Aihe: Mikseri.nettiin äänitys
1 2
Lesko
14.04.2006 16:54:06
Kyllä, olen lukenut kaikkia ihme topicceja tästä aiheesta, mutta toivon ihan selvää vastausta vain. Millä ohjelmalla äänitätte tietokoneelle, kun laitatte mikseri.nettiin biisin? Niitä on niin h*******i kaikkia ohjelmia. Itsellä on Audacity, mutta se muoto ei ilmeisesti mikseri.nettiin sovellu. Joku sellainen ohjelma täytyis saada koneelle, jotta vois ottaa osaa vaikka noihin sooloskaboihin. Ja kiitos, älkää laittako mitään linkkejä toisiin topicceihin jossa asiaa muka käsitellään, itse en saanut mistään hyvää vastausta kysymykseen!
"Musiikissa on perusasioita. On olemassa huonoa musiikkia, on hyvää musiikkia, on vähän parempaa musiikkia ja sitten on Led Zeppelin"
Starlia
14.04.2006 16:57:16 (muokattu 14.04.2006 16:57:50)
No vaikka wintoosan oma ääninauhuri. Sitten vain muutat biisin mp3:ksi... Eli, mikä tahasa käy. Selailepa hiukan tuota Tietokoneet -palstaa, niin löydät vaikka mitä.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=28710
apenaattori
14.04.2006 16:58:18 (muokattu 14.04.2006 17:12:13)
Kattos hankit eka jonkun ohjelman, jolla voi kääntää Audacityn waw-tiedostot mp3:siksi. Itse käytän ohjelmaa nimeltään Freerip. En muista osoitetta, mutta googlella löytyy. Eli: ensin Audacitysta käännä waw-tiedostoksi, sitten Freeripistä työkalut->muunna yksittäinen tiedosto->valitset juuri Audacitylla wawiksi kääntämäsi tiedoston->ohjelma muuntaa wawin mp3:seksi-> voit lyödä mp3-tiedoston mikseri.nettiin. Näin se käy. Jos et ymmärtänyt niin kysy lisää.

E: No tuollahan alhaallahan neuvotaan miten se homma hoidetaan. Ei kannata ruveta kikkailemaan kahdella ohjelmalla niinkuin neuvoin (onnistuuhan se tietenkin niinkin miten neuvoin, on vaan vähän helpompikin tapa olemassa).
"The harder you try the dumber you look."
J_Mikkonen
14.04.2006 16:58:53 (muokattu 14.04.2006 16:59:25)
Kyllä, olen lukenut kaikkia ihme topicceja tästä aiheesta, mutta toivon ihan selvää vastausta vain. Millä ohjelmalla äänitätte tietokoneelle, kun laitatte mikseri.nettiin biisin? Niitä on niin h*******i kaikkia ohjelmia. Itsellä on Audacity, mutta se muoto ei ilmeisesti mikseri.nettiin sovellu. Joku sellainen ohjelma täytyis saada koneelle, jotta vois ottaa osaa vaikka noihin sooloskaboihin. Ja kiitos, älkää laittako mitään linkkejä toisiin topicceihin jossa asiaa muka käsitellään, itse en saanut mistään hyvää vastausta kysymykseen!

En tiedä minkälainen ohjelma Audacity on, mutta eiköhän se onnistu ihan niin että otat "save as" ja sitten tallennat sen mp3:ksi? Tai sitten "final mixdown" tai "mixdown"-kohta kyseisestä ohjelmasta niin saat mp3-muotoon biisisi.

edit: Hidas ku mikä, ja väärässäkin vielä.
Kauniisti soi blues.
Tietysti Pauligin
14.04.2006 17:03:42 (muokattu 14.04.2006 17:06:52)
Audacityn sivuilta haet lame encoderin ja asennat koneellesi.
Tämän jälkeen valikkoon ilmestyy "vie mp3 tiedostoon", eli voit tallentaa niitä suoraan audacitystä mp3:ksi.
Voi viedä myös ogg. muotoon.
Ensimmäisellä kerralla se vain kysyy että missä lame tiedosto sijaitsee.
Paikannat sen ja se on sitten siinä.

Et tarvitse mitään erillisiä ohjelmia.

Tallenna tiedosto "Export as MP3" niin saat MP3:ia.

Jep, aloittaja ei vaan ilmeisesti ole asentanut/hakenut sitä lamea.

--->http://audacity.sourceforge.net/help/faq?s=install&item=lame-mp3
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Lesko
14.04.2006 17:09:53
Kiitos. Tää attoi jo ihan älyttömästi. En tosiaan ole mikään hyvä näitten juttujen kanssa, ihan uusia ovat minulle. Eli tuota muuttamista mp3:ksi en tiennyt ollenkaan, ja luulen että se oli se mikä 'tiedoistani' jäi uupumaan.... Kiitos vaan kovasti. Eiköhän tää tästä =)
"Musiikissa on perusasioita. On olemassa huonoa musiikkia, on hyvää musiikkia, on vähän parempaa musiikkia ja sitten on Led Zeppelin"
apenaattori
14.04.2006 17:10:21
Audacityn sivuilta haet lame encoderin ja asennat koneellesi.
Tämän jälkeen valikkoon ilmestyy "vie mp3 tiedostoon", eli voit tallentaa niitä suoraan audacitystä mp3:ksi.
Voi viedä myös ogg. muotoon.
Ensimmäisellä kerralla se vain kysyy että missä lame tiedosto sijaitsee.
Paikannat sen ja se on sitten siinä.

Et tarvitse mitään erillisiä ohjelmia.

Jep, aloittaja ei vaan ilmeisesti ole asentanut/hakenut sitä lamea.

--->http://audacity.sourceforge.net/help/faq?s=install&item=lame-mp3

No näinhän se tietenkin kannatta tehdä. Kiitokset! Loppuu turha kikkailu meikäläisellä.
"The harder you try the dumber you look."
Lesko
14.04.2006 17:30:31
Noniin... oli jo lyömässä hetki sitten hanskat tiskiin, mutta nyt sain yksinkertaisen pääni kanssa sen onnistumaan... ensin laitan audacitystä tuon sellaiseksi waviksi, ja sitten tuon Freerip ohjelman kanssa muutan sen mp3:ksi.. näin se on minulle helpoin, koska ihan tosissaan en ymmärrä oikein näitä systeemejä. Kiitos kovasti kaikille! Nyt tämän keskustelun voi lyödä vaikka lukkoon!! =)
Tietysti Pauligin
14.04.2006 17:31:25
Noniin... oli jo lyömässä hetki sitten hanskat tiskiin, mutta nyt sain yksinkertaisen pääni kanssa sen onnistumaan... ensin laitan audacitystä tuon sellaiseksi waviksi, ja sitten tuon Freerip ohjelman kanssa muutan sen mp3:ksi.. näin se on minulle helpoin, koska ihan tosissaan en ymmärrä oikein näitä systeemejä. Kiitos kovasti kaikille! Nyt tämän keskustelun voi lyödä vaikka lukkoon!! =)

Suosittelen kyllä tuota neuvomaani lamea.

Ei tarvitse kikkailla eri ohjelmilla.
Mutta sinähän sen päätät :)
Lesko
14.04.2006 17:34:58
Joo latasin sen kyllä.. tarvii kokeilla sitäkin, mutta saan nyt ainakin käännettyä ne jotenkin ja se on pääasia! =)
Tietysti Pauligin
14.04.2006 17:36:14
Joo latasin sen kyllä.. tarvii kokeilla sitäkin, mutta saan nyt ainakin käännettyä ne jotenkin ja se on pääasia! =)

Jep. No kunhan nyt nauhalle saat. Tuolla vain saisit suoraan audacitystä tallennettua ne mp3:ksi.
Hyvä että tuli apua nopeasti.
Lesko
14.04.2006 17:38:33
Kyllä vaan! Plussaa lähti kaikille!
Jake.e
14.04.2006 17:55:16
Itse nauhottelen mp3 soittimella.
Anal fist fuck is the best!
Tietysti Pauligin
14.04.2006 17:56:48
Itse nauhottelen mp3 soittimella.

Selvä :D

Mutta mitenkäs se tähän liittyy?
BigPapa
14.04.2006 17:57:22

Alku on hankala...voin sanoa kokemuksesta...no pikkuhiljaa oppii..
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Lesko
14.04.2006 18:40:59
Alku on hankala...voin sanoa kokemuksesta...no pikkuhiljaa oppii..

Eiköhän sitä nyt äänittämäänkin opi, jos soittamaankin on oppinut.
Kaikki mitä olen ennen nauhoittanut, niin se on tapahtunut c-kasetille erittäin huonolla mankalla. Nyt sitten sain rekisteröityä mikseri.nettiin ja ajattelin että vois samalla osallistua noihin skaboihin joskus...
BigPapa
14.04.2006 18:52:54 (muokattu 14.04.2006 18:55:46)

Eiköhän sitä nyt äänittämäänkin opi, jos soittamaankin on oppinut.
Kaikki mitä olen ennen nauhoittanut, niin se on tapahtunut c-kasetille erittäin huonolla mankalla. Nyt sitten sain rekisteröityä mikseri.nettiin ja ajattelin että vois samalla osallistua noihin skaboihin joskus...

No tän sain tehtyä tänään kun aikani pähkäilin Audacityä...eli lisättyä kaiun sooloskaba biisiin...niinkuin sanoin alku hankala, tietokone äänitys ja sitten niiten muunto mp3:ksi on ottanut aikaa...ja konekin aina tökkii välillä...ihan erilaista kuin analogivehkeillä tekeminen...

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=200411&type=hi

kyllä se tästä...seuraavan kerran on jo paljon helpompaa...

P.S. Oma lukunsa oli vielä tuo Mikseri netin tallennus...
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
arvid70
14.04.2006 19:06:20
Offina kysäsen, uskaltaako microcuben nykästä kiinni läppärin mikkiliitäntään, ku tos kubessa nyt ainaki on rec out/phones-lähtö
KAUPPIAAN PUHETTA!!
ReBeat
14.04.2006 22:47:22

Tosimiehet muuntaa wavit mp3:ksi LAME-ohjelmalla MS-DOS-promptissa.

Ensin sinne LAME-ohjelman hakemistoon ja sitten
--alt-preset 160 wav-tiedoston sijainti tähän
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)