Aihe: Suositelkaa masterkompuraa
1 2
milcoin
10.04.2006 23:40:00 (muokattu 10.04.2006 23:45:55)
Noniin. Mulla on nyt Aphexin Compellor joka menee kohta vaihtoon. Tykkään kyllä compellorin soundista mutta kun sillä ei voi oikeen "kompressoida", eli sitä ei saa pumppaamaan/paukkumaan. Oon tykänny (tietty) SSL:n quadista, DBX:n 160:stä, Drawmerin 1960:stä, Avalonin siitä jossa on eq mukana ja jopa finalizer on toiminu tyydyttävästi raskaammassa musassa joskin se on vähän eri juttu.

Eli onko ideoita? Mitään apia tai neveä tässä ei olla ostamassa vaan jotain minkä kehtaa laittaa "himapajassa" tiskin masterinserttiin ja jonka hintaluokka pyörii tossa tonnin kieppeillä. Halpiksista kiinnostaa se RNLA ja se ART:in VLA.

Rohkeasti vaan mukaan.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Mättöpiiska
11.04.2006 00:17:37 (muokattu 11.04.2006 00:20:20)
Empirical Labsin Distressor

Tai sitten saman valmistajan Fatso jr. Ei nyt ihan kompura mutta... Samu Oittisen sanoin: Hyvennin. Ai mut pitiks sen olla halpa? :)

EDIT: Harmony centralin mukaan hinnat kieppuu siellä 1500 dollarin tienoilla. Siis Distressorin.
milcoin
11.04.2006 00:30:44 (muokattu 11.04.2006 00:33:46)
Empirical Labsin Distressor

Tai sitten saman valmistajan Fatso jr. Ei nyt ihan kompura mutta... Samu Oittisen sanoin: Hyvennin. Ai mut pitiks sen olla halpa? :)

EDIT: Harmony centralin mukaan hinnat kieppuu siellä 1500 dollarin tienoilla. Siis Distressorin.

Monoversion siis. Ei toi oikeen masteriin sovi vaikka hyvä kompura onkin. Ja menee pikkusen yli budjetin. Ei sillä että en olis distressoria monta vuotta himoinnu...
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Mättöpiiska
11.04.2006 01:02:06
Monoversion siis. Ei toi oikeen masteriin sovi vaikka hyvä kompura onkin. Ja menee pikkusen yli budjetin. Ei sillä että en olis distressoria monta vuotta himoinnu...

Eiku joo. Mua hämäs toi, että Fatso jr on 2-kanavainen. Sekoilin. Seuraava postaaja voi palata asian ytimeen.
Raimo
11.04.2006 01:26:19 (muokattu 11.04.2006 01:26:34)

Aika moni tekee SSL:iä tee-se-itse hengessä... Osat eivät kuulemma ole kalliita. Semmoinen?

Waves SSL muuten saundaa yllättävän hyvältä. Tein vertailufileet räkkimallin kanssa ja ero oli *hyvin* pieni... Eikä oikeastaan tullut selväksi et kumpi on parempi. No, ehkä hiuksenhienosti se räkki mutta onkohan toi nyt taas vaan hintalappumielipide? :P
Blah.
JPQ
11.04.2006 06:47:37

Aika moni tekee SSL:iä tee-se-itse hengessä... Osat eivät kuulemma ole kalliita. Semmoinen?

Waves SSL muuten saundaa yllättävän hyvältä. Tein vertailufileet räkkimallin kanssa ja ero oli *hyvin* pieni... Eikä oikeastaan tullut selväksi et kumpi on parempi. No, ehkä hiuksenhienosti se räkki mutta onkohan toi nyt taas vaan hintalappumielipide? :P

Tai vaan tykkää fyysisistä kuten minä. Ja mallinnus on mallinnus kompurassakin jos aito on "sähköinen".
JPQ
11.04.2006 06:47:39

Tai vaan tykkää fyysisistä kuten minä. Ja mallinnus on mallinnus kompurassakin jos aito on "sähköinen".
Mikael
11.04.2006 09:16:08 (muokattu 11.04.2006 09:16:46)

Vähistä kompuroistani itelle mieluisin master-kanavan kompura on dbx 566. Klassinen dbx-kompurasoundi plus hyvän kuuloinen limitteri - lisäksi putkesta saa kivasti säröä tarvittaessa ja putkea vaihtamalla sitä voi itse modata mieleiseen suuntaan. Hinnat käytettynä reilusti alle ton tonnin. Uuden hinta ennen kuin valmistus lopetettiin oli jotain 1200-1300€ muistaakseni...

http://www.soundonsound.com/sos/dec99/articles/dbx566.htm
Siitä mistä aita on matalin...
TmuKoo
11.04.2006 10:28:29 (muokattu 11.04.2006 10:31:08)

http://www.drawmer.com/1968.html

Hinta uutena on about 1400€, käytettynä vois sopia budjettiin jos vaan jostain löytys.
www.isatjapojat.com
Raimo
11.04.2006 13:19:14

Mäkin tykkään fyysisistä laitteista, ja käytän niitä. Ja kaytän myös mallinnuksia kuten korvianikin...
Blah.
miffe
16.04.2006 12:06:37
Noniin. Mulla on nyt Aphexin Compellor joka menee kohta vaihtoon. Tykkään kyllä compellorin soundista mutta kun sillä ei voi oikeen "kompressoida", eli sitä ei saa pumppaamaan/paukkumaan.

Ja juuri tuohan se on syynä siihen, että TC Finalizer, XTA SIDD ja Aphexin Studio Dominator ovat niin kovia vehkeitä. Teitpä mitä vaan niin aina soundaa hyvälle - tai edes sille mille sen haluat kuulostavan.

SPL DynaMaxx vois sopia sulle. Sillä saa sekä transparenttia, että pumppausta, mutta jälkimmäistä vain ne kovat jätkät, jotka sen osaa kaivaa esille.

miffe
M.F.
17.04.2006 21:32:29
Ja juuri tuohan se on syynä siihen, että TC Finalizer, XTA SIDD ja Aphexin Studio Dominator ovat niin kovia vehkeitä. Teitpä mitä vaan niin aina soundaa hyvälle - tai edes sille mille sen haluat kuulostavan.

SPL DynaMaxx vois sopia sulle. Sillä saa sekä transparenttia, että pumppausta, mutta jälkimmäistä vain ne kovat jätkät, jotka sen osaa kaivaa esille.

miffe

Joo DynaMaxx on mun lemppari myös. Se tymäkkä pumppaus saadaan aikaiseksi kun kaikki neljä nappulaa on alhaalla yhtäaikaa, tietää tämä kova jätkä. Varsinkin rumpusummalle aivan ehdoton.
Mikä on kun ei taidot riitä?
JPQ
17.04.2006 22:08:10

Mäkin tykkään fyysisistä laitteista, ja käytän niitä. Ja kaytän myös mallinnuksia kuten korvianikin...

Niin minäkin. Tarkoitan vaan että yleensä mallinnus on vain varjo
aidosta.
Raimo
18.04.2006 12:25:17 (muokattu 18.04.2006 12:29:07)

TC Finalizer?

Argh, ei ikinä! Paskennin.

Henk koht. En tykkää dominaattoristakaan.

Dynamaxx näytää myös kompura non grata- listan paavolta, tosin testannut en ole. Kaikki "automaattinen" vaan arveluttaa aivan tanasti... Ainakin niihin tarpeisiin mitä mulla on master/ rumpubuss/ rumpupara- lyimäimille. Ei kiitos.
Blah.
PL
18.04.2006 12:35:10
Argh, ei ikinä! Paskennin.

Syystä että???

Oma kokemukseni on kyllä jokseenkin toisenlainen. Yleensä törkkään miksatun materiaalin Finalizerin läpi äänittävälle CD-pelille. Lopputulos on ollut mielestäni kovin usein parempi kuin softasta exportattu.

No ehkä vain en osaa.

Sitäpaitsi nuo nopeat tuotokset tyyliin tallenna raidat kovalevyvärkkiin ja miksaa perinteisesti mikserillä ja polta CD:lle aikaa 4 tuntia, vaativat jonkinlaisen vekottimen mikserin ja CD-polttajan väliin ja siinä tuo Finalizer on asiansa ajanut.
virtalahde
18.04.2006 13:20:03

Henk koht. En tykkää dominaattoristakaan.

Mulla on räkissä DomII, joskin aika raskaasti modattuna. 95% tapauksista se ei toimi ollenkaan mutta joskus se soundaa ihan helevetin hyvälle. Materiaalin pitää olla aika kaksiulotteista ja "in-your-face", jakosuodin syö stereokuvan heti. Pakko se on siellä pitää kun joskus toimii. :)
Jaakko Viitalähde >> http://www.virtalahde.com
Raimo
18.04.2006 18:49:23 (muokattu 18.04.2006 18:53:29)

Syystä että???

Multiband masterissa on useimmiten perseestä- ja ammattimaisen miksauksen lookahead- limitointi on *aina* perseestä. Refeily toki erikseen... Jos tarviit "demo" RMS- nostoa ja paskennusta, käytä Wavesin RKompuraa ja Lykköstä tai jotain. Hyvin, hyvin harvoin kun oikeasti tarvitsee digitaalimultibandia niin sen saa myös Wavesin C4:stä yms, ei siihen Finalizeria tarvita. Finalizer ja vastaavat on ihan eri paavoja kun puhutaan 2-bussista kuin vaikkapa SSL:n Quad tai Manleyn Vari-Mu... (Puhumattakaan Knif Vari-Musta! ;)

Ja juuh, kyllä siinä Dominatorissa on toki oma naamaiskusoundinsa joka voi joskus olla toivottukin... Vaikka multiband onkin. :P
Blah.
virtalahde
18.04.2006 19:02:00

Vaikka multiband onkin. :P

Joskus olen miettinyt, josko bypassaisi koko jakosuotimen ja tekisi siitä yksialuelimitterin. :D Kun en halua siitä oikeastaan muuta kuin sen märältä sieneltä kuulostavan piiskauksen joka joskus saattaa toimia kitaravoittoisessa rytmi-musiikissa.
Jaakko Viitalähde >> http://www.virtalahde.com
koponen
20.04.2006 18:14:06
DBX:n Quantum II ainakin soundaa 100 kertaa paremmalle kuin nuo TC:n viritykset. Erittäin varteenotettava rauta mielestäni.
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)