Aihe: Sähkörumpuja hankkimassa
1
Sipael
11.04.2006 13:45:35
Eli näistä sähkörummuista olisin kyselly. Olisin ensimmäiset rummut ostamassa kerrostaloasuntoon. Oon mielenkiinnolla seurannut keskustelua jossa toiset haukkuu esim. millenniumit suohon. No varmaan ovatkin aika huonot kokeneen rumpalin mielestä. Itsellä pikkasen huono rahatilanne, eli ehkä joku 600-700 olis maksimi, tai sit pitäs ootella vaan vielä puol vuotta. Toisaal mietin että jos ei sit ookaan mun juttu niin menee rahat. Sit taas jos ostan halvat niin pelkään että soittointo hiipuu rumpujen huonon laadun takia. Oon tullu johtopäätökseen että joko säästän viel hetken ja ostan Roland TD-3KV V-Drum Pad Setin/888€ tai Roland TD-3KV/MDS-3C Starter V-Drum-setin/1019 tai sit
ostan kärsimättömänä ja vähävaraisena millennium mps-100/339€ tai mps300-setin/625€. Nää on siis thomanilta kaikki. Vai kannattaisko ostaa jostain muualta, joku muu tai sit ostaa joku edullinen ja pikkuhiljaa "tuunailla" kun kokemusta
karttuu enemmän.
LumPus
11.04.2006 14:01:57
Eli näistä sähkörummuista olisin kyselly. Olisin ensimmäiset rummut ostamassa kerrostaloasuntoon. Oon mielenkiinnolla seurannut keskustelua jossa toiset haukkuu esim. millenniumit suohon. No varmaan ovatkin aika huonot kokeneen rumpalin mielestä. Itsellä pikkasen huono rahatilanne, eli ehkä joku 600-700 olis maksimi, tai sit pitäs ootella vaan vielä puol vuotta. Toisaal mietin että jos ei sit ookaan mun juttu niin menee rahat. Sit taas jos ostan halvat niin pelkään että soittointo hiipuu rumpujen huonon laadun takia. Oon tullu johtopäätökseen että joko säästän viel hetken ja ostan Roland TD-3KV V-Drum Pad Setin/888€ tai Roland TD-3KV/MDS-3C Starter V-Drum-setin/1019 tai sit
ostan kärsimättömänä ja vähävaraisena millennium mps-100/339€ tai mps300-setin/625€. Nää on siis thomanilta kaikki. Vai kannattaisko ostaa jostain muualta, joku muu tai sit ostaa joku edullinen ja pikkuhiljaa "tuunailla" kun kokemusta
karttuu enemmän.

mä suosittelen sitä TD-3KV:ta jos vielä löytys. nyt kato kun setit vaihtuu Rolandilla W-mallisiks, niin vanha mallisto ja esittelysetit myydään monessa paikkaa halvalla pois. En muutenkaan nuita Rollen settejä suosittele Thomanilta kattomaan, Suomessa pääpiirteittäin saman hintasta tai halvempaa.
Lähikauppoihin nyt vaan soittelemaan ja kyselemään.
Peicco
11.04.2006 14:02:02
Pari vinkkiä:

Jos aiot (siis oikeasti aiot, etkä ainoastaan pidä sitä yhtenä mahdollisena jatkovaihtoehtona) tuunata settiä, MPS-300 on hyvä pohjaksi. Muussa tapauksessa en suosittele koko settiä lainkaan.

Ja nämä kannataa ottaa heti tosissaan:

1) Testaa rummut ensin, älä osta mitään kokeilematta
2) Tsekkaa käytettyjä maksimissaan 2-3 vuoden ikäisiä Rolandin ja Yamahan perusettejä kumpipadeilla. Padit on rakenteeltaan "ikuisia" eli niissä ei juurikaan ole rikki meneviä komponentteja. Padisetin voi ostaa aika turvallisin mielin vaikka olisi kovastikin kapulan jälkiä. Modulin kanssa on hieman eri juttu, se kun on elektroniikkaa.

MPS-100 ei taida päästä testaamaan minnekään. Eikä juuri MPS-300:sta. Suosittelen unohtamaan molemmat nämä jos et halua lähteä tuunaamaan.

Mutta, mä suosittelen sulle tota MPS-300:sta jos osaat teipata ja liimata. Se ei juurikan muuta vaadi kun konstruktion muuttaa mesh-head -malliksi. Multa saa kysyä neuvoja ja kerron tarkemmin kyllä mitä tarvikkeita siihen lisäksi tarttet.
Ja näiden muutosten jälkeen sulla on pannusetti joka ei tomipadien osalta kalpene ollenkaan Rolandin 8" mesh-head -pannuille.
Joka ei usko, saa tulla testamaan.
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
Peicco
11.04.2006 16:00:12
Entäs nuo yamahan dtxplorerit? ne ois 789€. En kyl löytänyt ainakaan suomalaisten musiikkiliikkeiden nettisivuilta halvempia hintoja..

..joku 600-700 on maksimi.

???
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
Sipael
11.04.2006 16:05:42
No se nyt kyl ylitty jo.. =D Mut kyl ehdoton yläraja on joku 800€. Mut joku sellanen 600 ois se summa mitä lähinnä ajattelin ja että niillä paukuttelis sit pari vuotta ja ostas kunnolliset sit opiskelujen jälkeen kun on varallisuutta enemmän.
south_of_heaven
11.04.2006 20:56:05
Tiedoks että se Pad Set 888€ meinaa että siinä ei oo telinettä mukana, jos tässä ei sitä vielä selvennetty.
ilmoitti South_of_Heaven
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)