goose 11.04.2006 01:01:13 | |
---|
Miksi nuppi, miksei combo? Mikä kaappi sinulla on tällä hetkellä? Jos teet soundisi pääasiassa pedaaleilla, on vahvistimen vaatimukset yksinkertaiset. Koneen pitää olla puhdas ja sen pitää syödä hyvin pedaaleita. Monster El Mariachin tai El Monarchan saat budjettisi rajoissa. Sinun tarvitsee enää päättää haluatko el84 vai el34 tyylistä soundia. Tolla budjetilla tosin vaihtoehdot ovat rajattomat. Miksei jokin ihan perus Orangekin olisi hyvä vaihtoehto.. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
masterhat 11.04.2006 09:55:45 | |
---|
Joo, eihän siin combossakaan mitään vikaa ole, ja voikin olla et sellaisenkin hommaan. Uuden kaapin ostan myös jos nupin hommaan. Käytännössähän se olisi fiksumpaa ostaa combo, helpompi roudata ja myös hieman edullisempi. Mutta kai se on se joku, koska miksi muuten ihmiset nuppeja homaisi, kun combol saa yhtä pahaa jälkeä nykyisin aikaan. No maku juttui. Vähän sama ku tsiigailin kaappia 2x12 tai 4x12 Celestionin vintage30 elementeil. Kävin tekemäs saksanpojal tuoevertailua. Hintaerot olivat hämmentävän suuria, kaapeissa saattoi olla samat elementit, eikä juuri fyysisiä eoravaisuuksia, silti hinnoissa oli suuriakin eroja. Silmiini osui harley benton kaappi jossa oli nuo 4x12 Celen vintage 30 elementit ja hintaa taisi olla alle 400. Siis mitä vittua, samoilla elementeillä toinen kaappi saattoi maksaa jopa puolet enemmän. No, kaikista hauskinta tässä on se etten Harley Bentonin kaappia ostaisi. Vain koska se on Harley Benton ja liian halpa. Tiedän että olen tyhmä ja epäluuloinen, mutta silti. Jotain hämärää siinä on.. :) Vähän sama kun pitää hommata nuppi-kaappi kun combo olisi helpompi ratkaisu. On vain asioita millä ei ole järjen kanssa tekemistä. Toisaalta kaikella mikä liittyy rahaan, pitäisi olla järjen kanssa tekemistä.. |
Exhausted 11.04.2006 12:20:16 | |
---|
Kyllähän toki joissain nupeissa on ominaisuuksia mitä ei combona saa, mutta muuten nuppikaappisysteemit on aika turhia amatööritasolla. Onhan se tietysti hienon näköinen ja varmaan juuri sen vuoksi monelle asiasta tietämättömälle combot on "leluja" ja nuppikaapit "oikeita" vahvareita. Heviä soitellessa ehkä isomman kaapin botne voi tulla tarpeen, mutta muuten kyllä combolla pärjää ihan pitkälle. |
goose 11.04.2006 13:41:52 | |
---|
Kyllähän toki joissain nupeissa on ominaisuuksia mitä ei combona saa, mutta muuten nuppikaappisysteemit on aika turhia amatööritasolla. Mitä tarkoitat? Ammattilaiset vasta saavat käyttää nuppikaappisysteemejä? Päinvastoin, mitä enemmän tekee keikkaa, sitä enemmän arvostaa kompakteja kamoja. Eiköhän se myös ole kiinni puhtaasti musiikkityylistä. Ymmärrän että raskaammassa musiikissa täytyy olla lookkia. Vaikka olisi kuinka hyvä soundinen pieni combo, josta lähtee maailman muhkeimmat tappajavallit, ei se syystä tai toisesta ole niissä piireissä kovin uskottavaa. Esimerkiksi voin todeta että monet suomen eturivin kitaristit soittavat nimenomaan näillä pienillä comboilla. Asia ei siis ole mitenkään kytköksissä ammattilais- tai amatööripuuhien kesken. Amatööri Edgekin kiertää muailmaa parilla Voxilla ;). Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Guitaristi 11.04.2006 14:33:59 | |
---|
Ainiin meinasin unohtaa Diezel Einsteinin!! Se saattaisi olla loistopeli, ja 100W ja 50 W -versiot ovat molemmat selkeästi alle 2000 euroa uutena. Tämä on kyllä helvetin kova vehje. Paras nuppi jolla olen koskaan soittanut, tosin en tuon hintaisilla nupeilla paljon soittele. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Exhausted 11.04.2006 14:53:02 (muokattu 11.04.2006 14:54:35) | |
---|
Mitä tarkoitat? Ammattilaiset vasta saavat käyttää nuppikaappisysteemejä? Sitten on järkeä käyttää nuppinahkaa kun keikkapaikat kasvavat isommaksi, ja on roudarit kantamassa niitä kamoja :) Esimerkiksi voin todeta että monet suomen eturivin kitaristit soittavat nimenomaan näillä pienillä comboilla. Asia ei siis ole mitenkään kytköksissä ammattilais- tai amatööripuuhien kesken. Ketkä esimerkiksi soittavat comboilla? Kaikki ketä minulle tulee mieleen vetävät nuppikaapilla. Amatööri Edgekin kiertää muailmaa parilla Voxilla ;). Edgen jääkaappiräkkien roudaamiskonkurssissa ei paljoa tunnu kannetaanko sinne pari voxia vai pari marshallin stäkkiä. |
Eschaton 11.04.2006 14:59:16 (muokattu 11.04.2006 15:01:29) | |
---|
Ymmärrän että raskaammassa musiikissa täytyy olla lookkia. Vaikka olisi kuinka hyvä soundinen pieni combo, josta lähtee maailman muhkeimmat tappajavallit, ei se syystä tai toisesta ole niissä piireissä kovin uskottavaa. Sä siis meinaat se on ainoastaan siitä kiinni et miltä se näyttää?Oon täs ihmetelly muutenkin et eikö ihmisille ole periaatteessa väliä miltä se musa treeniksellä kuulostaa kun aina heitetään näissä nuppi+kaappi jutuissa siihen et ensinnäkin suomessa ei tarvii missään mestassa nuppi+kaappi yhdistelmää ja toiseksi mikitys on yleensä keikalla.Toki kun ostaa jonkun 50w putki kombon niin se riittää vallan mainiosti mutta onhan nyt 1*12 ja 4*12 eri kuuloinen. Some people just won´t take fuck you for an answer...it´s just a matter of bullets. |
Exhausted 11.04.2006 15:09:46 (muokattu 11.04.2006 15:10:05) | |
---|
Tähän mennessä ei ole treeniksellä eikä keikoilla 30 watin combolla loppunut teho kesken. Kuten jo sanoin, niin ehkä hevissä voisi tiukempaa botnea varten olla lisäkaappi paikallaan, mutta enpä ole paljoa tehnyt kokeiluja aiheen suunnalta, kun ei ole ollut tarvetta. |
Ketkä esimerkiksi soittavat comboilla? Kaikki ketä minulle tulee mieleen vetävät nuppikaapilla. ... Heviä soitellessa ehkä isomman kaapin botne voi tulla tarpeen, mutta muuten kyllä combolla pärjää ihan pitkälle. Sun aiemmasta postauksesta löytyikin jo vastauksen siemen. Eli hevigenren ulkopuolella comboja näkyy monilla. Jos katsotaan vaikka telkkarista näitä ohjelmia missä pitkän linjan studiomuusikot veivaavat, niin comboja siellä... Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Exhausted 11.04.2006 16:37:33 (muokattu 11.04.2006 16:40:24) | |
---|
Sun aiemmasta postauksesta löytyikin jo vastauksen siemen. Eli hevigenren ulkopuolella comboja näkyy monilla. Jos katsotaan vaikka telkkarista näitä ohjelmia missä pitkän linjan studiomuusikot veivaavat, niin comboja siellä... Nuo studiomuusikot/telkkarissa veivaavat kaverit joutuvat vetämään ahtaissa tiloissa hiljaisella volyymilla, ja yleensä kitara on vain taustasoitin, joten pieni combo on aika itsestäänselvä ratkaisu. Sen sijaan jos puhutaan niinkin ei-hevibändeistä kuten Apulanta, CMX, Disco Ensemble tai Kingston Wall, niin ainahan siellä lavalla on se nuppikaappisysteemi. Kombojakin tosin näkee, mutta yleensä kyseessä on Voxin tahi Fenderin combo, eli vehkeitä joita ei yleensä nuppikaappina ole, ja tarkoituksena lähinnä puhdas saundi ja pedaalisärö. Harvemmin näkee combosta otettavan särösaundia. |
goose 11.04.2006 16:44:44 | |
---|
Sä siis meinaat se on ainoastaan siitä kiinni et miltä se näyttää? Oon täs ihmetelly muutenkin et eikö ihmisille ole periaatteessa väliä miltä se musa treeniksellä kuulostaa kun aina heitetään näissä nuppi+kaappi jutuissa siihen et ensinnäkin suomessa ei tarvii missään mestassa nuppi+kaappi yhdistelmää ja toiseksi mikitys on yleensä keikalla.Toki kun ostaa jonkun 50w putki kombon niin se riittää vallan mainiosti mutta onhan nyt 1*12 ja 4*12 eri kuuloinen. Minulle look on toissijainen asia. Soundi sen sijaan on ehdottoman tärkeää. Ja olen täysin samaa mieltä nuppi/kaappi ruljanssista Suomen oloissa ja miksei maailmallakin. Yritän vain ymmärtää tukkahevibändejä jotka vetävät jossain rotankolossa valtavilla stäkeillä. Syy ei voi olla mikään muu kuin look. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Joees 11.04.2006 17:16:54 | |
---|
Harvemmin näkee combosta otettavan särösaundia. Mä otan, ja piekseekin monet hässäkät livesoitannassa, ja ihan muutenkin vallan mainiosti. ;) Kyllä mä ton voisin nuppimalliseksi vaihtaa, ihan siksi että tykkään 2x12" kaapeista. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Exhausted 11.04.2006 17:53:22 | |
---|
Mä otan, ja piekseekin monet hässäkät livesoitannassa, ja ihan muutenkin vallan mainiosti. ;) Kyllä mä ton voisin nuppimalliseksi vaihtaa, ihan siksi että tykkään 2x12" kaapeista. otan minä itsekin combosta säröt. 30-wattinen putkicombo ja hyvin olen pärjännyt. |
Joees 11.04.2006 21:03:38 | |
---|
otan minä itsekin combosta säröt. 30-wattinen putkicombo ja hyvin olen pärjännyt. 30w combo löytyy täältäkin ja hyvin pöhisee. Lähtee mun makuun kaikki tarvittava :) Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |