Aihe: mistä saa nämä??
1 2
kitaristi69
11.04.2006 16:21:25
mistä saa uniklubin rakkautta ja piikkilankaa koko tabin kitaralle?? siis nettiselaimes eikä guitar pro ohjelmalle
kasper jesper ja joonatan, uhkaa putsata soneran. put your own way ha?
LamaAjanElvis
11.04.2006 16:23:46
En tiedä. Seraavassa viestissä joku sanoo, että plokkaile korvalla tai urputtaa jotain tekijänoikeuspaskaa.
Rikastettua uraania komisario Palmu. Sormet lähtee soundista.
sus
11.04.2006 16:25:00
En tiedä. Seraavassa viestissä joku sanoo, että plokkaile korvalla tai urputtaa jotain tekijänoikeuspaskaa.

Eipäs sanokaan, sen sijaan vittuilisin mielelläni kirjoitustyylistä ja otsikosta ja muista muotoseikoista.
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa!
Jake.e
11.04.2006 16:28:43 (muokattu 11.04.2006 16:30:46)
Luodaanko oikeasti FAQ tai joku muu siitä että tabulatuurien kysely loppuu täällä. Lukisit vähän vaikka noita muita tabulatuurien kyselyitä ja niiden tuloksia. Useat ovat jo luopuneet tästä tietämättömän suolauksesta mutta minä en. Uskon vahvasti siihen että kun asioita jankkaa tarpeeksi kauan niin ne tajutaan. Eli tabulatuureja ei saa jaella m.netissä. Yrittäisit blokkailla korvakuulolla sointuja ja introa sieltä, näin kehityt soittajana aimo askelia eteenpäin.
http://www.youtube.com/watch?v=1R7k4c074UE&search=hauska
Teemu K.
11.04.2006 16:30:05

Jake puhuu asiaa.
Noin suunnilleen joka päivä joku kysyy tabulatuuria kappaleeseen x.
LamaAjanElvis
11.04.2006 16:31:30
Mutta, kun savi on jo housussa, niin voihan joku heittää ne soinnut hänelle pikaviestinä, jos sattuu valmiiks tietämään. Toivotaan nyt vaan ettei tämä kysely jatku loputtomiin.
Rikastettua uraania komisario Palmu. Sormet lähtee soundista.
Zl z
11.04.2006 17:01:51
mistä saa uniklubin rakkautta ja piikkilankaa koko tabin kitaralle?? siis nettiselaimes eikä guitar pro ohjelmalle

mitenolisiGoogle???+
äksdeeeee
Kaiuttimesta tulee ääniä! Se on Uusis! V.U.K. #20
Rinneto
11.04.2006 17:09:47 (muokattu 11.04.2006 17:11:18)

*KöH* KöH* Käytä hakua..! Googleta. Katsele käytettyjä. Pyydä tarjous..! *KöH* *KöH*

EDIT: Tai kysele satunnaisilta vastaantulijoilta hakusanoilla: Uniklubi, Rakkautta, Ja, Piikkilankaa, Tab.
Marshall Silver Jubilee 2553 Half-Stack.
Joees
11.04.2006 17:20:02
Mutta, kun savi on jo housussa, niin voihan joku heittää ne soinnut hänelle pikaviestinä, jos sattuu valmiiks tietämään. Toivotaan nyt vaan ettei tämä kysely jatku loputtomiin.

Jos näin käy, niin miksei sitten samantien heitetä kaikkia toiveita samaan topiciin ettei tarvitse avata jokaiselle pyynnölle omaa?

Ja eihän tuo biisi mikään vaikea muistaakseni ollut. Kai me joskus vittuuksissamme sitä soitettiin kun ei ollut muutakaan tekemistä. Minä en tosin plokannut sitä silloin. Enkä muista miten meneekään. Ei koskaan niin kauheesti kiinnostanut. :P
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Hallowed
11.04.2006 18:32:39
Jos powertabit käy niin mene www.ultimate-guitar.com
blackorwhite
11.04.2006 20:09:36
Luodaanko oikeasti FAQ tai joku muu siitä että tabulatuurien kysely loppuu täällä. Lukisit vähän vaikka noita muita tabulatuurien kyselyitä ja niiden tuloksia. Useat ovat jo luopuneet tästä tietämättömän suolauksesta mutta minä en. Uskon vahvasti siihen että kun asioita jankkaa tarpeeksi kauan niin ne tajutaan. Eli tabulatuureja ei saa jaella m.netissä. Yrittäisit blokkailla korvakuulolla sointuja ja introa sieltä, näin kehityt soittajana aimo askelia eteenpäin.

Miks täällä joskus on saanut kysyä niitä ja saanut myös vastauksia? Itseäni ei täältä kiinnosta kysellä, mutta olen vain hieman utelias :) Sitä en tiedä miks ite saa kyllä kuunnella kappaleita ja opetella siitä, mutta muilta ei saa kysyä, tapahtuuko siinä rikos? Siinäkö ei tapahdu jos itse opettelee? Valistakaapa tietämätöntä :) Kiitän.
sus
11.04.2006 20:15:20
Miks täällä joskus on saanut kysyä niitä ja saanut myös vastauksia? Itseäni ei täältä kiinnosta kysellä, mutta olen vain hieman utelias :) Sitä en tiedä miks ite saa kyllä kuunnella kappaleita ja opetella siitä, mutta muilta ei saa kysyä, tapahtuuko siinä rikos? Siinäkö ei tapahdu jos itse opettelee? Valistakaapa tietämätöntä :) Kiitän.

Voi hertsinleijaa. Se, saako joku vastauksen on suoraan verrannollinen siihen, kuinka moni mnettiläinen vastaa ketjuun. Muusikoiden.nettiläisiä, kuten normaalejakin ihmisiä, on kahdenlaisia, kivoja kavereita ja kusipäitä. Toiset sitten vastaavat varsinaiseen kysymykseen, ja toiset nipottavat tekijänoikeuksista, kirjoitustaidoista ja milloin mistäkin.

Rikos tapahtuu tavallaan siinä, kun on tabulatuurien kanssa tekemisissä, jos ne eivät ole bändin virallisesta nuottikirjasta, mutta tämä on yhtä vakava rikos kuin pyörällä ilman kypärää ajaminen. Eli ketään ei varmaan kiinnosta. Sen sijaan, jos joku juuri kitaransoiton aloittanut jamppa tulee kyselemään siihen ja siihen kappaleeseen tabulatuureja ja ei ehkä ilmaise itseään aivan suomen kieltä kunnioittaen, sitä voidaan melkeimpä pitää pahempana rikoksena kuin itse tekijänoikeusrikkomusta tabulien suhteen.
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa!
Harvestman
11.04.2006 20:23:17
Voi hertsinleijaa. Se, saako joku vastauksen on suoraan verrannollinen siihen, kuinka moni mnettiläinen vastaa ketjuun. Muusikoiden.nettiläisiä, kuten normaalejakin ihmisiä, on kahdenlaisia, kivoja kavereita ja kusipäitä. Toiset sitten vastaavat varsinaiseen kysymykseen, ja toiset nipottavat tekijänoikeuksista, kirjoitustaidoista ja milloin mistäkin.

Rikos tapahtuu tavallaan siinä, kun on tabulatuurien kanssa tekemisissä, jos ne eivät ole bändin virallisesta nuottikirjasta, mutta tämä on yhtä vakava rikos kuin pyörällä ilman kypärää ajaminen. Eli ketään ei varmaan kiinnosta. Sen sijaan, jos joku juuri kitaransoiton aloittanut jamppa tulee kyselemään siihen ja siihen kappaleeseen tabulatuureja ja ei ehkä ilmaise itseään aivan suomen kieltä kunnioittaen, sitä voidaan melkeimpä pitää pahempana rikoksena kuin itse tekijänoikeusrikkomusta tabulien suhteen.

Siitä hyvästä kun kuuntelet hyvää musiikkia ja sinulla on puolikas Mustainen naamaa avatarissa. Niin ja osittain tuosta kirjoituksestasi +
Non est ad astra mollis e terris via.
NeonKnight
11.04.2006 20:25:13
Kitara käteen ja soita mukana, vaikka opettelisitkin tahti tahdilta. Joku niistä 12 sävelestä on pakostikin oikea! Ja sen päälle kokeilet sitten onko molli, duuri, septimi tai joku muu tai soitat vaikka femmasoinnuilla. Noin itse aikoinaan opettelin, ja nykyään menee jo vähän kevyemmin...
Joees
11.04.2006 21:42:25
Näin se on pakko vaan yrittää kun on uudet lait&asetukset =) pattiinhan se ottaa tällästä puukorvaa, mutta kyllä täältä apuakin on saanu ja saa! Hyvä me ja Mnet!!

Kyllä se puukorvakin kehittyy. Mä oon aivan liian laiska opettelemaan korvilla mitään, mut kyl siinä on kehittyny. Ja kehittys lisää jos vaan jaksais.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
IommI
11.04.2006 21:45:17
Joo kato.. Kitara kämmeneen ja menoks...
Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse...
blackorwhite
12.04.2006 11:22:00

Joo, tuohon alkuun sen verran, että joskus 2003 jouluna kun alottelin niin tabeja näky siellä täällä, mut ajat muuttuvat, se on totta. Joo aivan, onhan meitä moneen junaan tosiaan :) Erittäin hyvin selitetty, kiitän.

Aivan, tähän täytyy sanoa, että kyllä otti päähän joskus kun halusin itse sointuja yhteen kappaleeseen, kun en tahtonut löytää kirjastostakaan sointuja siihen, saati sitten netistä. Mutta se kappale jäi sitten soittamatta, mutta en lannistunut vaan opettelin lisää biisejä, paljon tuli erilaisia sointukulkuja vastaan, ja opin aina vaan enemmän ottamaan erilaisia sointuja, ja erilaisesta soinnusta toiseen sointuun. Sitten yhtäkkiä alko tulemaan halu opetella korvalla kuuntelemaan sointuja. Mutta kuten sanoit, olisi hyvä ilmaista itseään, kuten vaikkapa "olen soittanut puoli vuotta ja haluaisin opetella vähän sointukiertoja ja tämä biisi olisi mieleinen niin voisiko joku laittaa sointuja tulemaan tähän biisiin?", mutta harvoin kukaan noin jaksaa sanoa. Sillon minä ainakin kun aloittelin (noin 1,5 vuotta sitten) niin lannisti kyllä hieman, jos sanottiin vaan, että pitää kuunnella jos ei kirjastosta eikä netistä löytynyt sointuja. Jäi sitten aina kitara pariksikin viikoksi koskemattomaksi.

Tämä nyt ei taida liittyä mitenkään asiaan, mutta kannattaa sitä teoriaa katsella, itse olen katsellut jotain pari kuukautta teoriaa ihan mielenkiinnolla ja minulla on kaveri msn messengerissä jolta voi kysyä aina kaikkia juttuja, ja hän neuvoo. Niin kerran jäin siihen teoriaan koukkuun enkä soittanut kitaralla viikkoon vaan opettelin pelkkää teoriaa :D Mielestäni on tärkeää tietää missä asteikossa kappale menee (ja ymmärtääkseni se menee aina siinä asteikossa millä soinnulla kierto alkaa) niin on paljon helpompaa myös tietää soinnut siihen kappaleeseen. Alussa kun opettelin soittamaan kitaraa, useimmat sanoivat, että opetelka ateoriaa, asteikkoja ja sointuja. Minä en sitä tosissani ottanut kun en nähnyt mitään hyötyä opetella joitakin asteikkoja. Mutta nyt olen huomannut, että sehän on todella tärkeää. Tosin nyt en tarkoita mitään asteikkojen sahausta edes takaisin, toisinsanoen tiluako se nyt on...

Jäi tuo kertomus hieman vajaaksi, kun täytyy lähteä kouluun, mutta jatkan joku päivä. Mielestäni kerroin ihan hyvää asiaa, mutta palataan.
juggapoika
12.04.2006 11:50:27
Mistä saa Richard Ashcroftin uusimman levyn?
Xizor
12.04.2006 12:47:32 (muokattu 12.04.2006 12:52:36)
Alkaa kyllä oikeasti rasittaa nämä tabien kyselijät....

Tässä voisi olla fakkiin ohje tabien metsästäjille:
(Ja miksei muka kaikille GP- tabit kelpaa? Ne on kumminkin paljon
hyödyllisempiä ja usein tarkempiakin kuin ASCII- muodossa olevat tabit)

1) http://www.mysongbook.com
2) http://www.911tabs.com
3) http://metaltabs.com
4) http://www.ultimate-guitar.com
5) http://www.google.com => hakusanaksi biisin nimi + tabs tai biisin nimi + chords
6) Jos ei vieläkään löydy, niin levy soimaan, kitara käteen ja plokkailemaan.

Tuolla ohjeistuksella tämäkin kysely olisi ollut turha, koska:

http://www.mysongbook.com/tab-tab_download-id_tablature=52250.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)