Aihe: kokemuksia fernandes ja prs se kitaroista 1 | |
---|---|
![]() 01.12.2005 20:45:59 | |
eli onkos kellään kokemuksia fernandes monterey elitestä tai prs tremonti se:stä? | |
![]() 11.04.2006 23:08:35 | |
Tietääkös kukaan millanen on sisäänrakennettu sustainer, fernandes montereyssä mainostavat sellasen olevan. | |
![]() 12.04.2006 00:10:31 (muokattu 12.04.2006 00:11:38) | |
Muutamaa PRS Tremonti SE:tä testasin Malmilla DLX:ssä eikä istunut käteen eikä kuulostanut oikein miltään. Tosin kukaan ei niitä ollut vaivautunut säätämään ollenkaan, järkyttävän korkea action oli jokaisessa kappaleessa. Kaveri suositteli mutta ei ollut mun juttu. Luulen, että vika oli meikäläisessä koska noita on kehuttu aika lailla varsinkin amerikkalaisissa kitaralehdissä. Käyhän testiajolla niin pääset itse päättämään. Eikö noi pari lespaa jo riitä? ; ) | |
![]() 12.04.2006 01:07:08 | |
Tietääkös kukaan millanen on sisäänrakennettu sustainer, fernandes montereyssä mainostavat sellasen olevan. Se vanhempi kahden vivun sustaineri on ihan ässä! Mulla on Dragonfly Pro:ssa sellanen. On todella kiva vehjes jos muistaa käyttää tyylillä. Taannoin äänittelin "jousi"-harmonioita kolmiäänisellä ulinalla... aika tehokas ilmaisukyky. Livekäytössä tosin en keksi mitä sillä tekis muuta kuin jotain temppuja. | |
![]() 12.04.2006 08:43:30 (muokattu 12.04.2006 13:43:22) | |
Mulla on käytettynä hommattu PRS SE eg, vanhaa mallia, jossa siis vielä orginaalina "strato-mikitys". Tähän menessä siihen on vaihdettu kaikki mikit, satula ja virittimet =) Haen pajalta tänään ja katsotaan pitääkö kammen kanssa siedettävästi vireen. Eli mikkien soundi on alkuperäisenä tosiaan aika mitään sanomaton. Ohut ja mielestäni myös aika eloton. Tässä mun yksilössä on nyt sitten tallassa humppari puolituksella sekä keski- ja kaulamikkinä vintage henkiset Ruokankaan mikit. Edelleen kaulalla jää kaipaamaan tiettyä syvyyttä ääneen, jota olisin odottanut mahonkirunkoiselta liimakaulalta, mutta ehkä mun odotukset on vaan ylimitoitettuja =) Orginaali satula yhdessä ei-lukitsevien virittimien kanssa oli mun vehkeessä varsin ongelmallinen. Pelkkä satulan vaihto ei riittänyt ja saas nyt sit nähdä auttaako lukitsevat virittimet, jotta tuosta tulee toimiva. Tremolotallasta en oo keksinyt kauheesti huonoa sanottavaa. Kaula on paksu ja maalattu, joka ei sovi läheskään joka jannun käteen. Mulle tuo passaa vallan mainiosti, siksipä rupesin peliä mieleisekseni virittämään. Samoin tykkään tuosta muotoilusta jostain syystä enemmän, kuin perinteisestä Stratosta. Kaverilla on vastaava SE malli P90 -mikeillä ja stoptail -ratkaisulla, jota suosittelen varauksetta. Haukkuu hintansa ja soundi on mielstäni oikein onnistunut P90. tosin olen eri kaupoissa kokeillut useita yksilöitä ja tosiaan tehdas asetukset tuntuvat olevan poikkeuksetta luokattomia. Samoin kitaran soinnin kantilta ja kaulan viimeistelyssä tuntuu olevan aika isojakin heittoja. Mun yksilö on vasta kolmas SE eg, jonka kokeilemisen jälkeen kelpuutin... Että sokkona en näitä halpamalleja PRS:ltä tilaisi... ...kuka se taas sanoikaan, että halvalla ei saa kuin kokemuksia??? Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)