Aihe: Urkutunnistusta / mallintajista
1 2 3
Jabbe
13.08.2003 22:10:22
minulla on roland vk7 se on aika hyvä peli siinä on aika lähellä hammondin soundia kyllä se on niin että aitoa hammondia ei korvaa mikään

vk7 on ihan ookoo mut en tykkää siitä niin paljo kun vk8 mut toisaalta nord electro ja NI:n b4 on edelleen kuninkaat tässä mallinnus hommassa mut vaikee sanoo miten hyvä oikee hammond ku en oo kokeillu tosin soundi ainakin erottuu hyvin varsinkin levyllä ja toivottavasti huomasit myös jotain parantamista kirjoituksessasi ;)
Fuzzy Boner
14.08.2003 10:09:28
vk7 on ihan ookoo mut en tykkää siitä niin paljo kun vk8 mut toisaalta nord electro ja NI:n b4 on edelleen kuninkaat tässä mallinnus hommassa mut vaikee sanoo miten hyvä oikee hammond ku en oo kokeillu tosin soundi ainakin erottuu hyvin varsinkin levyllä ja toivottavasti huomasit myös jotain parantamista kirjoituksessasi ;)
Mun mielest taas VK-7 on parempi ku VK-8...
niin niin
krushing
14.08.2003 12:46:11

Pitääkö muuten paikkansa, että Esa Kotilainen omistaa nykyään kaikki Suomen mellotronit?

Kotilaisella taisi olla kaksi niistä kolmesta, kun siellä studiolla käväisin jokunen aika sitten. Toinen oli se iso-D:n käytössä ollut, ja se oli sillon vähän paloina. Kolmannesta laitteesta ei ole havaintoa, Kotilainen siitä jotain mainitsi, mutta en kyllä kuollaksenikaan muista mitä.
Jabbe
14.08.2003 19:57:19 (muokattu 14.08.2003 19:57:45)
EDIT: -----
Jabbe
14.08.2003 19:57:22
Mun mielest taas VK-7 on parempi ku VK-8...

Mut siinä on paskemmat koskettimet ainakin. Ja se D-beam on kiva.
BaariMikko
16.08.2003 15:23:36

Kotilaisella taisi olla kaksi niistä kolmesta, kun siellä studiolla käväisin jokunen aika sitten. Toinen oli se iso-D:n käytössä ollut, ja se oli sillon vähän paloina. Kolmannesta laitteesta ei ole havaintoa, Kotilainen siitä jotain mainitsi, mutta en kyllä kuollaksenikaan muista mitä.

Mitäs kautta pääsit Kuusaalla käymään?

Perhana kun ei äijä asu enää naapurissa, voisi helpottaa tiedusteluja sun muita.
"Ensin puhutaan naisista ja viinasta ja sen jälkeen rumpali alkaa höpöttämään omista kannuistaan"
matson
24.08.2003 23:24:52

mä kyl tykkään vanhasta korg cx-3sest rotospheren kanssa. kaikki urut ei kuulosta yhtä hyviltä ton h&k:n läpi, esim vk-7. ostin just electron ku pelkään et korgi menee rikki kun sitä käskee. se on sikahyvä, mutta vähän häiritsee pieni ylämidlepiikki urussa. sama piikki on myös vk-7:ssa ja varsinkin vk-8:ssa. sattuu korvassa ku luukuttaa monitoria.

onko muuten kellään ylimääräistä leslietä mummon vintillä?
spoimala
04.09.2003 01:03:45
Mikael
04.09.2003 09:15:59

Kun nyt on jo tullu tavaks mainostaa erään mainitsemattoman saksalais-valmistajan tuotteita, niin kuunnelkaaps tuosta urkua: :)

hyh! taitaa olla tuon rumpalin miksauksia... paha sanoa urkusoundista mitn kun rummut on niin v**un kovaa, että kuuluu vaan vähän jotain ujellusta sieltä taustalta. karsean kuuloista huttua.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
toto99
09.09.2003 19:59:51
B4 on se sana. Kyllä yksi keikkalepakin on ja se toimii ja vanha KORG CX-3 ja motion soundin räkkilepa on erittäin bueno varsinkin rouheamman urkulepameiningin kaipaajille (purple/heep)
SLTe
11.09.2003 15:31:30
B4 on se sana. Kyllä yksi keikkalepakin on ja se toimii ja vanha KORG CX-3 ja motion soundin räkkilepa on erittäin bueno varsinkin rouheamman urkulepameiningin kaipaajille (purple/heep)

Itse omistan myös vanhan analogi-CX-3:n (jossa on kyllä ehkä nimeksi myös digitaaliosia) ja nyt tulee vähän asian vierestä: mistä niihin saa varaosia (halvalla)? Pari Siemensin valmistamaa(?) äänipiiriä on hajalla eikä tunnu saavan mistään... Voisikohan jotain rakennella itse?

Minulla on myös Voce V5 + Hüghes&Kettner Tube Rotosphere, mikä toimii varsin hyvin. Voce V5 on modulimuodossa oleva, liukusäätimin varustettu Hammond-kopio ilman esivahvistus- (muuten kuin särö) tai Lesliemallinnusta. Olen aikalailla oppinut pitämään äänen rouheudesta Rotospheren kanssa.

Voce V5 ei ole yhtä jazz-urku kuin Rolandin VK-sarja, mutta kuulostaa hyvältä silti. Koska V5 sisältää paljon analogielektroniikkaa, ääni eroaa hiukan digitaalimallinnuksista. Mallinnuksen kannalta katsottuna V5 ei ole yhtä tarkka kuin esim. VK-8, B4 tai Nord Electro, mutta yhdistelmänä Voce + Rotosphere kuulostaa rouhealta.

Vocessa oleva oma särö tuntuu toimivan vain ensimmäiset 1/8 nuppikierrosta ja loput tuntuu olevan samaa mössöä. Käytän sitä tarvittaessa leikkaamaan vain korkeita taajuuksia pois, joita ei valitettavasti tunnu Voce:sta ilman Hammondista irroitettua esivahvistinta muutenkaan irtoavan. Myös Leakage-efekti tuntuu miksaavan vain kaikkia äänipyöriä taustalle tasaisella voimakkuudella, kun oikean Hammondin soundiin vaikuttavat erityisesti vierekkäin olevat äänipyörät. Tässä VK-sarja ja muut pesevät Voce:n kirkkaasti, mutta puhdas soundi Voce:ssa on jotensakin tukevampi ja selkeämpi verrattaessa digimallinnuksiin.

Vaihdoin Rotospherestä 12AX7:n paikalle 12AU7 ja tuntuu, että saundi parani, mutta kohinataso nousi melko sietämättömäksi. Livenä ehkä toimii - ei ole tullut kokeiltua, kun olen urkuristina lähinnä "kammarimuusikko" vielä toistaiseksi.

Ks.

Hüghes&Kettner Tube Rotosphere:
http://www.hughes-and-kettner.com/TubeTools/rotosphere.htm

Voce V5:
http://www.voceinc.com/v5.html
toto99
13.09.2003 08:45:21
mistä niihin saa varaosia (halvalla)? Pari Siemensin valmistamaa(?) äänipiiriä on hajalla eikä tunnu saavan mistään... Voisikohan jotain rakennella itse?

Hommaa jostain vanhan CX-3 piirrustukset ja osta edukkaasti käytetty tai vähän rikkinäinen ja kasaa jonkun sähkötekniikkaa ymmärtävän kanssa yksi soiva peli, näin tein muinoin minäkin... Kai jostain jenkeistä saa vaikka mitä osia, mutta penkominen on vaikeaa ja paikka paikoin kallistakin
samulijp
16.09.2003 00:02:25
Emmä tiedä paljon te keikkailette, mutta itse ainakin suosisin elektroa jo sen keveyden takia. Kyllä tota VK:ta v**uttaa välillä kantaa kun varsinkin aamuyöstä se painaa tonnin.
maza
20.09.2003 22:29:00

Vaihdoin Rotospherestä 12AX7:n paikalle 12AU7 ja tuntuu, että saundi parani, mutta kohinataso nousi melko sietämättömäksi. Livenä ehkä toimii - ei ole tullut kokeiltua, kun olen urkuristina lähinnä "kammarimuusikko" vielä toistaiseksi.

Ehdottaisin että kokeilet ennemmin jonkun toisen valmistajan 12AX7:aa. Meikällä esim. sattuu olemaan vanha Bellin valmistama stereoputkistyrkkari kuuntelukäytössä ja lainasin siitä kokeeksi alkuperäisen Telefunkenin ECC83:n (== 12AX7) kasaamaani kokeilustyrkkariin JJ:n valmistaman ECC82:n tilalle ja perkele, soundi parani ihan sikana..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)