Aihe: Plektroista..
1 2 3 4 58 9 10 11 12
PLO
24.03.2006 09:24:55
Kulutustavaraa ovatten. Käytössä tällä erää Pyramidin heavy selluloideja ihan soundipoliittisista syistä. Hieman niitten liukkaus haittaa näpeissä pysymistä ja meikäläisen käsittelyssä tuollaisen kolmen tunnin treenisession jälkeen saa viskata roskikseen, mutta...soundi/soittotuntuma ratkaisee.
Kaihua
24.03.2006 10:43:51
Dunlopin 1,5mm Gatorit, ne vihreät siis..(parhaita) kokeilin saman vahvusia tortexeja eikä ne pysyny käesä ollenkaan. Mistä ne Gatorit ja Tortexit on tehty..?
''Mut hei, sellasta se monesti on...''
-K-
24.03.2006 10:48:59
Ibanezin heavy (hikizume) 1mm olen nyt viimeaikoina soitellut. Jazz III XL ja normaaleja Jazz III plekuja käytin ennen.

Kyllä tuota aina tulee nauhoitellessa mietittyä että minkätyylinen pleku sopii soundillisesti parhaiten,
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
kuriken
24.03.2006 15:57:27
Eipäs ole. Ainakin punaset Gilbertit on pvc:tä, kuluvat paaaljon hitaammin kuin nuo selluloidista tehdyt (jotka muuten kuluvat todella nopeasti tosiaan). Jotkut oli muistaakseni sitä "polyacetal" -materiaalia, eli samaa kuin sandgripit. Kantsii tsekkailla niiden pakettien takaa, siinä pitäisi lukea materiaali.

Jaa... No pitää tarkistaa kun seuraavan kerran käy liikkeessä mitä materiaalia ovat. Ibanezin sivuilla lukee että kaikki gilbertit on celluloidia. http://www.ibanez.com/accessories/spec.asp?m=126
Olet hullu
- Eikä kukaan huomaa sitä
Ze Kink
24.03.2006 18:17:16 (muokattu 24.03.2006 18:17:57)
Jaa... No pitää tarkistaa kun seuraavan kerran käy liikkeessä mitä materiaalia ovat. Ibanezin sivuilla lukee että kaikki gilbertit on celluloidia. http://www.ibanez.com/accessories/spec.asp?m=126

Kummallista. Mulla on just noita, ja paketin takana luki PVC (kun taas sinisissä ja helmiäisissä celluloid).

E: Rubbergripejä kannattaa testata myös.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
Krice
24.03.2006 20:14:24

Minä en ole vielä löytänyt sopivaa plektraa. Joku nylon big stubby 2.0:n ja jazz 3:n välimuoto voisi olla hyvä ehkä.
jussimus
24.03.2006 20:17:49
Mulla on jo melko pitkään ollut vakiona keltainen Tortex 0.73 mm.
marx
13.04.2006 17:36:38
Ite käytän sellaista n. 0.8 millistä. Oon koko lyhyen urani soittanu suurin pyörtein noin paksuilla plekuilla. Onko siinä perää, että paksulla on tarkempi soitaa nopeeta alternative-hässäkkää(esim. Slayer)? Kyllähän se ohuempi joustaa enemmän, mut....miten on? Kokemuksia?
JS
13.04.2006 18:41:35
Soittaako btw kukaan muu näillä 3mm Stubbyillä? Ikinä en ole nähnyt...
"hei haloo vitun filosofi....onko tullu syötyä tavallista enemmän uhopullaa?" -zaahrock >-)))> #20
Petrukki
13.04.2006 18:51:34 (muokattu 13.04.2006 18:52:09)

En ole tuollaisia nähnyt. Ja ovat varmaan suurimmalle osalle aivan liian isoja. Itelläni tekee 2mm tiukkaa... jos löytäis 1.5mm, samanlaisella gripillä, niini olisi juhlaa.

Ja mielestäni Ibanezin settien mukana tulevat plekut ovat hyviä (ovat miltei aika samanlaisia, kuin Fenderin plekut). Paksuus, muoto ja koko sopii käteen. Kuitenkin, Dunlop Big Stubby 2mm FTW!
Dream Theater doesn't rock, they prog! Tässä on sulle kitaristi Trusta.
Mrezzye
13.04.2006 18:57:06

edit: meikäläisen valinta on ihan se perinteinen Tortex .88 (vihriä) ja Ibanez Paul Gilbertin pearloid heavy (eli 1.00mm).

Pearloid on kyllä soundillisesti ja tatsillisesti paras. Vielä kun saisi ihan aavistuksen paksumpana tuota Paul Gilbert -mallia. Hevi is not hevi enuf!
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

mhaarala
13.04.2006 19:16:34
Mä vaihdoin Jazz III plektroihin juuri siitä syystä, että niistä saa tummemman soundin. Useamman vuoden niillä soittaneena ei tahdo enää perus fender heavy-plekuun saada minkäänlaista tuntumaa, eikä tosin tarvitsekkaan.

Konppaan. Minulle kävi samalla tavalla, ostin yhden 1,5 millin Dunlopin kun kävin ostelemassa plektroja kuluneiden tilalle ja samalla otin ihan kokeeksi noita Jazz III:sia ja vaikka ne alkuun tuntuivat vähän oudoilta, niin nyt en vaihtaisi kuuna päivänä pois. Olen pari kertaa tuota paksua läpyskää kokeillut sen jälkeen, mutta ei siitä vain saa oikein mitään irti. Tuntuu vain hirveän kolholta. Ja aika hyvin tuntuvat nuo Jazz III:t kestävän käyttöäkin... :)
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
meitu
14.04.2006 20:19:03

Mulla on jo melko pitkään ollut vakiona keltainen Tortex 0.73 mm.

Samoin minulla. Hyviä ovat, juuri sopivat paksuisia.
Ne jotka soittaa ne tietää
Tasapaino
14.04.2006 20:26:33
Mulla on käynyt oikeastaan vähän köpelösti plektrojen kanssa. Tilasin kultasepältä hopeisen plektran, jonka kanssa olen soittanut siitä asti, enkä pääse millään eroon. Samanlaista tatsia ja tummaa saundia ei millään löydä muovisista plektroista. Ongelma on se, että tuo on melko raskas ja hidas soittaa. Toisaalta se on enemmän kuin hyväksi, eipähän mene sooloilu kikkelöinniksi vahingossakaan.
Ora et labora.
Krice
14.04.2006 22:15:00

Eikös Fareri vetele jollain tuollaisella..:)
pekurides
14.04.2006 23:07:39

Mulla on käynyt oikeastaan vähän köpelösti plektrojen kanssa. Tilasin kultasepältä hopeisen plektran, jonka kanssa olen soittanut siitä asti, enkä pääse millään eroon. Samanlaista tatsia ja tummaa saundia ei millään löydä muovisista plektroista. Ongelma on se, että tuo on melko raskas ja hidas soittaa. Toisaalta se on enemmän kuin hyväksi, eipähän mene sooloilu kikkelöinniksi vahingossakaan.

sama vika rahikaisella:) tosin nyt menny jo yli 10v kun ei osaa enää ns.normaaleilla muoviplekuilla veellä... hopea ja mesinki ollu pääaineet mutta nyt löysin kiviplekun ku ei nuita metallisia taho enää löytyä mistään, ja ei muuten kulu kun yksi +-0 vuodessa eli silloin ku kännissä hukkaa:) ja se vituttaa!!!
pekurides
14.04.2006 23:09:43

elikäs ns. rankka komppisaundi paljon tujumpi ja tatsi kieleen täydellinen mutta pikkaamisessa voipi rikkoa kieli ennätystahstiin elikkäs aika vaikea pleku mutta se saundi:)
oiva tumpeloinen
14.04.2006 23:16:37
Minä en ole vielä löytänyt sopivaa plektraa. Joku nylon big stubby 2.0:n ja jazz 3:n välimuoto voisi olla hyvä ehkä.

Eikös perus pieni stubby menisi aika lähelle haarukkaan? Ymmärsin siis, että haluat JAZZ III:n koon ja stubbyn paksuuden???? Tuosta suoraan tai sitten tuo tai joku muu isompi paksu pleku viilan kanssa penkkiin....Joskus itse muotoilin noita iltaisin tv:n ääressä, ei ole mitenkään iso homma. Nykyisin tosin tyydyn vain lähimpään plärään (tai lähes lähimpään).
marx
15.04.2006 01:02:50
elikäs ns. rankka komppisaundi paljon tujumpi ja tatsi kieleen täydellinen mutta pikkaamisessa voipi rikkoa kieli ennätystahstiin elikkäs aika vaikea pleku mutta se saundi:)

Joo ajattelin just ihan samaa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)