Aihe: Omatekoinen kitara valmistui viimein usean kuukauden jälkeen!
1
yaffa
11.04.2006 17:38:17
Elikkäs, omastakuvasta löytyy muutamia osviittaa antavia kuvia tekeleestä, sen värityksestä ja mallista. parempia kuvia kyllä pistän. Tämä antaa kuitenkin yleiskuvaa hiukan tästä hieman PRS tyylisestä tekeleestä.

-body leppää
-kaula ja otelauta vaahteraa
-kannessa loimukoivuviilu
-22 dunlopin jumbonauhaa (taisi olla 6100)
-skaala pitkähkö 25,5"
-radius on hyvin tasainen, n 15"
-2x yamahan humpparit (väliaikais ratkaisu) 2 vol, 1 tone
-hardware gotohin paitsi virittimet jotakin japanilaista työtä (tukevat ovat)
-kaula on liimattu

Tekeleen eteen nähty kovasti vaivaa ja vastoinkäymisiä, mm. nauhoitus oli viedä välillä hermot mennessään ja sama homma oli mm viilun liimauksen kanssa, kun meinasin pentele lähteä menemään kurttuun! Mutta vihdoin valmistui ja soi mukavasti:) Vielä kun jonkin ajan kuluttua alkaa asettua kunnolla käteen:).

Mutta yllättävän murea ja matala soundi vaikka kaula on vaahteraa (myös otelauta) ja leppä body ei ole mainittavasti SG:n bodya paksumpi!

Mutta laittakaa hyvät saman alan harrastelijat (ja ei harrastelijat myös:)) kommenttia ja kysymyksiä:)!
"I smoke my cigarette with style"
Hiku
11.04.2006 18:30:04
Komean kepin oot saanu kyllä aikaan, väri on hyvin onnistunu. Onko otelauta linnunsilmävaahteraa? kun näyttää ihan siltä ja onko tuo ihan omaa desingiä?
"Einstein" sanoi Steve Vai ja tilutti vain. V.U.K #24
yaffa
11.04.2006 19:04:33
Komean kepin oot saanu kyllä aikaan, väri on hyvin onnistunu. Onko otelauta linnunsilmävaahteraa? kun näyttää ihan siltä ja onko tuo ihan omaa desingiä?

Kiitos! Ei ole kyseessä linnunsilmävaahtera, mutta näkemäsi ei ole myöskään lumetta, sillä lakkauksen jälkeen pinnasta tuli nätisti "loimuileva". Vaikuttaisi siltä että tuo otelauta palanen on melko tiheä/tiukka syistä, vaikuttaisiko se lie asiaan..
Mutta desingni on kyllä ihan omaa, paitsi lapa kylläkin muistuttaa hieman PRS lapaa. Mutta tämä minun on selvästi pehmeämmän ja pyöreämmän muotoinen:)
"I smoke my cigarette with style"
the TT Allan
11.04.2006 20:45:08
Omalla laillan nätti. Minä tykkään paljon PRS:n muodosta.
Uskon kyllä sen viilutuksen kiemurat. Ne penteleet kun tahtovat turvota liiman kosteudesta ja kuprua tulee. Tapellut itsekkin jokusen viilun kanssa.
Kaula näytti aika alastomalta. Ilman otelauta merkkejä ja noin vaaleena.
Bodyssä on kyllä nätti väri.
http://www.telemail.fi/timo.tuovinen
adretlan
11.04.2006 21:12:36
Hieno!
Kaula näyttää just hyvältäku se on täysin vaalea vailla mitään. Bodykin näyttää hienolta. Persoonallisen näköinen soitin.
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
yaffa
11.04.2006 21:16:41
Kiitoksia!
Jep, tuosta kaulasta lienee voi olla paria mieltä. Kyllä sen ymmärtää että jonkun silmään sattuu hiukan alastomana ja toisen silmää taas miellyttää. Mietin melkolailla että miten tekisi, mutta päädyin olemaan laittamatta mitään dotseja koska en halunnut ns. perinteisiä pilkkuja ja taitoni ei kovin komeisiin koukeroihin riitä.
Itse kyllä tykkään kanssa tuosta vaaleasta vaahteran pinnasta.
Ja kyllä, siinä sai muutamaan otteeseen runnoa viilua puristukseen rystyset valkosina:D
"I don't need diamondrings, I need no Cadillac cars, I just wanna drink my ripple wine, in The Lightning Bar"
Fin_Rocker
11.04.2006 21:46:08 (muokattu 11.04.2006 21:54:53)
Hienon ja persoonallisen-näköisen kepin olet saanutaikaan. eikä tuo nyt ole peeärässää nähnytkään muutakun vähä muodoiltaan, mutta silti hieno ja omalaatuinen, ehkä enempi EVH tyyliä muistuttavampi ulkomuodoiltaan kuin prs:sää.
Lethal_J
11.04.2006 21:54:17

hieman lihavan näköinen kitara mutta se ei haittaa mitään. Oma kun on aivan kuin suoraan rokokoo ajan korsettimuijan peilistä katsoisi.. lantio on kapea kun nälkävuosi :) Kaikki muodot ei minun silmään tuossa päsmää enkä tiedä oletko tarkoituksella tehnyt.. mutta omassa ktiarassa on se hyvä puoli että voi aina todeata "noin minä sen halusinkin"
Menossa oleva projekti: http://kitara.atspace.com
yaffa
11.04.2006 22:10:27
No juu, kieltämättä näissä kuvissa näyttää omasta mielestänikin vähän lihavammalta mitä luonnossa, liekö ollu just hieman sellasta kuvakulmaa vai mitä.. Mutta ei kyllä luonnossa ihan noin tukevan olonen:).
Mutta kyllä kaikki on ihan tarkotuksella käännettyä ja väännettyä:).
Joo, ei tuo todellakaan mikään PRS valokopio ole, mutta se oli ainakin sellanen jossa oli hiukan samoja piirteita, enemmän kuin muissa mitä mieleen tuli:). Ja jonkin asteiseen persoonallisuuteen ja omaan tyyliin tässä pyrittiinkin. Ja tuli mielestäni hyvin istuva ja kivan omalaatuinen kitara vaikka itse sanonkin:).
"I don't need diamondrings, I need no Cadillac cars, I just wanna drink my ripple wine, in The Lightning Bar"
T.Urmio
11.04.2006 22:47:24
Ompahan komee keppi. Hieno väri. Kun laitat jonnekin lisää kuvia, laita myös kuvia muista kotipolttosistas. Ymmärsin, että jagulaari ja explorerkin olis tullu tehtyä.
No ei se mun vika oo
Juzzu
12.04.2006 06:39:37
Onneksi olkoon. Kuinka se soi?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)