Aihe: Tonnin synat? 1 2 | |
---|---|
![]() 09.04.2006 15:51:39 | |
Mitä eroavaisuuksia on Roland Fantom Xa:lla ja Roland Juno G:llä? | |
![]() 09.04.2006 17:07:25 (muokattu 09.04.2006 17:19:21) | |
Mitä eroavaisuuksia on Roland Fantom Xa:lla ja Roland Juno G:llä? Käsittääkseni semmoinen eroavaisuus, että Xa:n uutena ostaneita vituttaa, kun samat ominaisuudet ja vähän lisää (4 ääniraitaa) saa nyt halvemmalla. Nojoo, rehellisyyden nimissä Xa näyttää mun mielestä hienommalta ja etupaneeli on myös fiksumman oloinen - olisin toivonut nuo tone/part/track select -nappulat myös Fantom S:ni :/. | |
![]() 09.04.2006 17:27:08 | |
Vähän kyllä harmittaa tuossa Yamaha Mo:ssa, että siinä ei ole aftertouchia eikä myöskään laajennusmahdollisuutta (ei korttipaikkoja tms) ja polyfonia on 64. Rolandeissa ei myöskään ole aftertouchia, mutta korttipaikat löytyy ja polyfonia on 128. Sitten on vielä se Korg TR, siinä olisi jopa tuo aftertouch...mutta en sitten muuten tiedä siitä paljon mitään :/ Mutta olisi kyllä kiva että pystyy lisäämään soundeja, Yamaha MO:ssa sitä ei käsittääkseni kovin hyvin pysty tekemään, vai olenko ihan väärässä? | |
![]() 09.04.2006 21:08:29 | |
Käsittääkseni semmoinen eroavaisuus, että Xa:n uutena ostaneita vituttaa, kun samat ominaisuudet ja vähän lisää (4 ääniraitaa) saa nyt halvemmalla. Nojoo, rehellisyyden nimissä Xa näyttää mun mielestä hienommalta ja etupaneeli on myös fiksumman oloinen - olisin toivonut nuo tone/part/track select -nappulat myös Fantom S:ni :/. Samplaus on vain singlesamplaus JunoGeessä eli Multisamplet ei suju eli vain yhdestä nuotista onnistuu samplen olla. PS. kyllä Juno-G oikeasti näyttää paremmalta. Siis minusta. | |
![]() 09.04.2006 21:10:01 | |
Vähän kyllä harmittaa tuossa Yamaha Mo:ssa, että siinä ei ole aftertouchia eikä myöskään laajennusmahdollisuutta (ei korttipaikkoja tms) ja polyfonia on 64. Rolandeissa ei myöskään ole aftertouchia, mutta korttipaikat löytyy ja polyfonia on 128. Sitten on vielä se Korg TR, siinä olisi jopa tuo aftertouch...mutta en sitten muuten tiedä siitä paljon mitään :/ Mutta olisi kyllä kiva että pystyy lisäämään soundeja, Yamaha MO:ssa sitä ei käsittääkseni kovin hyvin pysty tekemään, vai olenko ihan väärässä? Yamahalla ei tosiaan omia sampleja voi käytellä tosin sen samplerom lienee yleispätevin. Myös se tottakai tärkeää mitä synaengine tarjoaa muokattavaksi. Enkä huomannutkaan Mo6 mallin polyfoniaa ja JunoG näistä fiksuimman näköinen makuuni tuo Yamaha on jotenkin vaaleana ei niin mieleen. | |
![]() 09.04.2006 21:17:52 | |
Käsittääkseni semmoinen eroavaisuus, että Xa:n uutena ostaneita vituttaa, kun samat ominaisuudet ja vähän lisää (4 ääniraitaa) saa nyt halvemmalla. Nojoo, rehellisyyden nimissä Xa näyttää mun mielestä hienommalta ja etupaneeli on myös fiksumman oloinen - olisin toivonut nuo tone/part/track select -nappulat myös Fantom S:ni :/. Samplaus on vain singlesamplaus JunoGeessä eli Multisamplet ei suju eli vain yhdestä nuotista onnistuu samplen olla. PS. kyllä Juno-G oikeasti näyttää paremmalta. Siis minusta. | |
![]() 10.04.2006 20:53:25 | |
Kannattaa varmaan hakea näitä vehkeitä käsiin jostain ja testailla rauhassa. Keikkakoneena tuota Korgin TeeÄrrää on ihan kehuttukin vaikka paljon risuja tuntuu Korkki yleensä näillä palstoilla saavankin. Juno-G:tä odotellessa.... | |
![]() 15.04.2006 18:20:30 | |
Korg TR on ainoa noista, jossa on aftertouch. Mites nuo aaltomuodot vaikuttaa? Oon aika aloittelija syntikoiden kanssa...MO:ssa on selvästi eniten aaltomuotoja...mutta siihen taas ei voi hommata laajennuskortteja... | |
![]() 15.04.2006 19:48:14 | |
Mä en ehkä vaan tajua syntikoiden hienouksia, mutta omassa Korgissa tuli aftertouch säädettyä pois aika nopeasti. Mitä sillä oikeastaan yleensä tehdään? | |
![]() 16.04.2006 04:33:45 | |
Mä en ehkä vaan tajua syntikoiden hienouksia, mutta omassa Korgissa tuli aftertouch säädettyä pois aika nopeasti. Mitä sillä oikeastaan yleensä tehdään? Mitä huvittaa. Soundista riippuen, esim. johonkin tietyn tyyliseen lead-soundiin aftertouchilla voi lisätä kesken soiton härskiä pitch/filtterimodulaatiota yksittäisille äänille, jousimattoon voi lisätä kaikua/pidentää releasea biisin lopetuksissa jne. | |
![]() 16.04.2006 16:36:08 | |
ittelläni on mm. yamahan motif6 ja olen eriiiittäin tyytyväinen siihen. opin sitä yllättävän nopsasti käyttämäänkin..tosin laitteen väri ottaa jotenkin päähän, mutta muuten erinomainen. eikös mo6 ole vaan se kehittyneempi versio tosta vai kuinka? | |
![]() 16.04.2006 18:13:32 (muokattu 16.04.2006 18:13:57) | |
ittelläni on mm. yamahan motif6 ja olen eriiiittäin tyytyväinen siihen. opin sitä yllättävän nopsasti käyttämäänkin..tosin laitteen väri ottaa jotenkin päähän, mutta muuten erinomainen. eikös mo6 ole vaan se kehittyneempi versio tosta vai kuinka? Hämärä käsitys että se kevyt Motif ES6. eli Motif 6 parannetun painoksen kevyt malli karsien tiettyjä juttuja. Ottaa se väri minuakin päähän. | |
![]() 16.04.2006 18:13:40 (muokattu 16.04.2006 21:04:52) | |
TUPLA. | |
![]() 17.04.2006 13:13:13 | |
omassa Korgissa tuli aftertouch säädettyä pois aika nopeasti. Mitä sillä oikeastaan yleensä tehdään? tulkitaan = värisyttelyä ;-) joopa - eihän klassisen pianon koulutuksessa ko. koskettimen ominaisuus tule esille - synansoittajan perusjuttuja kuitenkin esim. jousisoundien soitossa Soitetaan jamia! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)