Aihe: Kitaroiden saatavuus Kiinasta?
1
Jasma
12.04.2006 12:54:20 (muokattu 12.04.2006 12:56:06)
Olen vaihtamassa postinumeroa ja tarkoituksena on suunnata Shanghaihin. Onko kenelläkään tietoa kitaroiden saatavuudesta/ hintatasosta Kiinassa? Lähinnä akustiset ja kohtuuhintaiset kiinnostavat! Kokemuksia?
madu
12.04.2006 13:15:47 (muokattu 12.04.2006 13:16:39)
Pekingissä oli paljonkin kitaraliikkeitä mm. PRS, Gibson jne tosin näin ne vain bussin ikkunasta enkä ehtinyt enää niissä vierailemaan.

Muutamassa tavaratalossa törmäsin pieniin soitinkauppoihin joista löytyi paljon edullisia kiinalaisia akustisia ja mm. Fenderin sähkiksiä (Niihin ei tosin ollut merkittynä valmistusmaata ja laadusta sekä hinnasta päätellen eivät olleet ainakaan jenkkilästä)

Luulen kyllä että Shanghaista löytyy varmasti paljon kitaroita ja edullisia jos malttaa ostaa nimenomaan Kiinalaisia tuotteita. Monet tuontielektroniikathan ovat lähes samanhintaisia Kiinassa kuin euroopassa jos nyt ei piraatteja oteta lukuun.

Pekingissä myös vaivaa se että hinnat ovat nousseet jatkuvasti olympiakisojen lähestyessä ja kuulemma kisojen jälkeen hintataso on pysyvästi kovempi kuin aikaisemmin. Tuskin vaikuttaa Shanghain hintatasoon paljoakaan tämä seikka.

Ni hao!
I'm afraid that I was very, very drunk...
Jasma
12.04.2006 14:45:30
Pidemmäksikin aikaa Kiinaan menossa?

Jos asia on näin, niin suosittelisin reissua Hong Kongiin. Sieltä löytyy Kaakkois-Aasian suurin musaliike Tom Lee Music ja valikoima ja hinnat ovat kyseisessä liikkeessä oikein mukavia. Tarjonta ja palvelu ovat olleet parasta mihin olen täällä Aasiassa ollessani törmännyt ja olen käynyt musaliikkeeissä Taiwanissa, Japanissa, Singaporessa, Thaimaassa ja Malesiassa. Matka HK:iin Shanghaista maksaa noin 100e meno-paluu junalla ja matkan kesto on muistaakseni se reilu 10h.

Mutta itse aiheeseen. Itse vietin ennen Taiwaniin tuloa muutaman viikon Pekingissä ja parit kitarakaupat kävin siellä lävitse. Tarjonta muodostui aika pitkälti kopiokitaroista ja meille eurooppalaisille tuntemattomista brändeistä ja esillä oli niin akustisia, kuin sähkökitaroitakin. Hinnat olivat melko huokeita (akustisia saa jostain 50e lähtien), mutta eipä siellä mitään kovin kallista näkynytkään. Hintavin kitara mihin törmäsin oli Epiphonen Les Paul.

Shanghain kitaratilanteesta en tiedä, mutta uskoisin siellä kitaroiden saatavuuden olevan vähintäänkin samaa luokkaa kuin Pekingissä, ellei parempaa. Eli kyllä sieltä Kiinasta pitäisi kitara löytyä, vaikkakin paikalliset kitaravalmistajat ovatkin meille vähän tuntemattomia ja laadusta on paha mennä sanomaan mitään.

Laitan vielä linkin kirjoitukseeni jossa kuvailen noita kokemuksia sieltä Hong Kongista ja Taiwanista ja löytyypä siitä threadista muutama kuvanenkin Aasian kitaratarjonnasta:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=105220#p3552101

Gan ni hao, di jao!

EDIT: kirjoittaa suomea ei osaa hän enää

Kiitoksia molemmille sankareille vastauksista! Tosiaan vaihtoon olen menossa 6/12kk? ja takasin härmään tullaan sitten kun siltä tuntuu. Piteepä melkein venyttää budjettia, jos onnistuisi tuomaan kotiin asti tuollaisen ESP:n Eclipsen (löytyi linkin takaa)!
p130
12.04.2006 15:31:24

Pekingissä oli paljonkin kitaraliikkeitä mm. PRS, Gibson jne tosin ovat suurelta osalta enemmän tai vähemmän hyviä halpoja piraattikopioita ja aidot nyt eivät sitten olekaan enää kovin edullisia. Näin ovat paikanpäällä käyneet kaverit kertoneet.

Vastikään oli Andy McCoy (Kojon kanssa...) telkkarissa jossakin kiinalaisessa kitarakaupassa ja esitteli jotain LP-kopiota. Gibson-tekstit ja kaikki mutta ei missään nimessä aito. Esimerkiksi lavan tekstit eivät kuulemma vastanneet aitoa ja muutenkin hieman epämääräinen. Täydestä olisi kuitenkin tv-ruudun läpi mennyt.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)