Aihe: Epiphone Les Paulin (Std/Cstm) ja kitaravahvistimen hankinnasta
1 2 3
Aki
03.04.2006 16:07:04

No, montako klassikko sähkistä on kehitetty 50 luvun jälkeen?
No ainakin nyt 8:
Firebird, Mustang, Jaguar, Tele Deluxe, Steinberger, PRS, JEM, ja tietysti Ibanez Artist.

Ja sitten varmasti seuraa eriävää pohdintaa siitä, miten määritellään klassikko.

Me vanhat pierut ei taideta oikein innostua näistä jemeistä sun muista...
En minäkään, mutta ei se sen klassikkostatusta vähennä. En innostu Les Pauleista ollenkaan, mutta klassikkohan se eittämättä on.
fox
03.04.2006 16:28:36

Sen sijaan, joillekin tuntuu ennemminkin olevan ongelma se, että tätä kyseistä kitaramallia valmistetaan muidenkin toimesta, eri nimellä tosin. Mulle se ei ole ongelma, soitan itse Tokailla, taitojani vastaan aivan liian kalliillakin instrumentilla enkä milloinkaan sijoittaisi senttiäkään mihinkään istrumenttiin sen merkin vuoksi.

Tähdennänpä minäkin.. ei mulla ole ongelmaa tuosta toiminnasta, mutta sitä oikeutusta aina joskus pieni pilke silmäkulmassa peräänkuulutan, kun tässä vuosien mittaan on noita ollut, jotka silmät leiskuen tuomitsee vaikka Behringerin, mutta samalla ovat henkeen ja vereen Tokaita kehumassa "paremmaksi".. Sen verran noitakin katselleena, voin ihan rehellisesti sanoa, että nuo vanhemmat, täyspuiset T-merkkiset on työn laadussa varmasti "linjassa" alkupeäisen kanssa, muilta osin sitten voitaneen hakea eroavuuksia vaikka maailman tappiin.. Näissä uusissa sitten on jo nähtävissä suurien sarjojen tuomia ongelmia..

Hyvä kysymys on, miksi ei kehitetä ja valmisteta jotakin omaa kitaramallia ja tehdä siitä klassikkoa. No, montako klassikko sähkistä on kehitetty 50 luvun jälkeen? Me vanhat pierut ei taideta oikein innostua näistä jemeistä sun muista...

Paitsi, että joskus moniongelmaisena henkilönä puolustan Gibson-pajan tuotteita vanhasta muistista, ja syystä että olen niitä lukuisia paitsi välittänyt, myös omistanut, ja omistan edelleen, on mulla päässä pehmeä paikka 70-luvulla markkinoille tulleelle japsikitaralle, joka lähti liikenteeseen todellisena "LP-Killerinä" tarkoituksella. Ja jättää jopa nuo Tokain parhaat LP Rebornit lähtökuoppiin 100-0..
Muutenkin kuin viimeistelyltään ja mikeiltään....
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Rypsolisti
03.04.2006 17:34:46 (muokattu 03.04.2006 17:34:57)
No ainakin nyt 8:
Firebird, Mustang, Jaguar, Tele Deluxe, Steinberger, PRS, JEM, ja tietysti Ibanez Artist.

Eikös SG tullu '60-luvun alussa? SG on ainakin klassikko.
mhaarala
03.04.2006 17:41:19 (muokattu 03.04.2006 17:42:19)
SG:hän tuli pari vuotta Les Paulin jälkeen ja sitähän myytiinkin alkuun Les Paul-nimellä. Sillä korvattiin alkuperäinen malli, kunnes Lester-setä kielsi nimensä käytön. Ei pitänyt mallista tai jotain... silloin nimeksi keksittiin SG ja Les Paul palautui myös tuotantoon lyhyen katkon jälkeen...
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
fox
03.04.2006 20:46:54

SG:hän tuli pari vuotta Les Paulin jälkeen ja sitähän myytiinkin alkuun Les Paul-nimellä. Sillä korvattiin alkuperäinen malli, kunnes Lester-setä kielsi nimensä käytön. Ei pitänyt mallista tai jotain... silloin nimeksi keksittiin SG ja Les Paul palautui myös tuotantoon lyhyen katkon jälkeen...

!961... elikkäs silloin oli ensimmäiset kaupoissa. Custom, Standard, Special ja Junior..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
apip
15.04.2006 11:59:20 (muokattu 15.04.2006 12:02:46)
Sain Joe Perryn viikko sitten Thomannilta ja nyt olen ehtinyt hieman soittelemaan sillä. Laite tuntuu kädessä hyvältä ja sillä on oikein mukava soitella. Kaulan mattapinta tuntuu ja näyttää hyvältä. Ääni kuulostaa vähän "samealta blues-soundilta", mutta sitä en osaa sen enempää arvioida kunnollisten verrokkien puuttuessa. Tämä taitaa olla Gibsonin humbuckerien ominaisuus?

Kitara on luonnossa tosiaan huomattavasti paremman näköinen kuin kuvissa ja mun yksilöön sattui vielä kiva raidoituskin. Monissa kuvissa kitaran väritys on melko rusehtava, mutta todellisuudessa väri on ennemminkin kelta-ruskea.

Roland Cube 30 vaikuttaa myös hyvältä peliltä omassa hintaluokassaan. Tosin COSM-mallinnukset ovat aika turhia (JC Clean ja joku perussärö olisivat riittäneet). Myöskään efektejä ei pysty säätämään kunnolla, esim. viiveen pituus ja viiveäänen voimakkuus. Tosin nämä puutteet olivat tiedossa jo ennen ostoa. 30 watin tehot eivät todellakaan lopu kesken kotikäytössä.

Stainless Steel kielistä: Eipä niissä mun mielestä mitään ratkaisevaa eroa ole äänen kannalta. Ainakin jokaisen nikkeliallergian omaavan kannattaa sellaiset hommata oman hyvinvoinnin takia.

Koko paketti oli oikein onnistunut ostos, tuli hyvä mieli :) Vielä kun opettelee soittamaan :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)