Aihe: Miksi kaikki soitaa heviä?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Jani The Rock
14.09.2003 10:38:49

Tosi vaan on että jos minun tuntemilleni kitaristeille ym. ehdottaa jotain southern rokkia tai blues rokkia niin useimmat antavat aika ilkeen mulkasun..

Höh! Kaikenlaisia kitaristeja sitä maailmassa onkin.
"I`m a rockabilly MAADMAN!!" -Screaming Lord Sutch
Olli S.
14.09.2003 10:50:54

Monipuolisuus kunniaan. Ei tietenkään välttämättä saman orkesterin sisällä. Pääbändissä me soitetaan pääasiassa linjaa Metallica/Maiden/Sabbath linjaa. Nyt taas alan soittamaan lisäksi musiikkiopiston bändissä, jossa luultavasti tulee olemaan kaikkea popin ja Zeppelinin väliltä.
Viimeinkin se musiikkinäyte!
mie
14.09.2003 11:29:17 (muokattu 14.09.2003 11:29:57)

No perkele.. Meikä tykkää hevistä ja siksi soitan sitä.. Ei tarvi alkaa mollaamaan vaikka olenki hevari... : )
Nykyään tosin soittelen paljon vanhoja rokki--hitti--skibaleita

En minä ketään halunnut mollata tässä kirjoituksessa.

Tottakai hevi ja metalli bändejä pitääkin olla. Ihmettelin vain miksi kaikki tahtovat soittaa raskasta musiikkia.
Eikö mikään muu kelpaaa vai mitä?

no six ku vittu hevi rulez!!! jotain teknopaskaa ei tarvii edes mitään osat soittaa ku painelee vaan jotai nappei!!" hevi on voimakast musaa ja siinä saa tilutaa

En sanonut että pitäisi alkaa soittamaa teknoa vaan muitakin kuin heviä.

Eikä se tiluttaminen ole hevareiden yksinoikeus. Oletko ikinä kuullut sellaisesta yhtyeestä kun Dire Straits. Soittavat swing-rockkia ja kyllä sieltäkin sooloista löytyy tilutus kohtia (tosin ne sopivat melodiaan toisin kuin nämä nyky tilutukset joissa ei ole päätä eikä häntää)
Kaikki mitä nyt sanon on valetta.
Dream
14.09.2003 11:30:41 (muokattu 28.09.2003 16:46:09)
Heavymetal come back!!!
...the gods made heavy metal and it's never gonna die!
Moratoria
14.09.2003 11:40:09
Heí, soittakaa ja kuunnelkaa sitä musiikkia mitä haluatte älkääkä täällä parkuko.
Prome
14.09.2003 12:26:09
Hevisoittajien määrä on kyllä todella laaja. Kuten sanottu, jos lähtee rumpalia esim. hakemaan, törmää viiteen hevimättäjään ennen kuin törmää ensimmäiseen funk-rumpaliin.

Rumpaleilla ainakin selkeitä elementtejä soitossa ovat tuplabasarikomppi ja rullaavat fillit. Ja tietty voimakas soitto. Sitten se tarttuu muihinkin soitetuihin tyyleihin, mikä ei enää olekaan hauskaa: soittaa RHCP:n Around the world ja rumpali mättää tyylillisesti päin vittua. Kylläpä on mukavaa. En siis sano, että soittaja olisi huono. Oman alansa kyllä hoitavat melko hyvin. Tällaisia kokemuksia vain on todella paljon.

Kitaristit.. no juuh. Tilutus, nopeus, kaiken maailman hiaaanot arpeggio-legato-hyper-extreme-säädöt.. Ja sitten soitetaan bluesia ja voi JEESUS että kuulostaa kamalalta! PILITIPILITI eikä svengistä tietookaan. Kiasus.

Ja hardcore-hevibasistit onkin sitten mun mielestä yks suuri vitsi (sori nyt vaan).

Mutta ilmiö tuo on ja eiköhän se mene ohi jossain vaiheessa. Olin kyllä itsekin aika kova hevimies vielä pari vuotta sitten. Sitten kiinnostuin bluesista, funkista ja pentatonisesta. Ja kyllä se mulle enemmän sopii tuo svengi ja tyyli ku nopeus.

Mutta, to each his own..
Super-Jari
14.09.2003 12:37:39
törmää viiteen hevimättäjään ennen kuin törmää ensimmäiseen funk-rumpaliin

Minä en tunne yhtään "yhdenalanrumpalia". Kaikki rumpalit joita tunnen, jotka soittavat hevibändeissä, treenaa useimmiten muita kuin hevijuttuja. Sinä vaan törmäät vääriin ihmisiin.

Kitaristit.. no juuh. Tilutus, nopeus, kaiken maailman hiaaanot arpeggio-legato-hyper-extreme-säädöt.. Ja sitten soitetaan bluesia ja voi JEESUS että kuulostaa kamalalta! PILITIPILITI eikä svengistä tietookaan. Kiasus.

Sama homma pätee tähänkin. En tunne yhtään "yhdenalankitaristia".

Et vaan osaa.
Minä en ole koskaan pitänyt Metallicasta tai Iron Maidenista.
Cucumber?
15.09.2003 12:27:43
Siis totuushan on se että hevi on kovien jätkien musaa? Eeheh no ei ...En itse kylläkään heviistä aloitellut hmm...Ja tunnen varmasti enemmän muun tyylisuunnan soittajia (huh mikä lause, tulee mieleen iltalehden elokuva arvostelut...joita siis en osaa lukea)..........Soittamisessa fiilis on tärkeintä piste.
Tuowinen
15.09.2003 12:37:54
Eiköhän metallin suosio nuorien keskuudessa johdu ihan nuorisoidolikysymyksestä.
Kymmenen vuotta taakse päin niin eipä ollut montaa suomalaista metallibändiä jotka olisivat suuressa suosiossa tai varsinkaan breikanneet ulkomailla. Sen sijaan erilaisen rockin soittaminen taisi olla aika kovassa suosiossa, kun oli esim. Gunnarit, Kolmas Nainen ja Kingston Wall. Nuo ovat ehkä huonoja esimerkkejä ja tarkkaa ajankohtaa on muutenkin vaikea sanoa.

Mutta. Sitten tuli Stratovarius ja vei suomalaisen popahtavan metallin ulkomaille (Tiedän, Amorphis oli ensin) ja kiinnostus rupesi lisääntymään muutenkin. Mitäs bändejä sitten pääsi pinnalle, ennemmin tai myöhemmin? Sentenced, Him, Children Of Bodom, Nightwish, Sonata Arctica. Siinä muutama.

Nuoret metallipäät haluavat soittaa sitä mitä kuuntelevatkin, tässä tapauksessa metallia joka elää ja voi paksusti Suomessa, ainakin toistaiseksi. Samalla elää haave maineeseen pääsemisestä, kun "pääsinhän Sentenced, Him, Chidren Of Bodom, Nightwish ja Sonatankin vielä ekan demon jälkeen!!"

Että sellaista minun mielestä.
*Liittyy seuraan*
"Vihollisen työtä! Näitä töitä hän rakastaa: ystävä sotii ystävää vastaan; uskollisuus eksyy sydänten järkkyessä."
Conrad Lant
15.09.2003 12:52:46

Kyllä sinä tiedät, että hevismi tautina paranee suurimmalla osasta väestöstä viimeistään 25 ikävuoden kohdalla.

Tai niinkuin eräs tuttu "kuningasbasisti" sen ilmaisi:

"Joo, kyllä mullakin oli se pakollinen hevikausi siinä viistoistavuotiaana, mutta onneksi mä kasvoin siitä ohi."

Näinhän se menee. Paitsi meillä vähempilahjaisilla.
No one prayed for Sodom
JS
15.09.2003 13:08:28
Näistä yhdenalankitaristeista... Joutunen tunnustautumeena sellaiseksi... Tilu kyllä menee ***** kovaa, mutta sitte jos pitäs vetää jotaa pluussia tjsp ni olen kyllä surkeeta kuuneltavaa :-) Mutta varmasti se paremmin menee ku B. B. Kingiltä sviippaus!!!
Snap!!! Naps!!! PRKL!!!
ingle
15.09.2003 13:09:37
Hevi on varmaan yks helpoimmista soittaa. Kaikki vetää vaa täysillä jotain =D. siks varmaan suurin osa aloittaa siitä. tai no emmätiedä
If assholes could fly, this place would be an airport.
Moratoria
15.09.2003 14:12:13
Niin että kitaristi soittaa Beheritiä, kosketinsoittaja Totoa ja rumpali funkia? :P

no en mä nyt ihä tätä tarkottanut :)

Sitä täällä ymmärtääkseni parutaan, kun ei löydy bändiä, missä voisi soittaa sitä mitä haluaa.

Ei sekää parkumalla parane..
Valdemar
15.09.2003 14:23:08
Elkää nyt saatana ulisko!
"Heviä ei voi soittaa, pelkkää tilutusta!"
"oon soittanu heviä ja kadun sitä"
HAHA!
No Anaesthesia !
Hannu H.
15.09.2003 14:23:56

Olisikos myös kyse siitä että halvemmilla vehkeillä saa kohtuu hevisirinän aikaan, mutta cleanit ja kevyt roso on vähän niin ja näin? Itse kyllä Claptonilla ja CCR:llä alottelin ja pikkuhiljaa tuli metallica, ac/dc ja gn'r mukaan. Joskus satunnaisesti jotain maidenia sun muuta tulee renkuteltua mutta nykyään vähemmän...
jomppa82
15.09.2003 14:27:17 (muokattu 15.09.2003 14:27:41)
no en mä nyt ihä tätä tarkottanut :)

Tiedän. Kärjistin kokemallani kauhukuvalla. :D

Ei sekää parkumalla parane..

Mutta se helpottaa. :D
Terveellä nuorellamiehellä on aina nuha.
Booligan
15.09.2003 15:38:42

Yleensä tykätään soittaa sitä musiikkia, mistä itse pitää. mä tykkään metallista/raskaammasta rockista-seuraus: mä tykkään soitttaa sitä. punk on toinen..
ja onhan niitä muitakin, mutta en todellakaan ole sellanen "kaikki menee" tyyppi.
jonneki pitää se viiva vetää perkele.
Doesn´t matter what you see Or into it what you read You can do it your own way IF IT`S DONE JUST HOW I SAY
Robert
15.09.2003 15:42:04
Hevi on hyvää ja paskimillaankin parasta. =)
Mix sä niinqu luit tän?
Nuuskamuikkunen
15.09.2003 16:49:15
Heavy-bändissä kaikki soittimet ovat lyömäsoittimia.
Kaikkea (musiikkia) pitää kokeilla aina(kin) kerran.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)