Aihe: casio ct-660 tällainen vehje 1 | |
---|---|
![]() 09.04.2006 14:10:19 | |
Millainen tämä vehje on ja onko minkä hintainen uutena? En ole koskaan soitellut koskettimia ja kiinnostus on kova joten haluaisin tietää kyseisestä laitteesta vähän ominaisuuksia ja tietoja, olisiko tuo hyvä hankinta ensimmäiseksi koskettimiksi? Soittelen ihan kaikenlaista musiikkia, mutta olen ajatellut että soittaisin varmaan noilla eniten klassista, koska kitaralla soittelen pop rock ja metalli ja kaikenlaista silläkin. Mutta kertokaas tuosta hieman, kiitos jo etukäteen :) | |
![]() 09.04.2006 14:30:33 (muokattu 09.04.2006 14:30:48) | |
Taas se kävi. :( | |
![]() 09.04.2006 14:30:34 | |
Mitä tuosta löysin kuvia ja pikku tietoa niin en suosittele jo iän puolesta enkä merkinkään. Uudet hyvän merkkiset on niin halpoja kuitenkin ja vähän käytetyt myös. | |
![]() 09.04.2006 14:32:49 | |
Taas se kävi. :( Olen pahoillani, niin kävikin, haluan tietoa kun en ymmärrä koskettimista mitään ja ymmärtääkseni keskustelu palstat on sitä varten että siellä keskustellaan ja kysellään, vai olenko väärässä? | |
![]() 09.04.2006 15:17:29 (muokattu 09.04.2006 15:17:57) | |
Olen pahoillani, niin kävikin, haluan tietoa kun en ymmärrä koskettimista mitään ja ymmärtääkseni keskustelu palstat on sitä varten että siellä keskustellaan ja kysellään, vai olenko väärässä? On. Vastaan paremmin myöhemmin (nyt täytyy mennä) tarkoitantarkoitan vaan että tuo 80-90luvun vaihteesta ilmeisesti ja kotikosketin soitin joten ei välttämättä huippu kunnossa eikä kuulosta siltä että varsinkaan klassista sillä huvittaisi soittaa. Mitä tuosta pyydetään ? PS. taas se kävi viittaa selain ongelmaani eikä kyselyysi. | |
![]() 09.04.2006 16:40:04 (muokattu 09.04.2006 16:49:11) | |
On. Vastaan paremmin myöhemmin (nyt täytyy mennä) tarkoitantarkoitan vaan että tuo 80-90luvun vaihteesta ilmeisesti ja kotikosketin soitin joten ei välttämättä huippu kunnossa eikä kuulosta siltä että varsinkaan klassista sillä huvittaisi soittaa. Mitä tuosta pyydetään ? PS. taas se kävi viittaa selain ongelmaani eikä kyselyysi. Joo, kotiin se olisi minullekin tulossa ja pääsoitin on kitara joten sillä ei ole niin hirveesti merkitystä onko se hirmu hyvä, kunhan kotona voisi soittaa. Itseasiassa minun pitäis tarjota siitä jotain, mutta en tiedä yhtään mitä siitä kannattaisi tarjota :( EDIT: Niin ja ne kiipparit on kymmenen vuotta vanhat | |
![]() 09.04.2006 16:52:28 (muokattu 09.04.2006 17:00:35) | |
Joo, kotiin se olisi minullekin tulossa ja pääsoitin on kitara joten sillä ei ole niin hirveesti merkitystä onko se hirmu hyvä, kunhan kotona voisi soittaa. Itseasiassa minun pitäis tarjota siitä jotain, mutta en tiedä yhtään mitä siitä kannattaisi tarjota :( EDIT: Niin ja ne kiipparit on kymmenen vuotta vanhat Vaihto kossupulloon tuntuisi reilulta, eivät nuo ole paljon minkään arvoisia. http://tori.suomi24.fi/show.fcgi?ca … 01122&posting=22000000014133865 ^Tuolta eurolla, kunhan haet vain poies ;). EDIT: Äh, 10v, joku uusiocasio. En mä silti muutamaa kymppiä enempää maksaisi. | |
![]() 18.04.2006 17:56:45 | |
Minä päätin tähän topiciin sitten kysyä hieman lisää Tuota noin, kertokaas te koskettimien omistajat mikä vehje olisi hyvä klassisen soittelemiseen? Hitto kun en tiedo koskettimista mitään mut kiinnostaisi kovasti. Onko koskettimet ja sähköpiano sama asia? Entäpä onko syntikka sama ku koskettimet? Olisi kiva jos joku hieman kertoisi asioita minulle tietämättömälle :) Kiitti etukäteen. | |
![]() 18.04.2006 23:26:06 | |
palaan vielä tuohon alkuperäiseen: PCM-soundit kuullostavat periaatteessa jopa "oikeilta" - samalla tavalla kuin musiikki kuullostaa oikealta matkaradiosta soundeja niukasti (30) - kuten myös komppeja (20) koskettimet eivät todennäköisesti tunnista lyöntivoimakkuutta - sopii siis kaikkein alkeellisimpaan soitonopetteluun (perusnuotinlukua ja sormituksia) enkä suosittele siihenkään ei midiä (so. ei voi liittää muihin soundimoduleihin tai käyttää tietokoneen kanssa koskettimistona) mikäli se on kaikin puolin kunnossa niin mielestäni kannattaa maksaa enintään 40,- (vaikka prepal antaa korkeamman hinnan) - silloin jo mukana ymmärtämystä myyjälle & vastaa huuto.netissä toteutuvaa tasoa alkuperäisellä myyntihinnalla ei ole väliä tuon hinnoittelussa - - - muita ketjuja on vaikka kuinka (taaksepäin otsikoita selaamalla löytyneen parhaiten) soittimen valinnasta haluatko ensisijaisesti oppia pianonsoittoa? taidon ja tekniikan (piano, digitaalipiano) vai päästä heti maustamaan soittoa erilaisilla soundeilla (kosketinsoitin, syna) Soitetaan jamia! | |
![]() 18.04.2006 23:38:46 | |
Minä päätin tähän topiciin sitten kysyä hieman lisää Tuota noin, kertokaas te koskettimien omistajat mikä vehje olisi hyvä klassisen soittelemiseen? piano tai digitaalipiano - olennaista painotetut koskettimet, kosketusvoiman vaikutus ääneen sekä oikea pianon soundi Hitto kun en tiedo koskettimista mitään mut kiinnostaisi kovasti. Onko koskettimet ja sähköpiano sama asia? tämä on tätä tavallista käsitesekamelskaa - - keltaisessa pörssissä ja huuto.netissä myydään ties mitä kosketinsoitin, sähköpiano-/-urkua, koskettimia yms. kun casioita-jammupsr:iä myydään itseasiassa koskettimiksi sanotaan kosketinsoittimen valkoisia ja mustia koskettimia siis niitä, joita painelemalla soitetaan piano, digitaalipiano, syntetisaattori (koskettimilla), sähköurut ovat kosketinsoittima - keyboard instruments yamaha psr- ja casio yms. nimitetään thomannilla koti- ja ammattiautomaattikosketinsoittimiksi - hauskaa ;-) -- niitä voi sanoa pelkästään vaan kosketinsoittimiksi. Näissä on tyypillisesti kaiuttimet ja säestystoimintoja. Niissäkin ääni muodostetaan synteettisesti, mutta: Varsinaissti syntikoiksi/syntetisaattoreiksi nimitetään soittimia, joissa ääni muodostetaan synteettisesti (tekniikoita on useita) ja äänen/soundien muokkaukseen on paljon mahdollisuuksia. Ääni toistetaan erillisen äänentoistojärjestelmän kautta. Digitaalipianoja ovat erityisesti oikeata pianoa korvaamaan suunniteltuja sähköisiä kosketinsoittimia. Thomannin on-line -kataloogissa on ihan hyvä ryhmittely - sitä tutkimalla eri tyyppiset kosketinsoittimet ja niiden ominaisuudet selvinnevät vähitellen http://www.thomann.de/thoiw3_online_catalogue_ky.html http://www.thomann.de/thoiw3_online_catalogue_sy.html http://www.thomann.de/thoiw3_online_catalogue_kl.html Soitetaan jamia! | |
![]() 21.04.2006 17:36:59 | |
haluatko ensisijaisesti oppia pianonsoittoa? taidon ja tekniikan (piano, digitaalipiano) vai päästä heti maustamaan soittoa erilaisilla soundeilla (kosketinsoitin, syna) Hmmm. Varmaankin tuolla kosketinsoitin, syna instrumenteilla pystyisi myös harjoittelemaan taitoa ja tekniikkaa? Haluaisin erityisesti oppia tekniikkaa, nopeuttaa sormia ym. Sormeni ovat kömpelöt ja kitaransoitossa se haittaa myös :( Mut nämä missä on koskettimet :D Oli sitten synä tai piano tai mikä tahansa, niin sellainen kiinnostaa myös. Olisi kiva opetella soittamaan sellaistakin. Eli voisin vastata kysymykseen, että haluan oppia soittamaan sellaista missä vain on koskettimet, ja treenata sitä tekniikkaa :) Mutta periaatteessa en haluis pelkästään klassista soitella, tekniikka on mielestäni tärkeätä opetella, ja saada sormia ketterämmäksi? Casio CTK - 550 Meneeks tämä sitten ihan samaan sarjaan tuon casio ct-660 kanssa? Tollainenkin saattais olla myynnissä minulle jollain hinnalla. En ole uskaltanut tarjota kyllä kun en tiedä tuosta, että mitä tuosta edes uskaltais tarjota :D Tokko tuo nyt kovin hyvä on ku kuullosti tuokin vanha olevan... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)