Aihe: 20-luvun jazzia tv-sarjojen taustalta?
1
Noviisi
13.09.2003 20:04:22
Ensin kootut selitykset: Olen jazzin suhteen täysi ummikko ja ammattilainen olen ihan muualla kuin musiikin saralla. Ja kysymykseni tulee olemaan todella "kevyt".

Pidän hyvin paljon musiikista, jonka olen assosioinut 20-luvun jazziksi. Kyse on musiikista, jota soi sellaisten sarjojen kuten Kyllä Jeeves hoitaa tai Muotitalo takana. Kumpikin taitaa olla englantilainen sarja ja etenkin Jeevesin musiikki on ihastuttavaa. Tunnette varmaan tyylilajin paremmin kuin minä.

Minua kiinnostaisi tutustua kyseiseen musiikkiin enemmän. Mutta mistä aloittaa? Yhtään nimeä en tiedä ja minua kiinnostaa ihan peruskama, huom. EI siis kuriositeetit. Haluan aloittaa "massakamasta", mikäli tällä genrellä sellaista on.

Ideoita? Ajatuksia? Teillä varmaankin on asiantuntijoina hyviä vinkkejä, mitä kannattaisi kuunnella? Olen ikuisesti kiitollinen, jos joku vinkkaa minulle ideoita!
JC
13.09.2003 20:25:30 (muokattu 13.09.2003 20:26:24)
Jeeves & Wooster -sivulta löytyy vaikka mitä. Kokeile kohtaa Music.

http://www.hatsharpening.com/j&w/index.html
Noviisi
13.09.2003 20:42:50
Mahtavaa! Kiitos!
Karlsson
13.09.2003 22:00:02
Hmm?

Ei nyt ihan ominta alaani, mutta kyseisten srajojen musiikki on lähinnä tuonne brittiläiseen viihdemusiikkiin viittavaa. Eli foxtrot tai skiffle voisivat olla genret.

Jazzia eivät oikeastaan ole, vaikka yhtymäkohtia vaikkapa dixielandiin onkin jonnin verran. Siis ero on siinä, että näissä brittisarjojen musiikeissa ei juurikaan ole improvisaatiota.
"I know sir, that I have played out of tune, but when I learn where to place my fingers, this shall no longer happen." -Bottesini
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)