Aihe: Miksi kaikki soitaa heviä?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
mie
13.09.2003 20:23:24 (muokattu 13.09.2003 20:23:57)

Etsiskelen bändiä tuolla wanted-palstalla ja jouduin ikäväkseni toteamaan että melkein kaikki tahtovat soittaa heviä ja metallia ja kaikkea sellasta raskasta musaa (itse tykkään soitella sellasta melodisempaa ja rauhallisempaa rokkia).

Eli mistäköhän se johtuu että suurin osa minun ikäisestäni porukasta (mie oon ite 16) tahtoo soittaa raskasta musiikkia?
En tietenkään tarkoita että kaikki on hevareita vaan iso osa.
Kaikki mitä nyt sanon on valetta.
Bonham
13.09.2003 20:25:31
Tuohon kun syyn tietäisi, sitä voisi jopa yrittää parantaa.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Fortune
13.09.2003 20:29:00
Tuohon kun syyn tietäisi, sitä voisi jopa yrittää parantaa.

Noh, noh! Tikulla silmään.

Kyllä sinä tiedät, että hevismi tautina paranee suurimmalla osasta väestöstä viimeistään 25 ikävuoden kohdalla. Joillakin valitettavasti, joillakin onneksi, riippuen uudesta taudista.
Vilhelmus
13.09.2003 20:31:09

Hevissä on soittajasankareita (varsinkin tietty kitarat) ja senpä takia muksut alkavat sitä vääntämään. Ja muita soittajia puuttuu aina ja bändejä on paljon.
KMT
13.09.2003 20:33:22

Tätä probleemaa olen miettinyt, jo kauan onneksi 3/4 bändin jäsenestä ei pahemmin hevi kiinnosta, mutta 1/4
soittaa hampaat irvessä sitten humppaa, jazzia ja kaikkea
"ei-suosittua"
M.net ilman hohottelua on kuin lantakasa ilman lantaa
Juntunen
13.09.2003 20:38:13

Kyllä sinä tiedät, että hevismi tautina paranee suurimmalla osasta väestöstä viimeistään 25 ikävuoden kohdalla. Joillakin valitettavasti, joillakin onneksi, riippuen uudesta taudista.

Tuo on muuten totta. Kaikki siitä alottaa mutta harva jaksaa tosissaan jatkaa sitä pidempään.
mie
13.09.2003 20:49:34

Toi on kyllä ihan totta.

Mutta mun mielestä hevi on keskivertonakin jo aivan sietämätöntä kuunneltavaa ja silti vaan koko ajan putkahtaa ulos toinen toistaan etovampia kyhäelmiä.

Mä olen kuitenkin koko ikäni kuunnellut ns. raskaampaa rokkia ja kuuntelen edelleen. Esimerkiksi Metallica on mun mielestä hyvää raskasta rokkia näistä uudemmista vedoista.

Mutta on se vaan niin, että nuorille bändiläisille tuntuu kelpaavan vaan se metalli. Se on oikeasti paha paikka, metalli kun ei missään nimessä ole niitä helpoimpia lajeja.

Minäkin tykkään kyllä kuunnella raskasta rokkia ja metalliakin, eikä sen soittamisessa mitään pahaa ole, mutta kun kaikki soittaa sitä niin muille tyyleille ei enää löydy soittajia.

Ja omalla kohdallani tämä on ongelma kun bändiin tahtoisin niin kovasti, mutta metallia en rupea soittamaan.
Kaikki mitä nyt sanon on valetta.
Härski
13.09.2003 21:15:46
Saatana, ku meiltäkin puuttuis rumpali ja ehkä toinen kitaristi, mutta kaikki, ketä mä tiedän/tunnen ovat just jotain perkeleen 8-sormen-täpping- moloja tai sitten tuplabasaria-perseruvella- polkijoita. Vittu, että vituttaa. Bluesia, rockia ja vähän heavyn tynkää, mutkumutkumutku EI!
Jani The Rock
13.09.2003 22:03:32

Minä en ainakaan soita heviä. Enkä ole ikinä soittanutkaan. Paitsi joskus vahingossa.
"I`m a rockabilly MAADMAN!!" -Screaming Lord Sutch
Karlsson
13.09.2003 22:16:22
Mä olen joskus soittanut kännissä heviä. Suoritan edelleenkin katumusharjoituksia tämän johdosta.
"I know sir, that I have played out of tune, but when I learn where to place my fingers, this shall no longer happen." -Bottesini
jomppa82
13.09.2003 22:25:44
Oonpa vähän törmännyt samaan ongelmaan. Ei sitä jaksaisi kiinnostaa soittaa.
Live fast, die die!
Unworthy Knight
14.09.2003 00:07:28
Tämä "vain heviä se on parasta" asennen on minusta surkea.

Kuitenkin jos haluaa tuodan genreen jotakin uutta sitä pitää melkein aina lainata jostakin muualta , joten kiinnostus/innostus muihin muusiikin saroihin on minusta suotavaan, jos ei suorastaan pakollista.
Eihän tätä muuten jaksa tehdä , vai jaksaako ?

Kuitenkin fakta että:
Parhaat hevi rumpalit ovat soittaneet jazzia.

Melkein kaikki kunnon sävellys puolen heebot omaavat vähintään kiinnostusta klassisen suuntaan (mielipide)

Rokki meno on aina hyvästä, Ei tarvitse aina tuskailla soitinten kanssa vaan voi vetää rennosti. Lisännee bändin ikää. Ja kitaristit saa kukkoilla kunnolla :)

Jazz on varmasti hyvästä bändille kun bändille. Syntyy se helkkarin hieno sisäinen kieli ja bändistä tulee yksi yhtenäinen olento. Tosin tätä ei voi mitenkään olettaa kaikilta varsinkaan jos kokemusta ei ole riittämiin.

Folkista on hyvä aamentaa ainan elementtejä. Ja onhan se parhailaan Pirun kivan kuulosta. Ihmisillä on vaan yleensä paha kuva folkista.Tulee vaan joitakin värttinää ja muuta mieleen kun kysyy mitä folkki on.

Humpasta ja ylipäätään tanssimusiikista saadaan jokapäivänen leipä. Vähintään rumpalit.

Tekno ja muu elektroniineen musiikki tarjoaa myöskin kiinnostavia kohteita kun jaksaa kaivaa vähän pintaa syvemmältä.
Syntikan tikuttaja voi vähintään oppia että sillä voi tehdä muutakin kun törkeitä tiluja.

Rap ja hiphop:....Sori näistä en löydä mitään hyvää.
Ehkä vaan en ole kuullut sellasta mikä iskis.
Noh vähintäänkin saa hyvän vitutuksen aikaan.

Että näin.
Hyvä sitä on muutakin soitella/kuunnella.

Ja miksikös itse työstelen vain heviä ?
Koska en osaa soittaa ja laulaminen luonnistuu vain erikoisemmilla tyyleillä.
Ainakin tällähetkellä.
Kai sitä jazzia vois korista:)
"...So croak the king of Grey."
Player
14.09.2003 00:18:27
Mut on niitä muitaki tapoja opetella soittamaan kitaraa, ku alottaa hevistä....
Esimerkiks Eric Clapton opetteli soittamaan aluks bluussia....
Ja Bluesia parempaa musiikkia saa ettiä.
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan!
Blue Moon
14.09.2003 00:24:01

Eli mistäköhän se johtuu että suurin osa minun ikäisestäni porukasta (mie oon ite 16) tahtoo soittaa raskasta musiikkia?

25 vuotta sitten joka jannu väänsi treenikämpillä joko punkkia tai rockabillyä. Eli sitä soitetaan mikä nyt sattuu muotia olemaan.
- It's been a long time coming -
Veikko
14.09.2003 01:00:45 (muokattu 14.09.2003 01:01:28)
Oman kokemuksen perusteella seuraavaa: Heviä(mättöä) on helppo ja mukava soittaa. Siinä tuntee elävänsä. Sitten tuli blues, southern rock ja outlaw country, mutta sen onkin jo ihan toinen tarina.

Mutta helpommin saa hankittua yhtyeeseen heavyrumpalin kuin vaikka Teksas-yhtyeeseen stillikkamiehen. Jos heittää kiven Hämeenkadulla niin se osuu heavykitaristia otsaan. Niin paljon niitä on. Ei kaikki kuitenkaan heavyä soita. itse soitin monta vuotta mättöä/progea ja hienoa se oli. Aikansa kutakin piti minun kohdalla kutinsa. Silloin tällöin tulee kuitenkin Sepulturaakin veivattua, muisteloiden mielessä. Mutta sitten kutsuu kohta jo Teksas ja delta.

Vähemmän on enemmän.

Tjeu: John Lee Hooker (A rittää)
Veikko on paras! (Sanni 5-vuotta)
Fadead
14.09.2003 01:01:18
No perkele.. Meikä tykkää hevistä ja siksi soitan sitä.. Ei tarvi alkaa mollaamaan vaikka olenki hevari... : )
Nykyään tosin soittelen paljon vanhoja rokki--hitti--skibaleita
"No ei HELEvetti mitkä soundit" !!!
Nuuskamuikkunen
14.09.2003 09:34:44 (muokattu 14.09.2003 09:35:04)
On kyllä heaavyäkin tullut soiteltua. Joskus harrastuksen alkuvuosina yritettiin kaverin kanssa vääntää jotain bändi systeemiä, mutta se kaatu paljolti sen kokemuksen puutteen vuoksi.

Nyt on taas muutaman vouden jälkeen syttynyt kipinä, että vois ihan huvikeseen laittaa jonkun projektin pystyyn. Heavystä kun on niin moneksi. Itselle semmonen vähä eeppisempi tavara kolahtaa paremmin.
Kaikkea (musiikkia) pitää kokeilla aina(kin) kerran.
Junkers
14.09.2003 09:53:40
Oma tavoitteeni bändissä on saada rumpali tunteella mukaan, kun soitetaan Claptonin Cocaine ;D
Njoo...ollaan viimeaikoina soiteltu jonkun verran Iron Maidenin muutamaa biisiä.Sen tyylistä heviä on ihan kiva soittaa. Sitten yleensä tulee (paljonkin) soiteltua iha vaa rokkia jostai AC/DCstä Lynyrd Skynyrdiin. Näitä on niitä on ihan yhtä kiva soitella kun maidenia..ellei kivempi...Tosi vaan on että jos minun tuntemilleni kitaristeille ym. ehdottaa jotain southern rokkia tai blues rokkia niin useimmat antavat aika ilkeen mulkasun..
junkers is going to break off and attack a base where they think general vasilyevsky has his headquarters
Super-Jari
14.09.2003 10:11:44
No "heviä" on mukava soittaa ja näin komppaajalta se ei edes vaadi älyttömiä vaan on hauska soittaa kun asia menee perille ilman tilutteluakin.
Minä taas näen että liikaa ihmiset soittaa rokkia ja sitten niillä on sellanen ihmeellinen asenne metallimusiikkiin että en tuu soittaan jos se on sitä rääkymistä.
Mitä vitun rääkymistä? Kuunnelkaa rokkijätkät vaikka ACDC:n eka levyjä, siinä on teille rääkymistä. Mikä taas ei tarkoita sitä että minulla olisi jotain acdcia vastaan.

Rokkijätkiä on liikaa, ei metallijätkiä.
Minä en ole koskaan pitänyt Metallicasta tai Iron Maidenista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)