Aihe: Putkinuppi, Rivera vai Engl?
1 2
masterhat
09.04.2006 20:38:15
Mä kelasin osataa uuden nupin, ja ajattelin 50wattista putkinuppia. Nyt haluaisin tietää että kuinka paljon nupeissa on eroavaisuuksia, koska soundit jota käytän, muodostuu monen pedaalin kautta, niin nupin persoonallisuudella ei välttämättä ole ehkä nin paljoa väliä. Olenkin miettiny Englin tai Rivera nuppeja, mutta kumman sinä valitsisit niistä? Vai kenties jonkun aivan toisen nupin?

Hakusessa on siis lämmintä soundia. Ja hinta luokka siinä 1000-2000 euroa.

Thanx jo etukäteen
*Kitaristi*
09.04.2006 20:42:40
No millaseen musaan? Siis pelkkä nuppi ton 1000 - 2000€ vai kaappi mukaan?
masterhat
09.04.2006 20:43:39
Älkää välittäkö kirjoitusvirheistä
kimurantti1
09.04.2006 22:03:49 (muokattu 09.04.2006 22:09:58)
Jos pedaaleilla muodostat soundisi, niin kannattaako ylipäätään lähteä hommaamaan muuta kuin 1-kanavaista nuppia jossa on hyvä puhdas? Engliltä oon testannut Powerballia, Screameria, Thunderia ja Classic Comboa. Kaikissa muissa clean-kanava oli aika keskinkertainen paitsi Classicissa. Riveran vahvistimista en juuri mitään tiedä, mutta kovasti kyllä kiinnostaa. Heidän kotisivujensa mukaan ainakin 55w Fandango-nuppi voisi olla sulle passeli. Siellä puhutaan lämpimistä puhtaista ja kakkoskanava on kai nimenomaan rajumpaan menoon suunniteltu. Hommaa tuo Fandango ja pistä soundiklippiä mulle? ;)

Edit: Tuonne vaan katselemaan: http://www.rivera.com/

Tonesampleista tuolla on tosin lukenut jo puolen vuoden ajan, että "coming soon". Itsekin Riverasta täällä jossain vaiheessa kyselin ja vastaukseksi tuli, että on Suomessa aika harvinaista herkkua. Eli ei kai noita pääse testaamaan muuta kuin tilaamalla. Nyt olen tyytyväinen omaan setuppiini, mutta joskus vielä pitää joku Rivera hommata:)
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
masterhat
09.04.2006 22:22:35
Ihan hyvältä vaikutti noi riveran kamat. hintaahan on myös kivasti:) osaat sä sanoa jotain oikein herkullisia yksikanavaisia? vaikka eihän sitä ikinä tiedä milloin sitä toista kanavaa tarvii..
Ben_D
09.04.2006 22:23:13 (muokattu 09.04.2006 22:23:56)

ENGL Savage rocks. Laaja soundiskaala jazzista turskametalliin. Meidän viimesin demo on äänitetty kokonaan Savagella -> http://www.fiercemetal.org/download.htm

EDIT: Sori...hait 50w kun esim. Savage on 120w joten unohda
Exhausted
09.04.2006 22:35:39

Älä tuhlaa rahojasi kalliiseen monikanavaiseen nuppiin jos pedaaleilla haluat saundisi tehdä. Tuolla budjetilla on jo paljon valinnanvaraa. Pedaalien kaveriksi lähtisin katsomaan jotain lämminsaundista nuppia jossa on hyvä puhdas sointi. Saakohan Monsteria tuohon hintaan?
kimurantti1
09.04.2006 22:50:30 (muokattu 09.04.2006 22:56:52)
osaat sä sanoa jotain oikein herkullisia yksikanavaisia?

En ole yksikanavaisiin laitteisiin paljoa perehtynyt. Nykyään ei sellaisia kovin paljon valmisteta ja jos valmistetaan, niin ne on jotain 3000+ euron boutique-kamaa. Noh - kärjistys toki, mutta yleinen trendi on 2-4 kanavalla varustetut vahvarit, varsinkin nupit.

vaikka eihän sitä ikinä tiedä milloin sitä toista kanavaa tarvii..

Jep. Otatko kaikki säröt pedaaleista? Vaikka niistä tykkäätkin, niin nyt kun olet tuon verran rahaa laittamassa uuteen vahvistimeen, eikö olisi aika kokeilla jotain uutta? Kenties löydät vahvistimen josta saat niin hyvän perussoundin ettei tarvitse pedaaleita käyttää? Toisaalta, ei pedaaleista tarvitse luopua vaikka vahvistimessa olisikin särökanava. Jos taas haluat yksinomaan niistä ottaa soundisi, niin eikun vain odotellaan porukkaa suosittelemaan 1-kanavaisia nuppeja.

Onko muuten kukaan käyttänyt ihan päätevahvaria (esim. Mesan 2:50) yksikanavaisena nuppina ja sen päälle kasannut pedaaleilla soundin? Toimiiko vai eikö toimi? Onko tässä edes mitään järkeä?

Exhausted:
Saakohan Monsteria tuohon hintaan?

Aivan varmasti saa. Niin, tässähän on ketjun aloittajalle yksi erittäin hyvä vaihtoehto. Itse en ole Monstereita testannut, mutta kovasti ovat suitsutusta saaneet osakseen. -> www.monsteramps.net
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
lukeman
10.04.2006 08:18:17
Jos noista kahdesta valitset niin Riveraa suosittelen. Kummastakin on kokemusta, Rivera nyt on ainakin monipuolisempi, omasta mielestäni parempisoundinen.
tommi_899
10.04.2006 09:25:57

Laney GH50L + boss sd-1 & Dime distortion.

Ja jää rahaa vielä muuhunkin :)
cruel_destiny
10.04.2006 09:43:32
Hiwattin custom 50 nuppi. Lämmin saundi ja kevyesti säröytyvä yksi kanavainen 50 w nuppi, hinta esim guitar24.de:ssä 1798e http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=8354

:)
rytilahti
10.04.2006 10:01:09
kyllä kannattaa mun mielestä hommata vahvistimesta sitä perushyvää saundia. Ja pari kanavaa on myös ihan mukava. Halvempi ja helpompi vaihdella pedaaleja kun vahvistinta. Tarkemmin en osaa sanoa, sorry.
Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rock´n Roll bändissä!
masterhat
10.04.2006 10:15:25
Joo kyl mä kakskanavaisen hommaan. onks kokemusta Framusin tai soldanon nupeista?
Hotlicks
10.04.2006 10:36:32
Hiwattin custom 50 nuppi. Lämmin saundi ja kevyesti säröytyvä yksi kanavainen 50 w nuppi, hinta esim guitar24.de:ssä 1798e http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=8354

:)

Ja Soundata myy tällä hetkellä hyllyssä olevat aika reilulla alennuksella pois. Alle ton 1800 pääsee reilusti ja koko läjä saattaa likahtaa jopa aika lähelle tota 2000e. Kannattaa kysyä.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
aleksi
10.04.2006 11:58:11 (muokattu 10.04.2006 11:59:05)
Aivan varmasti saa. Niin, tässähän on ketjun aloittajalle yksi erittäin hyvä vaihtoehto. Itse en ole Monstereita testannut, mutta kovasti ovat suitsutusta saaneet osakseen. -> www.monsteramps.net

Joo, Monsterit kannattaa kyllä tsekata, varsinkin, jos pärjäät yhdellä kanavalla. Mene Monster -myymälään ja sano, että tee mulle hyväsoundinen yksikanavainen 50W nuppi! Paljoks maksaa? Tai sitten lähetä e-mailia.

EDIT: Jaa, olitkin jo kaksikanavaiseen käännytetty. No, eipä se mitään muuta, silti Monsterit ovat tsekkaamisen arvoisia.
"Open hands to the wind."
Exhausted
10.04.2006 13:22:01

Joo kyl mä kakskanavaisen hommaan. onks kokemusta Framusin tai soldanon nupeista?

Framuksia on tällä boardilla sekä kehuttu että ihmetelty. Ilmeisesti vaativat vähän säätämistä ja putkien vaihtoa ynnä muuta. Ainakin nuo suosituimmat mallit Dragon ja Cobra taitavat olla parhaimillaan tuolla high-gain puolella.
Black Liquid
10.04.2006 21:48:01
Kyllä lämpimästä soundista tulee ennemmin mieleen Rivera kuin Engl.
Kaikissa Riveroissa tuntuu olevan todella hyvä puhdas kanava,
särökanavat ovat myös minun mieleeni, kaikki soittajat eivät tosin lämpene
Riveran murinalle.

Rivera M-60 tai M-100 nuppi voisi olla hyvä valinta. Kyseisen mallin stereoversion (s-120)
soundia voi kuulla Skid Rown Slave to the grind ja B-sides ourselves levyillä.
M- eikä S-sarjaa ei kyllä löydy thomannin tms valikoimista, mutta ainahan voi ottaa
Riveraan yhteyttä.

Itse ostin Rivera knucklehead 55W -version pari kuukautta sitten ja olen ollut hyvin tyytyväinen.

Ilmeisesti myös carvin legacy on melko pätevä (torilla kait yksi myynnissä).
lämmin soundi, tosin ehkä liian kiltti tai pehmeä äänimaailmaltaan itselleni.

Englit vaikuttavat sinänsä tuhdeilta peleiltä, hieman olen paria nuppia kuullut ja soitellut,
aika kylmäksi jättivät kuitenkin äänimaailmaltaan loppupeleissä. Englin päättärinkin (e840/50 tms)
omistin, kohtuuhinnalla kun käytettyänä sain, ei mielestäni pärjää lähellekään saman hintaluokan
VHT:n 2:50:2 päättärille.

Ja sinänsä turhamainen pointti, mutta Riveraa ei ole ihan joka jannulla, kun taas enkeleitä
pyörii turuilla ja toreilla.

Ainiin meinasin unohtaa Diezel Einsteinin!! Se saattaisi olla loistopeli, ja 100W ja 50 W -versiot
ovat molemmat selkeästi alle 2000 euroa uutena.
"You can take the man out of the 80's but you can't take the 80's out of the man" - Paul Gilbert
kimurantti1
10.04.2006 22:42:33 (muokattu 10.04.2006 22:49:06)
Älkää saamari hehkuttako Riveraa, mulla on muutenkin jo paha GAS vaikka täysin tyytyväinen omaan soundiini olenkin... Tilaapa masterhat se Riveran Fandango;)

Soldanoista en tiedä juuri mitään, mutta Framuksen Cobrasta en tykännyt sitten yhtään. Soundi oli tosi laimea. Tuntui kuin kaikki mun mielestä tärkeimmät taajuudet olisi olleet jossain hevon kuusessa. Jäi sellainen maku suuhun, että oli soundista tingitty sen verran että saatiin kolme kanavaa ja midiohjaus tungettua nuppiin... Monet tuntuu pitävän mutta mulle ei kolahtanut yhtään. Dragonista en sano mitään. On kuulemma erilainen peli kun Cobra, pitäisi joskus testata.
ReBeat
10.04.2006 23:02:09

Rivera Bonehead olisi varmasti kyl' tyly vahvistin, vaikka Lukatherilla menikin Riveran kanssa sukset ristiin ja on sittemmin hiukan kai mollannut tuota signature-nuppiansa verrattuna CAE etuasteen ja VHT päätteen yhdistelmään. Aiheuttaa ainaski meikällä aina GAS-oireita silloin harvoin kun sellaisen näkee myytävänä.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)