Aihe: Hevikitaraa noin 1000eculla??
1 2 3 4 5
luopio
11.04.2006 23:31:32
Fender-Squier, Gibson-Epiphone,-efekti. Kova ja arvostettu soitinvalmistaja lanseeraa heikkolaatuisemman budjettiluokan 'halpissarjan'.. Sitä tässä kaiketi takaa ajettiin.

Mun mielestä toi ei aivan verrattavissa oo, koska esimerkiks LTD-1000 sarjalaiset ei kyllä kauheen kaukana oo enää aiodista ESP:stä ku vertaa esmes noittem squiereitten ja stratojen taso eroon. Vaik tehtiinhä yhteen väliin hyviä Squiereitaki, sano
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
Aki
12.04.2006 01:01:57

Jos kasarijapski kiinnostaa, mulla on oiva Roadstar myynnissä.

Jos etäisesti PRS-tyylinen meininki uppoaa, mulla on Ibanez SZ520 myynnissä.
J.RA
12.04.2006 08:45:33
Mielestäni LTD:eissä laatu vaihtelee aika paljon. Itse olen sitä mieltä että ESP voidaan lukea laadukkaisiin soittimiin, 80-luvun ESPit ovat h*lvetin laadukkaita. Eikös toi LTD ole juuri sitä varte että saataas ESP:eitä halvemmalla, mutta saadaan kirjaimilla ESP olevan laadun maine.

Voisitko hieman perustella mielipiteitäsi? Tuollaisenaan tuo on vain diibadabaa, mikä ei palvele ketään.
-Sellasta se vaan on-
Leper Messiah
12.04.2006 08:48:40
LTD:n deluxeille (eli 1000-sarjalaisille) minultakin ääni.
Mixeri75
12.04.2006 08:53:18

Mielestäni LTD:eissä laatu vaihtelee aika paljon. Itse olen sitä mieltä että ESP voidaan lukea laadukkaisiin soittimiin, 80-luvun ESPit ovat h*lvetin laadukkaita. Eikös toi LTD ole juuri sitä varte että saataas ESP:eitä halvemmalla, mutta saadaan kirjaimilla ESP olevan laadun maine.

Noinhan se menee, ei kai siinä sen ihmeempää ole. Onhan epiphonellakin yli 1500e maksavia malleja, eli tuo LTD:n 1000 voi hyvinkin olla kelpo peli, mutta jokainen voi miettiä myös sitä jälleenmyyntiarvoa kun jossain vaiheessa on taas kitaran vaihto edessä, nyt käytettynä 1000e maksava keppi maksaa vähintään saman verran viiden vuoden päästä, sen sijaan 1000e nyt uutena maksavasta ei sitä tonnia saa todellakaan takaisin myöhemmin.
Ostin sit putken kuitenkin...
oiva tumpeloinen
12.04.2006 09:19:10
Jos etäisesti PRS-tyylinen meininki uppoaa, mulla on Ibanez SZ520 myynnissä.

Mitenköhän etäisesti sä nyt Aki meinaat sitä PRS-tyyliä hakea? Mitä PRS-henkistä tuossa SZ:ssa on? Mulle ei ainakaan näin nopeasti tule mitään mieleen......
Jackson Dinky
12.04.2006 09:28:10
Elikkäs kertokaas vähän mitkä kitarat olisi kannattavia kitaroita tuossa hintaluokassa. hintaa saa olla 500---->1500€.. Heviä soitan mutta ei sen tarvitse olla mikään laiho kopio.. kuhan saundi on hyvä.. :)

No osta ESP.
"Mää en tee millenkkään pämppääjä teineille piisejä!" -SomethingWild
-K-
12.04.2006 09:42:45
Mitenköhän etäisesti sä nyt Aki meinaat sitä PRS-tyyliä hakea? Mitä PRS-henkistä tuossa SZ:ssa on? Mulle ei ainakaan näin nopeasti tule mitään mieleen......

Kaulan scale. Profiili onkin aivan eri ja samoin bodyn paksuus ja yleissoundi. Ibanezin SC-sarja on ehkä lähinnä PRS maailmaa.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
oiva tumpeloinen
12.04.2006 09:46:05
Kaulan scale. Profiili onkin aivan eri ja samoin bodyn paksuus ja yleissoundi. Ibanezin SC-sarja on ehkä lähinnä PRS maailmaa.

I stand corrected. Se varmaankin sitten riittää...

Eli jos haluan esim. perinteistä stratoa, niin mulle voi hyvin suositella etäisesti muistuttavaa BC Richin hevikirvestä, jossa on sama skaala? ;)
I.S.S
12.04.2006 10:30:44 (muokattu 12.04.2006 10:32:03)
Mielestäni LTD:eissä laatu vaihtelee aika paljon

Mutta eipä se ESP lavassa ole mikään 100% virheettömän laadun takuu. Esimerkiksi omassa ESPissäni (Eclipse II) oli ostohetkellä muutama kosmeettinen virhe lakkapinnassa ja yksi nauhoista oli hieman viturallaan. Eipä nuo sen kummempia ongelmia tuottaneet, kun nauhan korjauttaminen maksoi täällä sen 10e ja alennusta sain kitaralle 250e. Muilta osin kitara oli kyllä todellä hyvä, pitää vireen erinomaisesti, soi hyvin ja sopi meikäläisen käteen just eikä melkein, joten sivuutin tuollaiset pikkiriikkiset viat ostopäätöstä tehdessä.

Mutta anyway, kannattaa aina huolellisesti tarkastaa se soitin, oli se sitten LTD tai ESP, kun yksilöitä tuppaavat kitarat olemaan. Mutta suosittelen kyllä lämpimästi omien kokemuksieni pohjalta ESP Eclipse sarjaa, mikäli käytettynä torilta tai muualta löydät. LTD EC-1000 ei sen sijaan ole kuin yhden kokeilukerran verran kokemusta, mutta hyvältä sekin silloin vaikutti.
"Kyllä se rapulassa aamulla vitutti" -Klunssila
jukkasil
12.04.2006 10:49:46

Kramer nightswan lähtee täältä Sauvosta matkaan, jos 1500 euroon sen vaihdat:

http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … n=&price_max=&x=19&y=14
Kitaranrakennusyritelmää: http://windyhilllguitars.blogspot.com/
Aki
12.04.2006 11:51:50 (muokattu 12.04.2006 11:53:52)

Skaala, 2x humbucker, kaikki puumateriaalit, ja nauhojen määrä varauksin. Eipä sitä kovin paljon lähemmäksi pääse. Soundi on toki jossain määrin erilainen, mutta se johtuu muista asioista kuin PRS:lle tyypillisistä rakenteista.

Enemmänkin niitä paperille laitettavia eroavaisuuksia on vähän vaikeampi hakea.

Eli jos haluan esim. perinteistä stratoa, niin mulle voi hyvin suositella etäisesti muistuttavaa BC Richin hevikirvestä, jossa on sama skaala? ;)
Jos siinä skaala, puumateriaalit ja mikit täsmää, ja rungon muoto on karkeasti ottaen samantyylinen, niin ehdottomasti. Mistäköhän mulle tulee sellanen fiilis että sä et oikein tiedä minkälainen kitara toi SZ oikein on?
oiva tumpeloinen
12.04.2006 12:02:44
Skaala, 2x humbucker, kaikki puumateriaalit, ja nauhojen määrä varauksin. Eipä sitä kovin paljon lähemmäksi pääse. Soundi on toki jossain määrin erilainen, mutta se johtuu muista asioista kuin PRS:lle tyypillisistä rakenteista.

Enemmänkin niitä paperille laitettavia eroavaisuuksia on vähän vaikeampi hakea.

Jos siinä skaala, puumateriaalit ja mikit täsmää, ja rungon muoto on karkeasti ottaen samantyylinen, niin ehdottomasti. Mistäköhän mulle tulee sellanen fiilis että sä et oikein tiedä minkälainen kitara toi SZ oikein on?

Mun mielestä ei vielä paljoa sano kitarasta, että siinä on 2x humbucker. Tosin mikithän on aina vaihdettavissa. Puumateriaalit on kanssa vähän niin ja näin.....on mahonkia ja on mahonkia. Bodyn ja lavan muotoilultaan ne tosin hiukan muistuttavat toisiaan, mutta mun mielestä niissä ei ole soundissa juurikaan mitään samaa.

Siinä voit kyllä olla oikeassa, etten tiedä minkälainen kitara SZ on. Mulla on ollut muutama kokeilussa ja säädettävänä, mutta koskaan en ole moista omistanut. Mutta eipä noista muutamasta ainakaan PRS:n korvikkeeksi ollut.
Nacher
12.04.2006 14:32:55
Tämä keskustelu käy kyllä ajankohtaiseksi itsellenikin, sillä olen jotain hyvää tilukeppiä katselemassa. Eli : Floikka oltava, soittotuntuman oltava suorastaan loistava. Siis sellainen kaula, joka tiluttaa melkein itse itseään. Mielellään hitusen kupera otelauta, tai ainakin jotenkin ne ovat tuntuneet paremmilta soittaa, kuin ihan litteät. Mieluiten superstrato-tyyppinen body, ja passiivimikit. H-S-H kombinaatio mieluiten. Kohtuullisen kuuma tallamikki ja vähän vähemmän kuumat muut.

Ideoita? Saako tonnilla+ hyvää moista, vai pitääkö lähteä sinne JEM:ien ja JPM:ien hintaluokkaan, eli pariin tonnin ja risat?
Strutsi
12.04.2006 15:19:38
Tämä keskustelu käy kyllä ajankohtaiseksi itsellenikin, sillä olen jotain hyvää tilukeppiä katselemassa. Eli : Floikka oltava, soittotuntuman oltava suorastaan loistava. Siis sellainen kaula, joka tiluttaa melkein itse itseään. Mielellään hitusen kupera otelauta, tai ainakin jotenkin ne ovat tuntuneet paremmilta soittaa, kuin ihan litteät. Mieluiten superstrato-tyyppinen body, ja passiivimikit. H-S-H kombinaatio mieluiten. Kohtuullisen kuuma tallamikki ja vähän vähemmän kuumat muut.

Ideoita? Saako tonnilla+ hyvää moista, vai pitääkö lähteä sinne JEM:ien ja JPM:ien hintaluokkaan, eli pariin tonnin ja risat?

Ibanez RG -prestiget on kyllä hyviä. Jos mikit ei miellytä niin niitähän voi vaihtaa. Esim. johonkin RG1570 keppiin kun vaihtaa mikit niin se hintaa varmaan lähentelee juuri tonnia.
Osta mun Ibanez RG2620!!!!
musaniko
12.04.2006 16:23:27
otetaan sitten selvää ennenku kirjotetaan.. alexi-600 kitarassa on original floyd rose joten se tuskin on p*ska.. ellei ne sitten armottomasti k*seta.. ja mmv sn ei ole alexi laiho sigu vaan se on ihan esp ltd:n v mallinen kitara. se ei tee kitarasta laihoa että on v-mallinen. ja siinä on licensed floikka. käytettyä en osta joten niitä ei kannata tarjota..
ja sen verran et siinä kitarassa olisi hyvä olla floikka.. mielellään ei mikään lisenssi.. =)
Onko kellään minkäänlaista kokemusta tosta alexi 600 kepistä?
stam1na
12.04.2006 17:15:49
Itse testailin noita LTD 400-sarjalaisia, ja pakko sanoa, että olin vähän pettynyt. Ei se EMG-81:nenkään auta, kun kitara tuntuu vaan kömpelöltä ja vähän pelkistetyltä. Sellainen peruskitaran touchi. Vähän kuin jotenkin sopisivat huonosti käteen. Ovatko aidot ESP:t tuntumaltaan parempia?

en ole samaa mieltä kanssasi.
Jos Kaskela saa bentonin myytyä, silloin mitä tahansa voi saada kaupaksi. - Erno Korhonen, kun Kaskela sai oman kitaran myytyä.
Kasperi Tervonen
12.04.2006 17:52:41 (muokattu 12.04.2006 17:55:59)
otetaan sitten selvää ennenku kirjotetaan.. alexi-600 kitarassa on original floyd rose joten se tuskin on p*ska.. ellei ne sitten armottomasti k*seta.. ja mmv sn ei ole alexi laiho sigu vaan se on ihan esp ltd:n v mallinen kitara. se ei tee kitarasta laihoa että on v-mallinen. ja siinä on licensed floikka. käytettyä en osta joten niitä ei kannata tarjota..
ja sen verran et siinä kitarassa olisi hyvä olla floikka.. mielellään ei mikään lisenssi.. =)
Onko kellään minkäänlaista kokemusta tosta alexi 600 kepistä?

Tuossa ltd:ssähän on lisenssifloikka jota et mielellään haluaisi? :P No ainakin ibanezin kitaroissa on hyviä lisenssifloikkia, siis nuo edge, lo-pro edge ja edge pro-tallat. Noista ltd:n lisenssifloikista en tiedä. Nuo ibanez RG prestiget ovat kyllä muutenkin melko asiallisia tilukeppejä, mitä nyt olen muutamaa mallia testaillut. (kenties mikkejä lukuunottamatta).

Schecter hellraiser C-1 FR voisi muuten kanssa olla sulle yksi tsekkaamisen arvoinen vaihtoehto. Siitä löytyy original floyd rose talla joten se ainakaan ei ole ongelma. En tuota keppiä ole testannut, mutta ainakin specsit ja ulkonäkö (kuvissa) vakuuttavat, varsinkin se punainen väri. ;)

Edit: Oho, puhuitkin siitä alexi-600 kepistä etkä tuosta ltd kopiosta. No mutta tsekkaa silti ihmeessä ibanezit ja schecterit. Ja vielä semmoinen juttu että maverick F-1 voisi muuten olla vielä yksi tsekkaamisen arvoinen tilukeppi tuohon budjettiin. Niitä löytyy Keravan intro musicista.
"En usko, koska olet 16-vuotias kitaranraiskaaja. :)" -Jucciz
Hiku
12.04.2006 18:36:56

Eihän JPM:t maksa "kuin" 800-1000, ainakin, mitä olen torilla nähnyt. Ja eihän JEMitkään sentään noin paljoa maksa :)
"Einstein" sanoi Steve Vai ja tilutti vain. V.U.K #24
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)