Aihe: Kerrankin kunnon tanssiorkesteri telkussa!
1 2 3 4 533 34 35 36 3781 82 83 84 85
uruttaja
10.04.2006 12:12:01
Jätkä tietää. Näin se on.

Kuin moni pystyy noista muuttujista laittamaan klikkiin oikean lukeman?
Sertzo S
10.04.2006 12:13:17
Cha Cha 30
Rumba 27
Samba 50 (mutta laskettu 2/4 tahtien mukaan)

Eli hitaitahan nuo on.

Muusikko-lehdessähän oli aikoinaan tuo tempohaarukka-artikkeli, jossa muistaakseni eri tanssimusiikityylilajien suositustempot käsiteltiin.
baron
10.04.2006 12:13:45

Kuin moni pystyy noista muuttujista laittamaan klikkiin oikean lukeman?

Minä minä!!!!

Beats per minute

Rumba 108
Cha Cha 120
Samba 100
My name is Baron, Sir Baron.
uruttaja
10.04.2006 12:14:21
Minä minä!!!!

Beats per minute

Rumba 108
Cha Cha 120
Samba 100

Hyvä että jollain taittuu.
anttis
10.04.2006 12:27:06
Mä en nyt ulkoa muista, mutta kilpatanssin säännöt musasta jo vaativat aika lyhyitä versioita.

Normaalisti n. 1 1/2 minuuttia .
No mutta...
jon lord
10.04.2006 12:46:12
Minä minä!!!!

Beats per minute

Rumba 108
Cha Cha 120
Samba 100

Aika hitaitahan nuo ovat. Onkohan se niin että esim. tuo samba on mennyt niin nopeaksi kun tanssikansa vetää sen humppana. Jos vedät sen tuossa tempossa niin jengi katsoo monttu auki ettei tuota voi tanssia. Muutenkin livetilanteessa tahtoo nuo tempot olla aika kovia. Metsäkedon Martti sanoi meille aikoinaan että luottakaa siihen hitaaseen tempoon. Kyllä se biisi kantaa siitä huolimatta. Sitä vaan luulee että tää on liian hidas. Pistäkää "narulle" omaa soittoanne ja kuunnelkaa.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Sertzo S
10.04.2006 12:58:11
Metsäkedon Martti sanoi meille aikoinaan että luottakaa siihen hitaaseen tempoon. Kyllä se biisi kantaa siitä huolimatta. Sitä vaan luulee että tää on liian hidas. Pistäkää "narulle" omaa soittoanne ja kuunnelkaa.

Mulle on luvattu Metsiksen pändin uusi levy. Sihvos Hessu lupasi lähettää. Odotellaan. :)
v_m_kangas
10.04.2006 12:59:08

Pistäkää "narulle" omaa soittoanne ja kuunnelkaa.

Tää on erittäin tehokasta. Aikamoisia yllätyksiä voi tulla jos vetelee vain fiilispohjalta :) Jos on tottunut pitkään vetämään reippailla temmoilla, "oikeat" nopeudet tuntuu tosi hitailta.

Toki täytyy muistaa, että noissakin on jonkinlainen haarukka. Ei kaikki humpat mene samalla nopeudella.
Humppaa tai soita humppaa
Tankero
10.04.2006 13:00:59
Voi vittu, mistä näitä sikiää! Tollaset besserwisserit ja mukatietäjät & muut kaikkien alojen asiantuntijat pitäis viedä saunan taakse.

Kuunnelkaa sitä musaa ja nauttikaa, kun kerrankin tv:ssä on hyvä bändi!

Komp ++++
Varmasti, vissiin.
Tankero
10.04.2006 13:02:58
Hoho. Sä oot kyllä sekasin. Onko sun nimikirjaimet PL? hohoho!!

Ei ne oo kuin PH ;)
Varmasti, vissiin.
Fuzzy Boner
10.04.2006 13:04:34
Ei ne oo kuin PH ;)

Heh heh!! PH ei sentään noin tietämättömiä puhuis. Veikkaan vielä PL tai legendaarinen PS
MÖLLISTY
anttis
10.04.2006 13:09:10
Aika hitaitahan nuo ovat. Onkohan se niin että esim. tuo samba on mennyt niin nopeaksi kun tanssikansa vetää sen humppana. Jos vedät sen tuossa tempossa niin jengi katsoo monttu auki ettei tuota voi tanssia. Muutenkin livetilanteessa tahtoo nuo tempot olla aika kovia. Metsäkedon Martti sanoi meille aikoinaan että luottakaa siihen hitaaseen tempoon. Kyllä se biisi kantaa siitä huolimatta. Sitä vaan luulee että tää on liian hidas. Pistäkää "narulle" omaa soittoanne ja kuunnelkaa.

Martti ainakin itse toteuttaa tuota. Varsinkin kun kaik elementit on kohillaa.

Meil tanssijoil ei oo hirmusesti rajoitteita, äkkiseltään ei tule mieleen muuta kuin anatomia, reaktionopeus ja motoriikka, ja se pari - paritanssista oli kyse.

Soolotanssina ja kunnolla " toupattuna" vois mennä nopiastikin ;-)
No mutta...
paice60
10.04.2006 14:13:22
Maestrossa oli ne muutamat kilpatanssiparit ja sitten pikkusen provoten 800 rinnuksilleen kuolaavaa turakaista, jotka ei tajunneet välttämättä edes missä kaupungissa ne oli. Stadilaisiahan siellä ei käynytkään.

Yleensä kun porukka pyytää esim. hidasta valssia, niin kyllä jos se tempo ei ole ihan kohdallaan, eli se levytempo minkä mukaan ovat sen opetelleet monta vuotta, niin ne tanssii sen niiden oman temmon mukaan. Ei ne pahemmin kuuntele mikä tempo bändillä on. Sehän siinä on niin huvittavaa katsoa kun tanssivat hienosti, mutta aivan omaan tahtiinsa. Aina kysellään keskenämme: missä ykkönen? Onpahan meilläkin hauskaa.
Ajattelenko....siis olenko?
EP
10.04.2006 15:00:21 (muokattu 10.04.2006 15:04:34)

Kyllä, jotkut vanhemmanpolven ( ja jotkut nuoremmatkin) hanuristit vetää noi lattarit niin saatan moisella temmolla, että oikeen naurattaa, voe helevetti!
Tico-tico: kin niin saatanan nopeesti, että itte ne kuitenkin tulee iskun tai puoli-tahtia perässä (vähän liioitellen). 8)

Toi liika nopee tempo on yleistä ihan kaikissa kompeissa..
Ukko
10.04.2006 16:20:01

Yleensä kun porukka pyytää esim. hidasta valssia, niin kyllä jos se tempo ei ole ihan kohdallaan, eli se levytempo minkä mukaan ovat sen opetelleet monta vuotta, niin ne tanssii sen niiden oman temmon mukaan..

Ei kukaan ole sanonut että biisi on pari oktaavia liian nopea :)
Sertzo S
10.04.2006 16:43:27 (muokattu 10.04.2006 16:44:19)
Eikö kukaan...
Sertzo S
10.04.2006 16:43:56 (muokattu 10.04.2006 16:45:26)
Talua 700? No, otinpa sen sitten itse. :)
EP
10.04.2006 17:57:38
Yleensä kun porukka pyytää esim. hidasta valssia, niin kyllä jos se tempo ei ole ihan kohdallaan, eli se levytempo minkä mukaan ovat sen opetelleet monta vuotta, niin ne tanssii sen niiden oman temmon mukaan. Ei ne pahemmin kuuntele mikä tempo bändillä on. Sehän siinä on niin huvittavaa katsoa kun tanssivat hienosti, mutta aivan omaan tahtiinsa. Aina kysellään keskenämme: missä ykkönen? Onpahan meilläkin hauskaa.

Tuli vaan jotenkin tuosta mieleen, kun kerran lavakeikalla pyydettiin meiltä masurkkaa, niin sanottiin, että juu ihan kohta varmaan soitetaan.
No, kuinkas' kävikään, soitettiin viimestä valssia ja yksipari "hyppeli" siellä tanssilattialla "oudonnäköisesti" ja meijän solisti sanoi: "Nyt ne sitte vetää sitä masurkkaa, mitä me luvattiin soittaa.."

Voi prkl. että semmosta.. kyllä noi täytyisi aina muistaa.. :(
paice60
10.04.2006 18:28:30
Tuli vaan jotenkin tuosta mieleen, kun kerran lavakeikalla pyydettiin meiltä masurkkaa, niin sanottiin, että juu ihan kohta varmaan soitetaan.
No, kuinkas' kävikään, soitettiin viimestä valssia ja yksipari "hyppeli" siellä tanssilattialla "oudonnäköisesti" ja meijän solisti sanoi: "Nyt ne sitte vetää sitä masurkkaa, mitä me luvattiin soittaa.."

Voi prkl. että semmosta.. kyllä noi täytyisi aina muistaa.. :(

Eipä niitä tule usein muistettua ja varsinkin kun ne pyynnöt tulevat loppuillasta. Usein kanssa käy niin että on vedetty 5.5 tuntia ja kun lopettaa soiton niin sanotaan voi soittakaa nyt vielä. Aina sanotaan että täällä on vedetty jo ihan tarpeeksi, tulkaa ensi kerralla vähän aikaisemmin. Yleensä nää pyytäjät tulee ravinteliin vasta 12:ta jälkeen.
Ajattelenko....siis olenko?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)