Master 05.04.2006 20:28:20 | |
---|
Toivottavasti typerä otsikko herätti mielenkiintoa.. :) Eli, kun soitatte vaikka jotain ihan yksinkertaista rokkia, vasara polkaistaan kalvoon esim. sekunnin välein. Onko se vasara väliajan kiinni kalvossa, vai taka-asennossa, tai jossain vallan muualla? Ja olikohan tässä kysymyksessä ylipäätään mitään järkeä.. Mielipiteeni on että tässä topicissa ei ole mitään järkeä ;D |
Analuuk 05.04.2006 20:47:57 | |
---|
mulle ei ainakaan ehkä riittäis muutaman iskus tauko että saisin tuon koukistajan rentoutettua. Mulla jalka on aika rentona pedaalilla vaikka nuija ei osukkaan kalvoon. Eli siis "lepoasennossa" kantapää pari senttiä ilmassa ja nuija myös sentin tai pari irti kalvosta. Jalka saa tällöin tukea pedaalista, mut nuoija ei demppaa kalvoa. Jämäkämpää beattia soitan usein niin et naulaan nuijan basarin kalvoon, mut sekin riippuu vireestä. Bonhamsoundilla se ei toimi. Kevyempää ja nopeampia juttuja soitan niin et pedaali jää lyönnin jälkeen hieman kalvosta irti. Tsekkaa http://www.mikseri.net/-lintu- ja anna palautetta! |
Ze Kink 05.04.2006 20:49:40 | |
---|
Irti yleensä, mutta joskus jätän kiinni. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
mooch 12.04.2006 18:17:38 | |
---|
Mä soitan nykyään aina nuija irti kalvosta. Tai no kyllähän se jossain vaiheessa tietysti siihen osuu.. Omassa basarissa oon huomannut että en oikeastaan edes voi soittaa jättäen nuijan kiinni kalvoon, koska se selvästi "tärähtää" siinä niin että soundi ei ole mikään kovin tiukka.. Tämä luultavastikin johtuu kyllä basarin virityksestä. Samanlaista kokemusta? |
vernie 12.04.2006 19:36:03 | |
---|
Omassa basarissa oon huomannut että en oikeastaan edes voi soittaa jättäen nuijan kiinni kalvoon, koska se selvästi "tärähtää" siinä niin että soundi ei ole mikään kovin tiukka.. Tämä luultavastikin johtuu kyllä basarin virityksestä. Samanlaista kokemusta? On joo samanlaista kokemusta. Tärähtely voi aiheutua myös siitä, että pedaalin nuija on kovin takana, ja jousitus kireällä. Omilla säädöilläni enimmäkseen hautaan nuijaa kalvoon, mutta usein esim. soittotunneilla se ei ole mahdollista. When you are a bear of very little brain, and you think of things, you sometimes find that a thing which seemed very thingish inside you is quite different when it gets out in the open and has other people looking at it. -Winnie the Pooh |
pyrin soittamaan niin, että nuija on välillä irti kalvosta. Akustisilla soittaessa se ei ole "niin tarkkaa", mutta kun sähkörummuilla soitin ekoja kertoja, niin sai todella keskittyä siihen pedaaliin, jotta vältti tahattoman "tuplaiskun". |