Aihe: McLibel - asiaa hamppareista.
1 2 3
V1lleK
11.04.2006 15:03:25
Moniko katsoi kyseisen dokumentin eilen iltana? Panihan se ajattelemaan.. Itse en ole enää vuosiin käynyt pikaruokaloissa mussuttamassa roskaruokaa. Ja silloinkin joskus kauan sitten se oli omalla kohdallani aika harvinaista. Olen kyllä joskus kokeillut, mutta eipä oikein ole enää maistunut. Olen varmaan vähitellen muuttumassa viherpiipertäjäksi (=vegaaniksi). Kalaruuista ja ja meijerituotteista en kuitenkaan ole vielä luopumassa.

Intin aikana tuli katsottua Morgan Spurlockin Super Size Me. Se oli paitsi ajatuksia herättävä, myös erityisen huvittava dokkari. Ei voi sen perusteella McRuokavaliota kovin terveelliseksi luonnehtia.

Onko kenelläkään käynyt mielessä mäkkäreiden ja muiden boikotointi? Maistuuko hamppari vielä?
Syntymän ja kuoleman välillä on vain sattumia ja valintoja.
W-Man
11.04.2006 15:57:35
Maistuuko hamppari vielä?

Maistuu silloin tällöin, lähinnä hesen kanahamppari.

Yleensä baari-illan jälkeen..
Jumala loi Maailman, mutta Uusis loi Jumalan!
Mechanizm
11.04.2006 16:02:18
Hyvin hyvin harvoin käyn, vaikka hamppa on parasta. Epäterveellistä ja vituttaa nuo luukut sen verran, että pärjään ilmankin.
Elämä on keskinkertainen näytelmä, jonka viimeinen näytös on surkeasti kirjoitettu
Tuomas
11.04.2006 16:07:41

Onko kenelläkään käynyt mielessä mäkkäreiden ja muiden boikotointi? Maistuuko hamppari vielä?

Ihan puhtaasti hinnan takia. Lähes samalla hinnalla kun mäkkäristä saa köyhän purilaisen, jota kovasti tasalaatuiseksi väittävät, ja vetelät ranskalaiset saa grilliltä Megasuperhyperhampurilaisen kananmunalla ja pekonilla ja ananaksella ja balkan-makkaralla.

Suosikaa grillejä, ihmiset!
Ajassa irrallaan. Viimeksi päivitetty 5.4.2006
"Don't get me wrong: I want to hear about your pain. Just put it in a joke form." -Christopher Titus
Jani The Rock
11.04.2006 16:09:20

Tässä mitään Ronald McDonaldeja tueta, saatana.
Basisti tai kiipparisti! Pidätkö Sielun Veljistä, Tuomari Nurmiosta, Nick Cavesta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
Nazareth
11.04.2006 16:46:01
Luulin eka että o kyse jostai epämääräsistä tyypeistä mut oliki hampurilaisista.
Portin lenkki o parasta ja sinine lenkki kallista paskaa. IMIK #27 AKKK#6
Veco
11.04.2006 17:22:44
En oo syöny 4kk yhtäkään. Enkä ranskalaisia, enkä pitsoja. Ei kyllä enää tee mielikään.
Kun on opiskelija, niin ei oo kyllä varaakaan... Yhden aterian hinnalla teen itelle kämpällä viikoks ruokaa.
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
Heissi
11.04.2006 17:31:33

Tai Kebaasipaikkoja.

Voisin mä mäkissäkin käydä jos olisi halvempaa. Noilla hinnoilla ei vaan innosta kun ei siellä saa ikinä mahaansa edes puolilleen. Alkaa pientä ihmistä vituttamaan semmoinen.

Eli mulle siis Punjabin pita-kebu, kiitos.
"Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
E N O K K I O . C O M
Jormaz
11.04.2006 17:38:55
Onko kenelläkään käynyt mielessä mäkkäreiden ja muiden boikotointi?

Mä haluaisin kuulla edes yhden syyn miksi pitäisi boikotoida. Järkevän syyn. Ja syyn esittäjän pitäisi vielä ennen postausta miettiä, pitäisikö tämän syyn takia boikotoida oikeastaan kaikkia mahdollisia tuotteita eikä pelkästään tiettyä ketjua.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Jormaz
11.04.2006 17:41:01
Ihan puhtaasti hinnan takia. Lähes samalla hinnalla kun mäkkäristä saa köyhän purilaisen, jota kovasti tasalaatuiseksi väittävät, ja vetelät ranskalaiset saa grilliltä Megasuperhyperhampurilaisen kananmunalla ja pekonilla ja ananaksella ja balkan-makkaralla.

Suosisin grillejä jos ne täällä Helsingissä ei olisi tuplasti kalliimpia kuin bursaketjut. Ymmärrän kyllä että jossain syrjemmällä Suomessa grilli voi olla halpa mutta täällä ei mitään toivoa.
In Goth We Trust!
Tuomas
11.04.2006 17:48:03

Suosisin grillejä jos ne täällä Helsingissä ei olisi tuplasti kalliimpia kuin bursaketjut. Ymmärrän kyllä että jossain syrjemmällä Suomessa grilli voi olla halpa mutta täällä ei mitään toivoa.

En susta tiedä, mutta jotta mä saisin vatsani täyteen mäkkärissä, mun pitää tilata sillä hinnalla sapuskaa, että Kurvin Grilliltä olisin jo räjähtänyt.
Ajassa irrallaan. Viimeksi päivitetty 5.4.2006
"Don't get me wrong: I want to hear about your pain. Just put it in a joke form." -Christopher Titus
Jormaz
11.04.2006 17:51:33
En susta tiedä, mutta jotta mä saisin vatsani täyteen mäkkärissä, mun pitää tilata sillä hinnalla sapuskaa, että Kurvin Grilliltä olisin jo räjähtänyt.

Hmm.. toisaalta mun kokemukset perustuukin lähinnä yöaikaan jolloin väki on humalassa ja hinnat korkealla. Pitänee ettiä jostain päivägrilli. Kurvi on muutaman sadan metrin päässä..
In Goth We Trust!
Flow
11.04.2006 18:12:42 (muokattu 11.04.2006 20:02:11)
Enpä mäkkärillä asioi. Ihan vaan jo senkin takia, että sillä rahalla minkä sinne tunkee saa mahansa täyteen useamminkin...
Lisäänpä tähän vielä sen, että eipä se mäkkäriainut noista ketjuista ole jota boikotoin. Koko teollisuudenala pikemminkin. Ruokani valmistan itse...
“When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.” -Thomas Jefferson
V1lleK
11.04.2006 18:17:31
Mä haluaisin kuulla edes yhden syyn miksi pitäisi boikotoida. Järkevän syyn. Ja syyn esittäjän pitäisi vielä ennen postausta miettiä, pitäisikö tämän syyn takia boikotoida oikeastaan kaikkia mahdollisia tuotteita eikä pelkästään tiettyä ketjua.

Miksi ei pitäisi boikotoida?
V1lleK
11.04.2006 18:18:40 (muokattu 11.04.2006 18:21:11)
Mä haluaisin kuulla edes yhden syyn miksi pitäisi boikotoida. Järkevän syyn.

Tuolta löytyy useampiakin syitä:

http://www.mcspotlight.org/
greshgurt
11.04.2006 18:34:57

En nyt sinällään boikotoi, mutta aika harvoin tulee käytyäkään. Viimeksi joskus muutama viikko sitten tuli Hesellä syötyä joku ruishamppari. Aika usein sattuu nuo mäkkärit ja muut olemaankin oikeassa paikassa oikeaan aikaan, eli siinä lähistöllä kun pitkän päivän jälkeen nälättää. Mutta kalliitahan ne ovat. Jos sanon että viis - kymmenen kertaa vuodessa syön tollattis paikoissa, niin lähelle menee.

Grillihampparit tosiaan onkin halvempia ja isompia. Grilleilläkään ei vaan oikein tule käytyä, niissä saa turpaan. Mutta hampparit siis tosiaan maistuu vieläkin. En nyt nähnyt tuota dokumenttia, ehkä sen jälkeen ei olisi maistunut. Vaikee niitä on ainakin syödä. Aina on majoneesit poskilla.

Kun on opiskelija, niin ei oo kyllä varaakaan...

Usko pois, kyllä on varaa :---D
Olen tietoisesti nai(i)vi.
Jormaz
11.04.2006 18:51:14
Miksi ei pitäisi boikotoida?

Ei, vaan miksi pitäisi.

Tuolta löytyy useampiakin syitä:

http://www.mcspotlight.org/

Kuten sanottu, otetaan mikä tahansa epäkohta ja tutkitaan hieman teiniangstia pidemmälle niin tajutaan että kyseiset epäkohdat koskettavat koko teollisuutta, ei pelkästään yksittäistä ketjua.
In Goth We Trust!
Jormaz
11.04.2006 18:54:42
Pitääköhän muuten paikkansa että maailman ensimmäinen kannattamattomana suljettu mäkki oli Kajaanissa?
In Goth We Trust!
SuperJeesus
11.04.2006 19:03:24 (muokattu 11.04.2006 19:06:57)
Kuten sanottu, otetaan mikä tahansa epäkohta ja tutkitaan hieman teiniangstia pidemmälle niin tajutaan että kyseiset epäkohdat koskettavat koko teollisuutta, ei pelkästään yksittäistä ketjua.

Totta. Tuon sivun tekijät perustelevat valintaansa tässä: http://www.mcspotlight.org/campaigns/current/mcspotlight/faq.html#5
Sure 'nuff 'n yes, I do!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)