SH1THEAD 07.04.2006 17:19:47 | |
---|
ainiin tulipa mieleen vaan sellainen juttu että kuinka ahtaaksi uskaltaa tuon kaapin sitten modata? eikäs siellä kuiteskin olisi hyvää olla ilmavuutta? ja miten se vaikuttaa soundiin jos elementit ovat melkein kiinnitoisissaan? Jos kyseessä on suljettu kaappi, niin ei pitäisi meinata mitään. Lähinnä sillä on merkitystä, että kajarin kiinnitysreikiä tehtäessä ei ole pora niin lähellä toista reunaa että etulevy halkeaa. Mutta jos halkeaakin, niin niitähän voi tehdä aina uusia. äsh :/ |
Bertrand 07.04.2006 17:25:31 | |
---|
Jos kaappi on ongelma niin sitten sieltä on paras tulla ulos. |
käsi 10.04.2006 14:51:12 | |
---|
Jos kyseessä on suljettu kaappi, niin ei pitäisi meinata mitään. Lähinnä sillä on merkitystä, että kajarin kiinnitysreikiä tehtäessä ei ole pora niin lähellä toista reunaa että etulevy halkeaa. Mutta jos halkeaakin, niin niitähän voi tehdä aina uusia. juu on suljettu kaappi. pitääpi kokeilla askarrella jotain:) nyt vaan pitäisi miettiä mitä elementtejä sinne alkaa tunkemaan. celestionit on kait hyviä? jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
oiva tumpeloinen 10.04.2006 15:23:59 | |
---|
juu on suljettu kaappi. pitääpi kokeilla askarrella jotain:) nyt vaan pitäisi miettiä mitä elementtejä sinne alkaa tunkemaan. celestionit on kait hyviä? Kannattanee soittaa suoraan Uraltonen Mikolle. Löytyy valikoimasta Eminencen, Celestionin ja Jensenin elementtejä. Jenseneistä en osaa sanoa mitään, mutta noilta kahdelta muulta valmistajalta luulisi löytyvän sopivat elementit. Mikko osaa varmasti neuvoa valinnassa. |
SH1THEAD 10.04.2006 17:44:19 | |
---|
Kannattanee soittaa suoraan Uraltonen Mikolle. Löytyy valikoimasta Eminencen, Celestionin ja Jensenin elementtejä. Jenseneistä en osaa sanoa mitään, mutta noilta kahdelta muulta valmistajalta luulisi löytyvän sopivat elementit. Mikko osaa varmasti neuvoa valinnassa. Samaa mieltä. Esimerkiksi Eminencen Tonker on hinta-/laatusuhteeltaan vallan loistava elementti joka ainakin alapäätä toistaa mallikkaasti. äsh :/ |
käsi 10.04.2006 19:00:21 | |
---|
Kannattanee soittaa suoraan Uraltonen Mikolle. Löytyy valikoimasta Eminencen, Celestionin ja Jensenin elementtejä. Jenseneistä en osaa sanoa mitään, mutta noilta kahdelta muulta valmistajalta luulisi löytyvän sopivat elementit. Mikko osaa varmasti neuvoa valinnassa. jesh, tuonne varmaankin täs piakkoin soittelen. kiitoksia vinkistä jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
käsi 11.04.2006 09:23:57 | |
---|
Kyllähän varmasti yhdestäkin on jo apua, kunhan valitsee sopivan elementin. Tuossa juuri näin jonkun vanhan 4x10" kaapin, johon ainakin noin silmämääräisesti olisi saanut sovitettua kaksi 12" elementtiä. Merkistä ei ikävä kyllä ole pienentäkään käsitystä. EDIT: ja tiedä sitten, miten villi tuo ajatus on. Onhan PA-kaapeissakin käytetty ikuisuuksia erikokoisia elementtejä ja olikos se nyt Randall kun myy 2x12" + 1x15" -kitarakaappia. niin, oliko siis tuo kaappi sellainen että siellä oli 2x12 tuumaset ja 2x10 tuumaset kaitsarit? vai pelkästään muutettu 2x12 jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
oiva tumpeloinen 11.04.2006 11:22:32 | |
---|
niin, oliko siis tuo kaappi sellainen että siellä oli 2x12 tuumaset ja 2x10 tuumaset kaitsarit? vai pelkästään muutettu 2x12 Siihen olisi saanut mahdutettua 2x12" + 2x10". Ota mitta käteen ja mittaa kotelo. Sillähän siitä ongelmasta päästään. |
käsi 11.04.2006 12:28:17 | |
---|
Siihen olisi saanut mahdutettua 2x12" + 2x10". Ota mitta käteen ja mittaa kotelo. Sillähän siitä ongelmasta päästään. Olen aika tumpelo "puutöissä" mutta rupattelen yhden tutun kanssa joka on tehnyt kaappeja itse, jos se tulisi näyttämään miten homma tehdään:) vituttais jos menisin itse tuhoamaan tuon kaapin mikä nyt on jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
TimoS 11.04.2006 13:01:44 | |
---|
Minähän en sitten asiasta mitään tiedä, mutta tuli vain mieleen että jos siihen samaan koteloon vaihtaa isommat elementit (vaikka tuuttaisivatkin bassoa enemmän), niin kuitenkaan se kaiuttimen litratilavuus ei kasva joten onko tuosta isompien elementtien vaihtamisesta 'oikeasti' hyötyä. Eikös se ole niin että mitä isompi kaiutinkotelo, sen isommat bassot? T:TimoS |
oiva tumpeloinen 11.04.2006 13:06:02 | |
---|
Olen aika tumpelo "puutöissä" mutta rupattelen yhden tutun kanssa joka on tehnyt kaappeja itse, jos se tulisi näyttämään miten homma tehdään:) vituttais jos menisin itse tuhoamaan tuon kaapin mikä nyt on Ei sun puutöitä tarvitse osata kaapin suunnitteluun. Tuohon hommaan ainakaan. Lyhyt matematiikka (pluslaskut) riittää tuon suunnitteluun. Toteuttaminen on sitten eri juttu, ei tosin vaikea sekään. Siihen tarvitset sapluunan tai harpin ja elementin mitat sekä kynän ja sahan. |
Hannu H. 11.04.2006 13:11:34 | |
---|
Mun mielestä olis viksuinta ottaa tuosta 4x10 kaapista etulevy helkkariin. Sitten tehdä uus johon 2x10 ja 1x12. Mahtunee jos ei korkeudesta jää naftiksi ja sitte jos joskus myy nii voi lyödä vanhan etulevyn kii ja siihe elementit takas.. |
Mun mielestä olis viksuinta ottaa tuosta 4x10 kaapista etulevy helkkariin. Sitten tehdä uus johon 2x10 ja 1x12. Mahtunee jos ei korkeudesta jää naftiksi ja sitte jos joskus myy nii voi lyödä vanhan etulevyn kii ja siihe elementit takas.. näin ainakin voisi saada modattua takaisin alkuperäiseen kuntoon, mutta eipä noista 4x10 marsun kaapeista kovin suuria rahoja saa. no joo pitää miettiä kuinka tuon tekee jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |