Aihe: Onnellisin hetkesi soittajana/muusikkona?
1 2 3
aikavaikea
09.04.2006 19:59:23
Feggy: Kieltämättä hieno hetki oli saada ensimmäinen oman bändin kokopitkä cd kouraan.

Olisko ollut vielä hienompaa, jos kyseessä olisi ollut vinyyli-lp?
Montako tonnia ruokaa ihminen elämänsä aikana syö pelkästään hienotunteisuussyistä?
BigPapa
09.04.2006 20:00:41

Se oli kyllä aika hienoa....; /
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Boltsa
09.04.2006 20:01:46 (muokattu 09.04.2006 20:04:32)
Voitettiin bändikilpailu muutama vuosi sitten. Sillon oli tosi hyvä fiilis. Myös aikoinaan toisen demon valmistuminen oli hieno hetki.
Niin ja kun samaisen demon pari biisiä kuuli soitettavan radiosta pari kertaa.
sitä demoa koskaan tuu...
shagriml
09.04.2006 20:08:59

Sori että oon alkanu taas tunkee tänne foorumille. Tiedän olevani vastenmielinen paska tyyppi jota te kaikki vihaatte....

Mun onnellisin hetki soittajana oli keikalla, ainoolla keikalla. Se oli aivan mahtavaa, lukuunottamatta sitä kun olisin halunnu mennä jututtaa yhtä kivan näköistä tyttöö mut oon liian paskan näköinen siihen.

Tekisin mitä vaan jos pääsisin keikalle ja yleensä soittelee musaa muutenkin kuin yksinään. Riittäis jos yhden muusikon löytäisin joka suostuis mun kaa rumpukoneen tahtiin soittaa mut oon liian vastenmielinen tyyppi että kukaan kestäis mua, ja myös paska soittaja, eilen frendi haukku mun taidot taas pystyyn......

Mut mitä vaan tekisin jos pääsisin keikalle ja soittelee ihmisten kaa, ihan mitä vaan.

Keikka on siitä paska että se on vähän niinkuin joku oikein kiva kova huume. Kokeilet sitä ja se on hienointa mitä oot kokenu ja tahdot vaan uusia sen mutta et löydä sitä enää mistään.......
Ville81
09.04.2006 21:27:29
"Ville, nyt sä et kuuntele."

Mikään ei nosta motivaatiota paremmin, kuin Esa huutamassa korvaan: "es-doorinen, es-doorinen!!"
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
Feggy
09.04.2006 21:55:20

Ehdottomasti, kun levyssä on niin pirun hieno kansikin. No, ehkä se seuraava kokopitkä omalta bändiltä hoidetaan sit vinyylinä...
"kielten oikean paksuuden tarkistaminen tulisi olla soittajalle päivittäinen rutiini!" - nimimerkki Incognito Anssi Kelan foorumilla
Juntunen
09.04.2006 22:20:22

Kyllä se on mullakin tuo fiilis, kun huomaa että keikkayleisö pitää kuulemastaan.
Malakias
09.04.2006 23:26:55
Aina kun keikan jälkeen on kuljettu kassan kautta ja rahat on lompsassa.
It's allways too Loud
Notefix
09.04.2006 23:39:43

Yleensä noi on joitain pieniä juttuja. Sellanen soittelu, yhdessäolo ja säveltely musikaalisten ihmisten kanssa ilman paineita.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
arse
10.04.2006 02:32:14

Tänään, kun olin ulkona maailman söpöimmän mimmin kanssa. Se löytyi nimittäin humppakeikalta.
All you need is love.
Lapsi_ajassa
11.04.2006 10:19:30
Helvetin onnistunut, täysin imrovisoitu jamittelubiisi tuo loistavan fiiliksen. Tällaisen kun saisi vielä tarttumaan nauhalle, niin oi että sitä iloa.
A turncoat, bastard and a liar, that's what you are and what you'll always be
Sistis
11.04.2006 10:40:36
Kyllä se varmaankin osui viime tammikuulle, kun saimme sähköpostia Suomen mittakaavassa erittäin merkittävältä musiikkivaikuttajalta (en kerro nimeä ainakaan toistaiseksi). Hän kehui viimeisintä demoamme ehdottomasti mielenkiintoisimmaksi pitkään aikaan ja pyyteli lisämateriaalia...

Vaikka tuo ei (ainakaan toistaiseksi) ole poikinut mitään, ja moni taho on sanonut demolle myös kiltisti "kiitos, mutta ei kiitos", jäi tuosta silti erittäin hyvä mieli. Tuo oli sen merkki, että olemme selkeästi tehneet jotain asioita myös oikein.

Itseäni "sanoittajana" lämmitti myös kovasti, kun sain Jyväskylän yliopistossa kirjallisuutta opiskelevalta laulajaltamme tekstiviestin, jossa hän kertoi erään samaa alaa opiskelevan kaverinsa käyneen kotisivuillamme ja kehuneen kovasti tekstejäni. Meikäläisessä ilmeisesti asuu pieni narsisti, kun tuollaisestakin tulee hyvälle tuulelle.

Ja olihan se hemmetin upeaa kuunnella, kun oma demo pääsi hetkeksi soimaan Radio Helsingissä. Ei tosin Paska-listalla (onko sitä edes enää?). :)
www.mikseri.net/pirukange | Piru Kange - Proge-rockia på finska.

Seuraava keikka: 1.6. Tampere, Vastavirta-klubi
kivi
11.04.2006 11:08:43 (muokattu 11.04.2006 11:13:44)
Jani The Rock:
Ramonesin "I don`t wanna live this life" oli hieno vetää. Se on niin perhanan kaunis biisi.

Ja elämää suurempi tulkinta, pyydän huomauttaa. Erittäin hyvin vedetty, Jani.

Onnellisimmat hetket taitaa olla pari ekaa kertaa kun sai levytyssopimuksen ja lähdetään sitten juhlimaan sitä, ensin lapsena kaljakassin kanssa ja myöhemmin nuorena miehenä puvut päällä ravintolaan, Feggy varmaan muistaa. Ei olla köyhiä eikä kipeitä, vaan nyt ollaan Euroopan Keisareita, Amerikan Kuninkaita ja Levyttäviä Artisteja, joita kuljetetaan vastedes vain Amerikkalaisilla Autoilla paikasta toiseen.
:-D

(Lisäys: On meinaan hieno fiilis kun kusi nousee päähän. Onneksi tää meininki on sellaista, että takaisin arkeen putoaa kyllä kovaa.)
;-)

Pikkupoikana ja nuornamiesnä oli myös hienoa kun levy oli saatu miksattua, ja otetaan sitten konjakit ja sikarit "lapsen" kunniaksi. Nykyään ei ikävä kyllä tällaista perinnettä useinkaan muista tai kerkiä, tosin kyllähän sitä yritetään muistaa mennä baariin levynteon 'jälkisaunaan' taputtamaan toisia selkään sitten mahd sopivalla hetkellä.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Jani The Rock
11.04.2006 11:41:28

Ja elämää suurempi tulkinta, pyydän huomauttaa. Erittäin hyvin vedetty, Jani.

Tänks, mään! 8)

Mut olihan se eka levytyssoppari kans kova juttu. Tuli sellanen olo että tässähän ollaan pian maailman kuninkaita. No, ei oltu, mutta ei se mitään.
Basisti tai kiipparisti! Pidätkö Sielun Veljistä, Tuomari Nurmiosta, Nick Cavesta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
Sperm Donor
11.04.2006 21:37:06
Ei nyt ehkä se kaikista onnellisin hetki mutta kyllä oli Stara-olo kun ekan kerran matkustettiin oikeella keikkabussilla, koko keikkaliksahan siihen meni ja PA-puolelta taisi jäädä vähän velkaakin mutta oli se hienoa.
ten
12.04.2006 13:13:49
Veikkaisin että antoisin kokemus musiikin soittamisen suhteen tapahtui tuossa presidentinvaalien alla, kun oltiin Pakkahuoneella Tarja-rockissa soittamassa. Kyllä se on siisti vetää sellasella isolla lavalla kun on porukkaakin katsomassa. Eihän ne tietysti meitä sinne tulleet katsomaan, mutta olivat kuitenkin paikalla. Näytti hienolta ja oli kiva soittaa. :D
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)