Antti1 11.04.2006 16:17:58 | |
---|
Onpa tullut ensimmäisen sotaratsuni tallan tukipaalun juureen repeämä ja korjaukseen menee. Pistän samantien sitten täysremontin, joten ehdotuksia kaivataan ulkonäköä varten. Tämän hetkisenä ideana on vetää keppi valkoiseksi ja pistää bluegray pearl -pleksi siihen päälle. Toi on ainakin takuuvarma valinta ja näyttää todella hyvältä. Pleksiaihiokin löytyy jo hyllystä. Muita ehdotuksia? Pleksiä tohon ei ole pakko laittaa ja siinä on 1xHB 2xSC mikitysmahdollisuudet. Projektista muuten sen verran, että aloitan nyt maalien poistolla. Siitä etenen sitten sen revenneen kohdan poraamiseen, täytän uudella puulla kaikki tallaan liittyvät kolot ja laitan hardtailin tilalle. Ton jälkeen (tai tota ennen, välissä, miten vaan) mä muotoilen tuon Fenderiltä apinoidun kaulaliitoksen AANJ:ksi ja heitän sillä metallilätkällä vesilintua. Toivoton projekti? Ehkä, mutta tää on mun ensimmäinen soitin ja ansaitsee arvonsa mukaisen kunnostuksen. Nykyisellään se jäisi käyttämättä, joka ei ole suotavaa. Hyvä työkalu otetaan siis täyskäsittelyyn ja tehdään siitä myös näyttelykelpoinen vempain. The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
Mites muuten, kaularauta kannattaa varmaan löysätä, ettei kaula turhaan rasitu? Tässä menee kuitenkin aikaa ja kaula on jo irti rungosta. Vedänkö mä sen ihan täysin löysäksi, vai pari kierrosta vaan? EDIT: Oho, muokkaus meni ketuiksi ja tulikin uusi viesti. No, antaa olla, kun kerran tuli... The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
P2 12.04.2006 11:23:33 | |
---|
Eiköhän tosta hyvä tuu, olettaen että se kaulan liitos kestää, mutta kyllä sen pitäis. Valkoinen on värinä hyvä, tosin kiillotusvaiheessa oikein imee itseensä likaa, eli tarvii olla tarkkana ettei jää mustia sormenjälkiä. Löysää se kaularauta ihan löysäksi vaan ja onnea projektille. |
Antti1 12.04.2006 11:30:31 | |
---|
Joo, kaularaudan löysäsin jo eilen varmuuden vuoksi. Mitä tohon kaulan liitokseen tulee, niin se vähän kyllä hirvittää. AANJ:n kaulataskuhan on vähän tavanomaista syvempi, menee melkeinpä kaulamikkiin asti. Mä meinasin sen vuoksi tehdä vähän sellaisen välimallin liitoksen, joka ei ole ihan yhtä radikaalisti muotoiltu, mutta sopii kuitenkin kouraan paremmin. Ei kellään ole muuten ehdottaa, että missä mä lakkauttaisin tuon Turun ja Salon seudulla? Tekisikö joku automaalaamo nättiä jälkeä, jos niille selittäisi, että ohutta, tasaista ja oikein kiiltävää pintaa pitäisi saada? Mulla ei ole kotona oikein sopivaa välineistöä, tilaa ja ammattitaitoa, joten lakkaamisen jätän mieluusti jollekulle muulle. The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
JPQ 12.04.2006 14:28:37 | |
---|
Väri ehdotus sinivioletti.:) (RGB noin 153,0,202) PS. itse asiassa sinivioletti läpikuultavana kunnon kuvioin olisi mieluisin mulle.:) Se tietenkään onnistune tuosta tehdä jos en väärässä ole. |
JPQ 12.04.2006 14:28:43 | |
---|
Väri ehdotus sinivioletti.:) (RGB noin 153,0,202) PS. itse asiassa sinivioletti läpikuultavana kunnon kuvioin olisi mieluisin mulle.:) Se tietenkään onnistune tuosta tehdä jos en väärässä ole. |
Antti1 12.04.2006 14:48:40 | |
---|
Kyllähän tuosta läpikuultavankin voisi tehdä, mutta sitten kyllä vaatisi siistin viilun päälleen. Enpä tiedä, mulla on noita puulta näyttäviä kitaroita jo 3, josko pitäytyisin ihan maalissa tällä kertaa. Ei kuitenkaan ihan täysin huono väriehdotus, joskin tuo sävy tosta ei ole välttämättä mulle se mieluisin. The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
Crackis 12.04.2006 15:51:15 | |
---|
Tuo pintakäsittely tosiaan pitäisi onnistua jossain automaalaamoissa, tai jos haluaa hieman tinkiä niin eiköhän tuolta seudulta joku ammattikoulu löydy missä on vehkeet? Jos automaaleilla lähtee maalaamaan, niin jonkinlainen kameleonttivärihän olisi varsin makea, tästä vain pitää keskustella itse ruiskun omistavan maalarin kanssa. Project guitarilla taisi olla joskus jemin (?) kaulaliitoksen sipistely? Koko bodyn takaosaan tehtiin siis luiska, joka sitten rajattiin nätin terävällä reunalla kulkemaan linjaa X pitkin. Kyllä sitä liitosta jokatapauksessa pitäisi sirommaksi saada ja kitaran kaiken lisäksi kestää kasassa vielä tämän jälkeenkin. Pitää kai itsekkin kokeilla jotain vastaavaa jahka tässä saad aikaiseksi tehdä jaskaani leppäbodyn. :) Shit happens when u party naked |
Antti1 12.04.2006 16:00:06 | |
---|
Hyvä muuten kun muistutit tosta tutorialista! Eilen mun sitä piti mennä taas pitkästä aikaa lukemaan, mutta unohtui sittemmin. Täytyy samantien käydä tarkastamassa, ettei tuu mitään fataaleja mokia suunnitteluvaiheessa. The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had. |
JPQ 12.04.2006 16:10:06 | |
---|
Kameleonttiväri yööh tosin pahin käyttö kohde on erään firman varasto tms naapuri kaupungissa. |
T.Urmio 12.04.2006 16:46:09 | |
---|
Väristä mulla on tarjota ehdotukseksi vain väärä mielipiteeni, mutta jos et pleksiä tarvii, niin älä sitä myöskään laita. On siten tyylikkäämmän näköinen. Helmiäispunainen väri sopis kyseiseeen keppiin mun mielestä.... No ei se mun vika oo |