Aihe: Hyvä etuaste
1 2
Halsu
10.04.2006 14:33:01

Siksi mun mielestä on karhunpalvelus neuvoa ihmistä, joka on ostamassa yhtä hyvää etuastetta, jolla pärjää koko iän, ostamaan 'värittävä' etuaste. Ne joilla on varaa sekä millenniaan, että porticoon, saa musta ostaa molemmat, mutta jos on vain yksi etuaste, mun suositus on hankkia neutraali.

Ja jottei totuus unhottuisi, joku behkun halvimmankin halpispöydän etunen on ihan riittävän hyvä suurimmalle osalle kotikäyttäjistä. Kyllä ne muut soundiongelmat ovat niin paljon isompi miina kuitenkin vielä melko edistyneellekin harrastajalle - huonoa akustiikkaa tai mikkitekniikkaa kun ei hifeinkään etunen pelasta. Puhumattakaan huonosta miksauksesta ;-)
CU -- Eki
kompelonnora
10.04.2006 17:07:09
huonoa akustiikkaa tai mikkitekniikkaa kun ei hifeinkään etunen pelasta. Puhumattakaan huonosta miksauksesta ;-)

Ihan totta, ja kamoista kuunteluun sekä mikrofoneihin satsaaminen hyödyttää ylivoimaisesti eniten. Toisaalta, ketjun aihe on "hyvä etuaste".

t. Marko
Hero
10.04.2006 22:04:24
Ja jottei totuus unhottuisi, joku behkun halvimmankin halpispöydän etunen on ihan riittävän hyvä suurimmalle osalle kotikäyttäjistä.

Jeps. Pöytänä on Spiritin d 328, jonka etuset ei käsittääkseni ihan sieltä huonoimmasta päästä kuitenkaan ole. Tottakai soundiin vaikuttaa aina koko paketti(mikit, akustiikka, soittotatsi,miksaus...). Tarkoitus olis saada lisää sitä kaivattua bottnea ja lihaa luiden ympärille tuon etuasteen avulla.
loosah
10.04.2006 23:39:40 (muokattu 10.04.2006 23:45:37)
Tää ei nyt suoranaisesti liity aiheeseen, mutta huomasin hauskan jutun, ku vilkasin mixroom.fi sivuja, joka on siis tää akun tehdas. Kamalistassa oli:

Äänipöydät / Etuasteet

* 80 Input Amek Hendrix, SuperTrue Automation
* Amek System 9098 EQ
* Behringer ADA-8000
* Langevin by Manley, Dual Vocal Combo
* Millenia Twin Direct

Tota.... öh... kannattako kaikkea mainita...eh eh... Joku ei vaan näyttäny kuuluvan joukkoon....

Edit: ja pidemmälle mentäessä löytyi sulassa sovussa myös:

AD/DA -muuntimet

* Apogee
* Behringer
* Digidesign

Heh.
milcoin
10.04.2006 23:49:28
Tää ei nyt suoranaisesti liity aiheeseen, mutta huomasin hauskan jutun, ku vilkasin mixroom.fi sivuja, joka on siis tää akun tehdas. Kamalistassa oli:

Äänipöydät / Etuasteet

* 80 Input Amek Hendrix, SuperTrue Automation
* Amek System 9098 EQ
* Behringer ADA-8000
* Langevin by Manley, Dual Vocal Combo
* Millenia Twin Direct

Tota.... öh... kannattako kaikkea mainita...eh eh... Joku ei vaan näyttäny kuuluvan joukkoon....

Edit: ja pidemmälle mentäessä löytyi sulassa sovussa myös:

AD/DA -muuntimet

* Apogee
* Behringer
* Digidesign

Heh.

Kyllä se siellä seassa kato menee. Ja bändeille/artisteille/asiakkaille on ihan sama onko se behringer vai telefunken; "joku saksalainen se kuulemma oli".
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
loosah
14.04.2006 11:53:13
En viitsiny laittaa tästä mitään omaa threadia, mutta onko kellään minkäänlaisia kokemuksia noista Joe Meekin etuasteista/EQ:sta/kompuroista?
kivi
14.04.2006 15:21:34
En viitsiny laittaa tästä mitään omaa threadia, mutta onko kellään minkäänlaisia kokemuksia noista Joe Meekin etuasteista/EQ:sta/kompuroista?

Jep. Erittäin omansointisiaan laitteita, jotka eivät muistuta soundiltaan tai käytökseltään mitään muuta. Niitä myös joko rakastaa tai vihaa, yleensä siitä riippuen onko niille löytänyt hyvän käyttötarkoituksen. Mitään kaikkeen sopivia laitteita ne eivät ole.

Oliko tarkemmin mielessä mallia? Ja vanhaako vai uutta?

Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan ennen ostopäätöksen tekoa.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
loosah
14.04.2006 15:38:39 (muokattu 14.04.2006 15:40:04)
Juuri omintakeisen saundin takia olen ajatellut hankkia joukon jatkeeksi. Testasin Meekin joitain kompuroita jokunen vuosi sitten lyhyesti kaiken taustamelun keskellä yksillä messuilla ja aika räyhäkäs ja rouhea fiilis jäi.

Mutta... enpä ole sen jälkeen oikein missään törmännyt tuotteisiin. Tuota twinQ:ta olen vähän katellut. Muitakin suosituksia otetaan vastaan =)

Edit: En löytänyt Suomesta vaan jälleenmyyjää ja thomanilta en periaatteessa tilaa. Siksi taitaa tuo koekäyttö jäädä vähän pieneksi...
hape
14.04.2006 16:33:57

Kannattaa huomioida että ne vanhat Joemeek-nimellä myydyt laitteet eivät ole samoja kuin nykyiset Joemeekit, vaikka ihan samalta näyttävätkin. Ne vanhat olivat Ted Fletcherin (joka siis aikoinaan teki vermeitä itse herra Meekille) suunnittelemia, mutta Joemeek nimen käytöstä tuli jotain kränää. Fletcherin vehkeitä myydään nykyään nimellä TFPro. Ja kyllähän noiden TFPron ja vanhojen (ja uusienkin) Joemeekkien välillä selvä sukulaisuus on havaittavissa.

Se että onko uudemmat Joemeekit parempia tai huonompia kuin vanhemmat on sitten toinen juttu. Siitä mie en tiiä mittään.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
milcoin
14.04.2006 17:23:43
PreSonus DigiMax LT:
http://www.thomann.de/thoiw3_presonus_digimax_lt_prodinfo.html
Melko transparentti digietunen. Ei mitään ylimääräistä.

Melko huono kans. Jopa hintaankin nähden.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
lion
15.04.2006 11:06:50
Melko huono kans. Jopa hintaankin nähden.

...puuh..? ei hyvää päivää...
"Sinä ja minä, kaikki samanlaisina: näkyvästi tutkalla - niinku lentokoneet"
Hero
28.04.2006 18:39:41
Herättelen taas henkiin tätä ketjua.

Olen Bongaillut Amekin pure path sarjan stereo-etusta jossa on kompura myös mukana. Amek on ilmeisesti lopettanut toimintansa mutta ainakin briteistä tuota vielä on saatavilla.
Hintaa tulis noin 1700€ ja pitäs kuuleman mukaan olla asiallinen rauta.

Onko jollakin kokemusta noista Amekeista?
kompelonnora
29.04.2006 13:32:10
Hintaa tulis noin 1700€ ja pitäs kuuleman mukaan olla asiallinen rauta.

Onko jollakin kokemusta noista Amekeista?

Mulla ei ole kokemusta, mutta kommentoin kuitenkin. Ekaks, mä en ostaisi mitään ton hintasta kuuntelematta. Suomessa sun vaihtoehdot on 1) löydät jostain studion, jossa voit tsekata sen, 2) tilaat sellaisesta paikasta, jonne voit lähettää takaisin ja valmistaudut ottamaan takkiin rahtikulut ja 3) matkustat jonnekin, missä voit kuunnella.

Tokaks, John Hardy lähettää sulle vahvistimensa kokeiltavaksi ja suurinpiirtein tolla budjetilla saat kaksi kanavaa John Hardya ja RNC:n, jota yhdistelmää voin varauksetta suositella.

t. Marko
milcoin
29.04.2006 15:27:31
...puuh..? ei hyvää päivää...

Que?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)