Rokkari- 11.04.2006 21:59:23 | |
---|
Jeps, elikkäs olis tarkotuksena tehdä Fender Super 60-vahvistimelle roudauslaatikko vesivaneria käyttäen. Thomannilta pitäis tilata muu sälä. Elikkäs kymysys kuuluu, jotta miten tämä olisi järkevintä toteuttaa? Tarkoituksena olisi tehdä niin että laatikon alusta pultattaisiin vahvistimen pohjaan kiinni ja sitten siihen tulisi se koppa päälle, jonka sitten keikoilla voi nostaa pois ja nostaa vahvistimen sen laatikon päälle ja lukita pyörillä paikalleen, jolloin vahvistin olisi näppärästi hyvällä korkeudellakin! Lukoiksi ajattelin tuommoisia perhoslukkoja ja sitten siihen laatikon "liitoskohtaan" semmosta alumiiniprofiilia, jotta pysyy paikallaan. Miten mun kannattais se vaneriloota koota, suunnittelin että semmosta listaa niihin kulmiin tulis. Olisko se fiksuinta ruuvata siitä listasta läpi vai kuinka? Pahoittelen jos tuli väärälle palstalle tai on jo threadi aiheesta, mutta en löytänyt sellaista. Jos joku osaisi neuvoa niin olisi mainiota! Voisin kasailla tästä sellaisen kuvilla varustetun paketin sitten kun rakentelen, niin olisi tuleville sukupolville vinkkinä! Kiitos jo etukäteen! |
kivi 11.04.2006 22:56:53 | |
---|
niin että laatikon alusta pultattaisiin vahvistimen pohjaan kiinni ja sitten Tämä kohta sai hälytyskellon soimaan päässä. Ehdottomasti älä kiinnitä vahvistinta laatikkoonsa, sekä siksi että se on tyhmää, että siksi, kun runkokosketus laatikon rungon kanssa ilman pehmusteita on kuin ei laatikkoa olisikaan - putket hajoaa ensi kolaukseen :-( Casejen rakentelusta on ollut juttua kyllä. Muista mitatessasi, että myös kahva ja tassut tarvitsevat tilaa, samoin virtajohto ellei se mee vahvarin sisään. Kunnollisen alumiinilistoitetun casen tekeminen lukittavilla pyörillä on lähes yhtä kallista kuin sen ostaminen, mutta romukauppoja kiertämällä voi tarvittavat osat löytää poiskantohintaan, varsinkin vanerin, kahvat, lukot ja kulmaprofiilin; huullosprofiilia harvemmin. Kannattaa suunnitella kahvojen paikka mahdollisimman tasapainoiseksi, kannattaa upottaa perhoslukot ja ennen kaikkea kannattaa suunnitella pyörien paikat niin että laatikon voi kipata kyljelleen yhdellä kädellä reunan varassa ilman että se rullaa karkuun. |
Rokkari- 12.04.2006 12:11:26 | |
---|
Jahans, olisikos sitten järkevämpi ratkaisu tehdä niin että tekisi vain laatikon vahvistimelle, jonne se sitten voisi laskea ja pehmustaa laatikon esim. solumuovilla tai vastaavalla? Ideana kuitenkin olisi että olisi hyvä suojaava laatikko jonka päälle vahvistimen voisi soittaessa nostaa. Hyvät lukittavat pyörät sain jo ilmaiseksi ja vaneria saan puoli-ilmaiseksi. Olen laskeskellut että semmoisen 50e maksaisi muu sälä mitä tarvitsee hankkia. Tuosta pehmusteesta en tosin tiedä. |
Rokkari- 12.04.2006 12:13:10 | |
---|
Olen avoin ehdotuksille, jos osaisi joku neuvoa että millainen olisi hyvä laatikko. Tällaisia laatikoita olen nähnyt muilla soittajilla joten siitä idean sain. |
Sharing a cigarette with negativity |
Tami 12.04.2006 18:35:48 | |
---|
Kiitos jo etukäteen! www.rojekti.tk ... tuolla on projektikuvia hotrod-laatikon rakentamisesta...... Töissä intissä - vikaa vintissä |