Aihe: Pedaalien jouset/ Polkeminen
1 2 3 4 5 6
markkuliini
08.04.2006 23:01:32

saako olla pastilli?

Saat olla.
www.vasamayhtye.com
moderndrummer88
08.04.2006 23:02:28
Saat olla.

kiitos
powertreblebassvolume
moderndrummer88
08.04.2006 23:02:28 (muokattu 08.04.2006 23:02:42)
Saat olla.

kah
powertreblebassvolume
markkuliini
08.04.2006 23:03:07

kiitos

Olepa pastilli vaan.
www.vasamayhtye.com
harzza1
08.04.2006 23:04:09
Olepa pastilli vaan.

h0h0
Rummut löytyy, symbaaleja alkaa jo olla pari :d
Deino
08.04.2006 23:19:59 (muokattu 08.04.2006 23:20:12)

Pedaalien jouset/ Polkeminen
Deino vaan
HeavyMachinery
08.04.2006 23:42:30

vittu että minua risoo nämä päivittelijät! pistäkää ite vaikka ihan asiallista viestiä!

Äijät nalkuttaa kuin kämäset ämmät.....
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
Migo
09.04.2006 00:03:28
ämmät nalkuttaa kuin kämäset Äijät .....
Niinpä..
mika_89
09.04.2006 09:28:25
Flexit ja powerit on kuin yö ja päivä...

Mulla on flexi gildet ja ne on kyllä kevyimmät spedut mitä mulla on ikinä ollut. Koitas tällaisia säätöjä.

1. vapauta se footboardi osa niin alaskuin mahdollista ja laita samalla kertaa nuija kiinnikalvoon siis vapauta nuijakin.

2. nosta footboardia about 5mm silleen että nuija on kiinni kalvossa sitten lukitse nuija paikoilleen.

3. säädä nuijan etäisyys kohdalleen itsellä se on about reilu 5cm samalla kertaa footboardi nousee sopivaan asentoon. lukitse se siihen.

4.laita jouset todella löysälle, koita soittaa jos ei kiva niin kiri jousia kunnes tuntuma on hyvä.....

Tuolla tavalla säädettynä ei tarvitse nostaa kantapäitä paljoa ilmaan kun soittaa joten rasitus on maks pieni....
TAMA on kyllä meleko hyvä
mika_89
09.04.2006 09:28:51
oho. tuohon piti tekstiäki vielä lisätä. niin että kiitos tuosta vinkistä
mika_89
09.04.2006 19:58:23
Kyllä nyt näyttää siltä että on pakko joku päivä vain värkätä noitten pedaaleitten kans monta tuntia putkeen. Kokeilla kaikenlaisia säätöjä. Ei tästä muuten tule mitään.
LLLoyd
09.04.2006 21:25:41
hirveä tappelu makuasiasta..
hoglan,kollias ja roddy vetää ihan tappinsa kiristetyillä jousilla.
john longstreth,martin lopez ja jaska raatikainen kiskoo menemään varsin hyvin medium/löysillä jousilla.

molemmat tuntuisi toimivan kunhan ei viikon välein muuta radikaalisti asetusta jatkuvasti.. itse huomasin että vaikka löysillä polkeminen helpottuu se hitaamman palautumisen vuoksi vaikuttaa huonosti kestävyyteen nopeissa tempoissa. outoa mutta vähän kireämmillä jousilla tuntuisi pääsevään pitempään pienemmällä vaivalla ??

näin mun mielestä !11
Terok
10.04.2006 14:15:53

molemmat tuntuisi toimivan kunhan ei viikon välein muuta radikaalisti asetusta jatkuvasti.. itse huomasin että vaikka löysillä polkeminen helpottuu se hitaamman palautumisen vuoksi vaikuttaa huonosti kestävyyteen nopeissa tempoissa. outoa mutta vähän kireämmillä jousilla tuntuisi pääsevään pitempään pienemmällä vaivalla ??

näin mun mielestä !11

Komppaan, itsellekin on ajan myötä päätyneet Cobrien raskaammat jouset niin kireällä kuin mahdollista. Voi olla reenin puutettakin mutta varsinkin suht hidas ~150bpm tykytys vauhdissa huomasi että lihasten käyttö siirty huomattavastia alemmas jaloissa kuin kevyillä jousilla.
HeavyMachinery
10.04.2006 14:41:45

näin mun mielestä !11

Kannattaa huomioda myös kalvon reboundin merkitys. Jos on kireä kalvo niin reboundi auttaa jos on löyset joudet jne jne jne......
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
ddrum54
10.04.2006 17:18:32
hoglan,kollias ja roddy vetää ihan tappinsa kiristetyillä jousilla ja trigatuilla basareilla.
2`n 4
Legatus
10.04.2006 18:18:38
ja trigatuilla basareilla.

Hmm mitenköhän tämä liittyy tähän?
Eiku...
Hössö
10.04.2006 19:34:39
Alkaa olla todella epätoivoinen fiilis! Tiedän kyllä, ettei nopeus ole tärkeintä rumpujen soitossa, mutta se sattuu edustamaan melkoisen tärkeää osaa soitossa, josta itse pidän. Reni reenin perään hermot menee entistä pahemmin, en voi käsittää, kuinka tuplabasson soitto voi olla niin vaikeaa(vai onko se?), kuulostaa varmasti lapselliselta selitykseltä, joka on kuultu tuhansia ja taas tuhansia kertoja... Alkaa harrastusinto hiipumaan siihen malliin, että voi soitto jäädä pois. Onhan minulle toki sanottu, ettei tuplabassoa vuodessa opita, mutta en ole kehittynyt siinä laisinkaan vuoden aikana, mikä laskee mielialaa melkoisesti!

Että osaakin olla turhautunut fiilis!
Shitmanek
10.04.2006 19:45:11
Alkaa olla todella epätoivoinen fiilis! Tiedän kyllä, ettei nopeus ole tärkeintä rumpujen soitossa, mutta se sattuu edustamaan melkoisen tärkeää osaa soitossa, josta itse pidän. Reni reenin perään hermot menee entistä pahemmin, en voi käsittää, kuinka tuplabasson soitto voi olla niin vaikeaa(vai onko se?), kuulostaa varmasti lapselliselta selitykseltä, joka on kuultu tuhansia ja taas tuhansia kertoja... Alkaa harrastusinto hiipumaan siihen malliin, että voi soitto jäädä pois. Onhan minulle toki sanottu, ettei tuplabassoa vuodessa opita, mutta en ole kehittynyt siinä laisinkaan vuoden aikana, mikä laskee mielialaa melkoisesti!

Että osaakin olla turhautunut fiilis!

Kuulostaa oudolta. Oletko varma ettet siis yhtään ole kehittynyt? Oletko löytänyt itsellesi sopivat säädöt pedaaliin ja penkin korkeuteen? Minua ainakin nuo ovat kivasti auttaneet. Minä kyllä en oikeastaan "treenaa" tuota tuplanopeutta, sitä vain tulee jostain sitä mukaa kun soittelee :) Jos tuntuu siltä ettei yhtään onnistu, yritä pitää pieni tauko ja etsi sitä soittointoa jostain muusta jutusta. Kyllä sekin varmasti sieltä löytyy.
"I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to have been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!"
Järvihirviö
10.04.2006 19:48:16
Hmm mitenköhän tämä liittyy tähän?

Mieti pieni hetki.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)