hakusessa olisi suht hyvät jousi-ja pianosoundit, ja joku hyvä heviliidisaoundi. Budjetti olisi n. ~500 egeä. Tosiaan hakusessa olisi sellainen verme millä pääsisi harrastuksen alkuun. Tässä on muutama vaihtoehto, joita olen miettinyt, voisitteko antaa vähän kommenttia näistä?

Roland GW-7

http://www.thomann.de/thoiw3_roland_gw7_prodinfo.html

Roland EXR-5-S

http://www.thomann.de/thoiw3_roland_exr5s_prodinfo.html

Yamaha PSR-450

http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_psr450_set_prodinfo.html

Mikään näistä ei kai varsinaisesti ihan paska ole, mikäli en ole aivan väärin ymmärtänyt. Tarkoitus olisi kotona soitella, ja pc:llä äänitellä taustoja skeballe. Kiitos jos viitsitte antaa vähän osviittaa. :)
>-)))>
Möymöy.
jappes89
24.05.2006 20:37:06

KRIISI.... hitto kun ei osaa päättää millaset keyboardit ostais. Täytyis olla sellanen että on helppo kuljettaa keikalla ja bändi tilan välillä, hyvät soundit mm. strings, pad, synth,yms. käheet hevi äänet.. Soitan Children Of Bodomin tyyppistä musiikkii siis koskettimilla ja nyt on aivan paskat vehkeet käytössä, mutta ääniä löytyy mitä bodomis tarvitaan..mm. harp, new age, orchestra kit yms. Mutta tosiaan käytiin bändin kanssa nauhottaa levyä ja siellä soitin vähän "paremmalla" syntikalla. Korg TR-61. Mietin vaan että mikä olisi paras vaihtoehto.. syntikka ja äänimodulit vai koskettimet?? Budjetti olis 0-1000euroo tai vähän yli. Kosketuksen herkkyystoiminto saa olla mutta pitää saada ehdottomasti pois, lisäksi ääniä pitäisi saada vaihdettua nopeasti ja mielellään hyvää merkkiä! Olen ajatellut Korg X5, Korg TR61, Casio WK-3500
Synastikki
25.05.2006 00:25:14 (muokattu 25.05.2006 00:27:57)

Olen ajatellut Korg X5, Korg TR61, Casio WK-3500

tuohon listaan ehkä vielä lisäisin Korg X50... ihan mielettömän kevyt(4.5kg) ja sama saundidata kuin TR... karsittu vain TR:n aftertouch ja hieman muita toimintoja mutta perusheviin luultavasti ihan hyvä :) muistaakseni korgin sivulta löytyy vielä esittelyvideokin :)

EDIT: noista vaihtoehdoistasi tuo Casio on aika isokokoinen... itse omistan sen pikkuveljen (CTK-691) ja on pyörinyt jaloissa ja kyllä ihan jees syna (yllättävän hyvä Casioksi), mutta en välttämättä sitä suosittelisi...
Korg TR on tavallaan uudistettu Triton LE elikä siis ihan jees peli...
X5 en ole kokeillut mutta on suht vanha laite... Warman käyttää vastaava laitetta midi-controllerina :)
On se vaa niin HEAVYA!!
jappes89
25.05.2006 00:49:57

joo X5 tuliki mieleen just Warmenilta. Casio on tosiaan iso, mut mietin vaan että onko siinä kunnon soundit, muuten siinä ei tietääkseni ole vikaa. Warman käyttää keikoilla usein X5, vanhaa ja epäkuntoista.. siitä on osa koskettmiakin kai rikki. Mikä Jens Johanssonilla on? dx-7? yamaha?
Synastikki
25.05.2006 00:53:39 (muokattu 25.05.2006 00:54:21)

joo X5 tuliki mieleen just Warmenilta. Casio on tosiaan iso, mut mietin vaan että onko siinä kunnon soundit, muuten siinä ei tietääkseni ole vikaa. Warman käyttää keikoilla usein X5, vanhaa ja epäkuntoista.. siitä on osa koskettmiakin kai rikki. Mikä Jens Johanssonilla on? dx-7? yamaha?

juu Warman ei käytä ku controllerina tuota eli saundit tulee moduuleista, ja Jens kyllä joo käyttää dx-7, mutta se on sellanen velho noiden laitteiden kanssa että musta tuntuu että se on muokannu sen iha uuteen uskoon... Casioa kannattaa käydä kokeilemassa,kun jotkut tykkää ja jotkut ei... juuri aion omasta CTK-691 hankkiutua eroon kesän jälkeen kun Korg Karma tulee tilalle :)
On se vaa niin HEAVYA!!
jappes89
25.05.2006 01:06:01

tossa kyseisessä CTK:ssa ei ole lainkaan pitch bend wheel eikä modulation wheel... toi bend ainaki olis ihan hyvä olla, jos jotain sooloa vetää... Mitä tää syntikka homma tarkottaa?? ku syntikassa ei ole yleensä sisäsii kaiuttimia, mut entä se äänien teko.. millä ne tehdään ja eikö synan oma äänivalikoima riitä vai millai niitä sitten lisää saadaan
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)