Groovi 12.11.2005 19:44:34 | |
---|
1,5 vuotta vanha puhelin on vintagea. 80-luvulla valmistetut rummut on sitä "uudempaa" sarjaa. Vintage, retro ja antiikki ovat kuitenkin lopulta termejä jotka riippuvat vähän asiayhteydestä ja puhujasta. Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
Peicco 12.11.2005 19:47:51 | |
---|
Mun mielesta retro voi tarkoittaa uutta vanhan näköistä, uudelleen tuotettua tai oikeasti vanhaa joka on tullut uudelleen muotiin. Kuitenkin sen verran lähihistoriaa ettei retro ole (vielä) antiikkia. Antiikki yleensä vaatii vähintään 100 vuoden iän ylityksen. |
AP 12.11.2005 20:02:02 | |
---|
1,5 vuotta vanha puhelin on vintagea. 80-luvulla valmistetut rummut on sitä "uudempaa" sarjaa. Vintage, retro ja antiikki ovat kuitenkin lopulta termejä jotka riippuvat vähän asiayhteydestä ja puhujasta. Hyvä pointti. (Tosin ajatus vintage-kännyistä on kauhea. Eikö se perkele riitä että sitä saatanan kapulaa on pidettävä mukana työn takia, vieläkö niitä pitäisi kerätäkin.) Jännää muuten katsoa esim. 20 vuoden päähän, mitkä rummut silloin selkäesti vintagea. Omasta puolestani pistän euron likoon Signian ja edelleen Ludwigin classicsin puolesta. K100 #7
Ärlä #011 |
temekallio 17.11.2005 14:10:43 | |
---|
Vintage; jos puhutaan rummuista, on ne joita pidetään kotona ja kiillotellaan. Vintage ei pääse keikalle.sori. Toinen määrittely voisi olla vaikka että vintage on se HYVIN tehty tuote(alkuperäiskunnossa) joka on vähintään 25 vuotta vanha, eikös autojenkin mustiin kilpiin päde melkein samat jutut. Soitan sitä mitä mieleen pälkähtää. |
clinton 13.04.2006 21:36:55 | |
---|
Samassa koulussa on myös ne joskus täälläkin kyselemäni Stara-merkkiset rummut jossain kaapissa. Jotenkin nekin kiinnostaisi sieltä pelastaa, vaikka niistä jo viimeksi ne nähdessäni taisi puuttua jotain osia. (Ennen kuin pilkunviilaajia ilmentyy paikalle: kyllä rumpujen merkki todella on Stara. Muistaakseni pöntöissä on oikein metallilätkät, joissa on tuo merkki ja jonkunlainen tähden kuva.) Laitoin omaan kuvaan Stara merkkistä rummuista kuvan ihan yleis sivistyksen kannalta, kun tuli tuollaiset pelastettua. Enpä aikaisemmin ole moisista kuullutkaan. Näyttää Pearlin näköisiltä 70-luvun kannuilta. "tosi vintagea" Käykääpä kattomassa. |
south_of_heaven 13.04.2006 21:41:00 (muokattu 13.04.2006 21:42:37) | |
---|
mulla on 2002 Medium 20" mustaleima ja joku vanha Avedis.. Tosin se A on musta aika paskasoundinen, ja siinä on oikeasti avaimenreijän muotonen keyhole. se Paiste on kuitenkin erittäin hyvä pelti. en saanu näistä sitten koskaan infoa :'( ilmoitti South_of_Heaven |
Deino 13.04.2006 21:42:11 (muokattu 13.04.2006 21:42:35) | |
---|
mulla on 2002 Medium 20" mustaleima Ride? Mutta etkös juuri kysynyt jossain topikissa uutta rideä? E: Niin siis jos tuon omistat, ei mitään Alphoja kannata tilalle ostaa Deino vaan |
south_of_heaven 13.04.2006 21:43:47 | |
---|
Ride? Mutta etkös juuri kysynyt jossain topikissa uutta rideä? E: Niin siis jos tuon omistat, ei mitään Alphoja kannata tilalle ostaa Ride/crash se musta on käsittääkseni. se on hyvä pelti, mutta mä tarviin riden johon voi kompata ilman että se lähtee mahottomasti meluumaan. Kyllä mä tota kuitenkin käytän. ilmoitti South_of_Heaven |
Miten palstalaiset tämän asian itse ymmärrätte? Mitä on vintage? Vuoden -85 Tama Rockstar kymmenellä tomilla. Weckl on muovia hähähää |
savoy dlx 14.04.2006 09:42:49 | |
---|
Sanakirjan mukaan vintage on "hyvää vuosikertaa oleva", kyllä se ainakin mun mielestä sopii niin viineihin kuin soittimiinki. Se mikä on kenenkin mielestä "Hyvää vuosikertaa", on asia erikseen. Jollekkin -85 oli hyvä vuosi, jollekkin kaikki enne vuotta -64 jne. Ja on ne Olympicitkin, varsinkin 60-luvun koivurunkoiset, hyvää vuosikertaa. Joku väitti että vintagea ei viedä keikoille? Tänäänkin lähtee parin päivän keikoille -68 Premierin settini. Ja moni suomalainen rumpali soittaa "vintage" seteillä keikoillaan: esim Rudy Ryynänen (Jussi & The Boys) Aquamarine Sparkle premierit ja Hayman rummustot jne. Keba Kettusella myös useampia joilla töitään tekee. 4 Ruusun Kämy paukuttelee niinikään Haymaneita. Vanhoja Ludareita ja Gretchejä (esim. Jupe Litmanen) näkyy tämän tästä. Tästähän saisi hyvän uuden topicin; keikoilla näkyvät vintage-setit ja soittajat? Masa Musiikilla on tarkoitus viihdyttää. |
moderndrummer88 14.04.2006 09:57:33 (muokattu 14.04.2006 09:58:44) | |
---|
Mielestäni vintagea on mustaleima Paistet, vanhat A- ja K- Zildjianit ja vanhat laaturummut Amerikasta ja Euroopasta. tämä on aika pitkälti minunkin mielipide E: ja kyllä keikoille voi vintagea viedä, itellä kulkee keikoilla 65 vm. ludwig acrolite ja pidän sitä kyllä jo vintagena ikänsä ja laadukkuutensa puolesta powertreblebassvolume |
Analuuk 14.04.2006 11:33:43 (muokattu 14.04.2006 14:11:43) | |
---|
mulla on 2002 Medium 20" mustaleima Ride? Mutta etkös juuri kysynyt jossain topikissa uutta rideä? Vanhoissa 2002:issa paksuusluokitukset ovat "crash, medium ja ride". Noi mediumit ovat suht ohuita peltejä. Itselläni on 20" ja 22" mediumit. 22" olen käyttänyt komppipeltinä (alapuolelle olen liimannut muutaman ohuen teipin suikaleen hillitsemään "vaahtoa"). 20" medium toimii crashina tai jazzissa toisena ridena. Jos joltain löytyy ylimääräinen 18" mustaleima crash tai medium, myyköön se minulle... =) Kumut tulee, olenko valmis? |
savoy dlx 14.04.2006 14:08:50 | |
---|
Mulla olis 2002 18" flatride, ilman (väri)leimaa eli vielä vanhempaa osastoa. Jos riittävä tarjous tulee, niin saatanhan sen myydäkkkin... Musiikilla on tarkoitus viihdyttää. |
Analuuk 14.04.2006 14:11:12 | |
---|
Mulla olis 2002 18" flatride, ilman (väri)leimaa eli vielä vanhempaa osastoa. Jos riittävä tarjous tulee, niin saatanhan sen myydäkkkin... Kyllä niissä kaikissa leima on. Se on vaan kulunut pois... Kumut tulee, olenko valmis? |