Eiköhän ne C/Am, G/Em tai F/Dm ole kaikista yleisimpiä, koska ne ovat helpoimmat sävellajit. En nyt ajatellut pelkästään soittamista, vaan sitä, että noista sävellajeista on esim.helvetin yksinkertaista kirjoittaa nuottia. Jos biisi menee H-duurissa, meikäläinen saa ainakin olla helvetin tarkka, että nuotit menevät oikein |
En nyt ajatellut pelkästään soittamista, vaan sitä, että noista sävellajeista on esim.helvetin yksinkertaista kirjoittaa nuottia. Jos biisi menee H-duurissa, meikäläinen saa ainakin olla helvetin tarkka, että nuotit menevät oikein Kun on noi Finalet sun muut, jotka tekee sen "automaattitransponoinnin". Mä oon lintsari, kirjoitan piisit nuoteiksi helposti kirjoitettavassa sävellajissa ja annan ohjelman transponoida helposti soitettavaan sävellajiin My name is Baron, Sir Baron. |
Kun on noi Finalet sun muut, jotka tekee sen "automaattitranponoinnin". Mä oon lintsari, kirjoitan piisit nuoteiksi helposti kirjoitettavassa sävellajissa ja annan ohjelman transponoida helposti soitettavaan sävellajiin Mä teen kanssa aina "räkäversiot" helpoista sävellajeista, ja transponoin ne myöhemmin ITSE! Kun ei ole mitään ohjelmaakaan, perkele! |