Aihe: Yksikelainen mikrofoni es335 kopioon
1 2
vipu5
30.03.2006 11:30:59

Olen tässä lähipäivinä soitellut fendereillä (strato/tele) ja ihastellut niiden kaulamikkisaundia.
Mietin että toimisko joku yksikelainen mikrofoni myös Epin sheratonin kaulamikkinä, Nykyinen Gibsonin humpparin soundi on liiankin jytky, eli bassoo sais olla vähempi, ja lisää sitä fender-twängiä..
Onko mitään ykskelaista jonka sais nätisti humpparin paikalle?
Joku lipstikki-tyylinen ehkä?

PS.
Mikin puolitus ei aja asiaa..
McNulty
30.03.2006 11:33:02
Mitäs jos laittaisit P90-tyylisen singlecoilin siihen Essin kaulamikiksi? P90-mikkejä saa humbucker-kokoisina. Esim. Seymour Duncan Phat Cat P90 on varsin pätevä.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Joees
30.03.2006 14:39:36
Mitäs jos laittaisit P90-tyylisen singlecoilin siihen Essin kaulamikiksi? P90-mikkejä saa humbucker-kokoisina. Esim. Seymour Duncan Phat Cat P90 on varsin pätevä.

P90:stä suosittelen myös minä. Se on vähän niinkuin kaksikelasen ja yksikelasen välimaastossa. Best of both worlds. Mulla on yhdessä kitarassa P90-tyylinen kaulassa ja toimii aivan helkutin hyvin.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
pjl
30.03.2006 15:23:14

Onko kokemusta mikin vaihtamisesta 335-malliseen? Ostin taannaviikolla vanhemman Epin DOTin ja kaulamikki on vähän tumman puoleinen minun makuuni. Ajattelin että P90 voisi olla mainio vaihtoehto. Mahtaa vaan olla ärsyttävä urakka tuo mikin vaihto jos joutuu siitä f-aukosta homman hoitamaan.
P2
30.03.2006 15:28:05
On kokemusta, just viime viikolla vaihdoin. Volumepotikat on onneks heti siinä f-aukon vieressä, saa kohtuuhelposti pois. Ei se nyt hauskaa ollut, mutta suhteellisen helposti onnistui.
Jymi
30.03.2006 15:44:10 (muokattu 30.03.2006 15:44:28)

Näitä Phat Cattejä suosittelen myös minä. Just pari viikkoa sitten teleen kokeilin kaulamiksi ja on kyllä hyvän kuuloiset.
vipu5
30.03.2006 19:10:26

Kiitoksia vinkeistä, pitääpä tarkistaa hinta tuolle phat catille.
Onko jotain tiettyä mestaa mistä kannattaa suomesta tuommoinen hankkia?

Mikin vaihto käy yllättävän helposti kyseisen malliseeen kitaraan. Vaihdoin just koko elektroniikan, eikä edes pahemmin syönyt pinnaa... ;)
McNulty
31.03.2006 12:50:49 (muokattu 31.03.2006 12:51:01)
Kiitoksia vinkeistä, pitääpä tarkistaa hinta tuolle phat catille.
Onko jotain tiettyä mestaa mistä kannattaa suomesta tuommoinen hankkia?

Musamaailma on nihkeä antamaan alennuksia Retail Storessaan.
Itse en ole koskaan sieltä ostanut mitään suoraan. Käyn siellä vain testaamassa ja sitten tilaan paikallisesta "Tevarista". Olen saanut reilut alennukset täältä mitä eivät MM:n Retailissa antaneet. Esim. Duncanin Dimebuckerista MM Retail olisi antanut 3e alennusta (118e mikin siis 115e). Tevarista ostettuna karvan alle 100e.

Mikin vaihto käy yllättävän helposti kyseisen malliseeen kitaraan. Vaihdoin just koko elektroniikan, eikä edes pahemmin syönyt pinnaa... ;)

Naruja ja sukkapuikkoja?
Joskus olen nähnyt sellaisen virityksen elektroniikkaa ja piuhoituksia tehtäessä...
"potikka teipillä kiinni sukkapuikkoon ja sitten sohitaan sitä mikin kolosesta omaan reikäänsä" :)
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
mhelin
31.03.2006 14:17:39 (muokattu 31.03.2006 14:19:44)
PoLFus
31.03.2006 16:24:29 (muokattu 31.03.2006 16:25:33)

"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11
vipu5
01.04.2006 15:52:29

http://www.angel.dk/tya/Media/TenYearsAfterJ_34.JPG

http://www.ishibashi.co.jp/shinjuku/image/ALVIN%20LEE/1.jpg

Noin!

Mainiota!!!
Alvin mokomahan on mua muutaman vuosikymmenen edellä!!!

Tuossa vielä juttua tuosta "legendaarisesta"(never heard) Big Red-kitarasta.

http://www.alvinlee.com/equipment.html

Juuri tälläinen viritys mulla oli enemmänkin mielessä kuin SD-phat cat. Sekin on kyllä edelleen varteenotettava ratkaisu sigle coil saundiin. Ainakin helpoin, siistein ja nopein.

Alunperin ajattelin perus-strato yksikelaista kaulamikin paikalle, Siihen pitäs vaan tehdä humpparin kokoinen muovikehys, jossa olisi ykskelaisen mentävä reikä...
vipu5
01.04.2006 15:59:14

Musamaailma on nihkeä antamaan alennuksia Retail Storessaan.
Itse en ole koskaan sieltä ostanut mitään suoraan. Käyn siellä vain testaamassa ja sitten tilaan paikallisesta "Tevarista". Olen saanut reilut alennukset täältä mitä eivät MM:n Retailissa antaneet. Esim. Duncanin Dimebuckerista MM Retail olisi antanut 3e alennusta (118e mikin siis 115e). Tevarista ostettuna karvan alle 100e.

Naruja ja sukkapuikkoja?
Joskus olen nähnyt sellaisen virityksen elektroniikkaa ja piuhoituksia tehtäessä...
"potikka teipillä kiinni sukkapuikkoon ja sitten sohitaan sitä mikin kolosesta omaan reikäänsä" :)

Tevari???

Naruja ja sukkapuikkoja parempi apuväline on ohut kytkentä-lanka, siis samaa piuhaa mitä käytin elektroniikka kytkentöjen tekemiseen. Sen vaan törkkää potikan reiästä sisään, ulos f-aukosta. Lanka potikan tappiin kiinni (jumittaa sen siihen rakoon). Sitten vaan hinaa potikan sillä johdolla paikoilleen. Avittaa vähän sormilla ja pihdillä...
Helppoa... Sitäpaitsi melkein kaikki osat on niin lähellä f-aukkoa että ne saa siitä helposti sormillakin paikoilleen. Hankalat on vain jakki ja kaulamikin tone, kun ovat kauempana f-aukosta.
fox
01.04.2006 20:33:40

Tevari???

Hämeenlinnan TV-Sävel..

Hankalat on vain jakki ja kaulamikin tone, kun ovat kauempana f-aukosta.

Jakkia varten on olemassa kikka-kolmonen.. Ottaa rikkinäisen (tai mikseipä ehjänkin)
plugin, katkaisee siit pois kaiken muun kuin sen "pistokkeen" ja superliimaa sen kaarevaan muovi-tms. tankoon. Tuon työkalun tunkee siit asennusreiästä sisään, niin että saa sen jakin painettua kiinni plugin kärkeen, ja eiku vetää paikoilleen..
Eikä sitä välttis tarvita siit f-aukosta tunkea osasia, takamikin montun kyljessä on useimmiten aukko, josta ne hilkkeet sinne kitaran sisään on laitettu... Toki f-aukko on perinteinen "vintage" asennusväylä...tuppaa vaan joskus raapiintumaan ne reunat.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Aki
11.04.2006 12:33:17

Hankin äskettäin DiMarzion Bluesbuckerin. Älyttömän hyvä mikki. Sarjaankytkettynä juuri P90-tyylistä meininkiä, ja puolitettuna ihan oikeata stratomeininkiä, volume tippuu vain hiukan. Ei todella kuulosta puolitetulta humpparilta. Tolla tuun menemään pitkään. Suosittelen.
fox
11.04.2006 13:08:33

Hankin äskettäin DiMarzion Bluesbuckerin. Älyttömän hyvä mikki. Sarjaankytkettynä juuri P90-tyylistä meininkiä, ja puolitettuna ihan oikeata stratomeininkiä, volume tippuu vain hiukan. Ei todella kuulosta puolitetulta humpparilta. Tolla tuun menemään pitkään. Suosittelen.

Hyvä mikki se on oikeen..mulla tuos vihreessä Epi LesPaulissa on ollu. Komppaan Akia. Oikeesti, melkolailla P-90 meininki. Että se olis yhtenä varteenotettavana vaihtoehtona tuossa, jollei sitte tee, kuten Alvin Lee! (lyriikkaa, heh)
kivi
11.04.2006 14:09:56
Nykyinen Gibsonin humpparin soundi on liiankin jytky, eli bassoo sais olla vähempi, ja lisää sitä fender-twängiä..

Juuri tuosta syystä mulla on ES335:sissä DiMarzion Humbucker From Hellit, se on mieleeni just oikea mikki 335:n tallan puolelle. Hurinaton, yksikelaisen kuuloinen humbucker, soundiltaan P90:n ja stratonmikin välstä...
:-)
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
fox
11.04.2006 14:14:57

Juuri tuosta syystä mulla on ES335:sissä DiMarzion Humbucker From Hellit, se on mieleeni just oikea mikki 335:n tallan puolelle. Hurinaton, yksikelaisen kuuloinen humbucker, soundiltaan P90:n ja stratonmikin välstä...

Kokeilepa Kivi joskus tuota Bluesbuckeria.. Oikeesti. Vaikka siihen S-malliin. 8)
fox
11.04.2006 15:42:34

Eihän sulla oo nurkissa mustia P90-kuoria? Ostin junior spesiaaliini P90-bluesit P-satasten tilalle. Vai värjäänkö aidolla essonmokalla?

Essonmokkaa suosittelen, mulla on vähä heiveröiset nuo varastot.. KooAalla vois olla koirrankorvakuoret.. kun muistelen et oli epähuomiossa tilannu moiset... Tosin aikaa on jo tuost jutusta..
kivi
11.04.2006 20:43:23
Essonmokkaa suosittelen, mulla on vähä heiveröiset nuo varastot.. KooAalla vois olla koirrankorvakuoret.. kun muistelen et oli epähuomiossa tilannu moiset... Tosin aikaa on jo tuost jutusta..

Ei tarvitse koirankorvia, soapbar on homman nimi. Mutta Millbrook toiminee, kunhan nyt saan ylihuomenna tampereen-keikan yhteydessä (tosiaan, ollaan kiirastorstaina kätyrien kanssa rokpunkkia Telakalla, tervetuloa) kitaran edes tänne asti, saattaahan vaikka olla että menee heittäenvaihtaen nuo kuoret mallien kesken.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)