PlasmaDemon 08.04.2006 14:20:56 | |
---|
jos joku on kattonu tän niin ( tää on siis se joku "young guitar dvd mag" ) kertokaapa miten se soittaa siinä exercise 8 kohdalla sen huiluäänen. Perkele ku ei itte osaa tehdä tommosia vaikka oon lukenu noita FAQejakin. toi riffi on chokehold (cocked 'n' loaded) kappalees mutta en muista soittaako se sitä levyllä tollai. Voitte samalla kertoo jotain neuvoo viä huiluäänien tekemiseen ku oon semmonen puupää että toi FAQ-osiokaan ei oikeen valaissut asiaa. Kun nielen sen veren
himosi laupean
sen sokeudessa
sieluusi vajoan |
Wahi 08.04.2006 14:25:40 | |
---|
En jaksa edes etsiä mitään Laihon tilutuksia, mutta olen aika varma että kyseessä on pinch harmonics. Ei jaksa nyt selittää, kokeiles hakua. Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen... |
Stratocaster_90 08.04.2006 15:11:21 | |
---|
8:ssa harjoituksessa se ei kyllä soiteta yksittäistä huiluääntä, mutta jos tarkoitat sitä nopeaa huiluäänien perkäkkäistä soittoa, niin kai se harjotelulla menee. Eli siis, nauhojen päältä kevyesti. Mä soitan ton kohdan aina sillein, että paina samoista kohta kuin Laiho, mutta ihan normaalisti enkä yritä vetää sinne mitään huiluääniä. |
kid ego 08.04.2006 15:15:10 | |
---|
Mulla on joku Alexi-video koneella, mutta se on sitten vissiin eri, koska exercise 8:ssa ei ollut mitään huiluääntä. Tää on joku Passage To Reaper -hässäkkä. Paska soi ja balalaikka haisee. ••• Kuolema kuittaa kalavelan. |
Stratocaster_90 08.04.2006 16:17:51 (muokattu 08.04.2006 16:21:43) | |
---|
Siis Young Guitar DVD:stä se puhuu, jos ymmärtää viestini :). Mutta jos taas Passage to the Reaperista, niin siinä ei ainakaan ole mitään huiluääntä. |
pinch harmonic = paina kevyesti nauhan päältä ja bendaa e : pari kaljapulloa on tehny tehtävänsä että on aika röytämistä tää mun kirjottelu :D Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
Guitarist in the Night 09.04.2006 00:40:04 (muokattu 09.04.2006 00:44:20) | |
---|
pinch harmonic = paina kevyesti nauhan päältä ja bendaa e : pari kaljapulloa on tehny tehtävänsä että on aika röytämistä tää mun kirjottelu :D Juuei. Tämän keskustelualueen yhdestä FAQ:sta: PINCH HARMONICS: Pinch harmonic:it saadaan aikaan, kun plektralla soitetaan kieltä siten, että peukalon syrjä (tai etusormen pää) hipaisee kieltä samalla hetkellä kun plektrakin. Todellisuudessa peukalo osuu kieleen vasta sen jälkeen kun plektra, mutta käytännössä samanaikaisesti = samalla plektranhuitaisulla. Tuloksena on paljon tavallista ääntä korkeampi vingahdus. Tavalliset huiluäänet tehdään näin: Asetetaan sormi kieleen kiinni, jonkin nauhan yläpuolelle, mutta kieltä ei paineta otelautaan kiinni. Sitten kun näpätään kieltä, kuuluu normaalia korkeampi ääni. Viidenneltä ja seitsemänneltä nauhalta onnistuu hyvin. Mutta tähän en pysty liittämään mielessäni mitään bendiä, taidat olla aika kännissä? Antaa isojen poikien selittää paremmin. Hevi on ihan hyvää. |
Theodor 09.04.2006 11:26:42 | |
---|
Tavalliset huiluäänet tehdään näin: Asetetaan sormi kieleen kiinni, jonkin nauhan yläpuolelle, mutta kieltä ei paineta otelautaan kiinni. Sitten kun näpätään kieltä, kuuluu normaalia korkeampi ääni. Viidenneltä ja seitsemänneltä nauhalta onnistuu hyvin. Mutta tähän en pysty liittämään mielessäni mitään bendiä, taidat olla aika kännissä? itseasias en ollu itte yhtään kännis..kaverit käyny kirjottelemas ku oli pienet "pippalot" eilee :P ..pitää tästä lähin kirjautua ulos ku tulee kavereita kylään Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
John Titor 09.04.2006 12:54:46 | |
---|
jos joku on kattonu tän niin ( tää on siis se joku "young guitar dvd mag" ) kertokaapa miten se soittaa siinä exercise 8 kohdalla sen huiluäänen. Perkele ku ei itte osaa tehdä tommosia vaikka oon lukenu noita FAQejakin. toi riffi on chokehold (cocked 'n' loaded) kappalees mutta en muista soittaako se sitä levyllä tollai. Voitte samalla kertoo jotain neuvoo viä huiluäänien tekemiseen ku oon semmonen puupää että toi FAQ-osiokaan ei oikeen valaissut asiaa. Se soittaa siinä huiluääniä, 5. nauhan päältä D- ja A-kieliltä (siis normaalivireessä, D-vireessä C- ja G-kieliltä). Soivat äänet ovat C ja G. |
simon cykkeli 09.04.2006 18:36:48 | |
---|
itseasias en ollu itte yhtään kännis..kaverit käyny kirjottelemas ku oli pienet "pippalot" eilee :P ..pitää tästä lähin kirjautua ulos ku tulee kavereita kylään Taitaa vaan hävettää niin ettet kehtaa myöntää :P , mut ei mullakaan pal sanomist oo ku en ees noit osaa kunnol >:( Playing guitar rocks!! :) |
Theodor 11.04.2006 06:32:37 | |
---|
Taitaa vaan hävettää niin ettet kehtaa myöntää :P , mut ei mullakaan pal sanomist oo ku en ees noit osaa kunnol >:( huomasin ittekki että tos on vähä "selityksen" makua :D .. En mäkää itte noita kunnolla muista..mutta kumminki paremmin mitä tos ylhäällä oli kirjotettua :D Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin |
jusatan 13.04.2006 09:14:03 | |
---|
Itse asiassa pystyy bendaamaan kun takee huiluäänen ja samalla painaa kielen lautaan heti piemmiten... Vaatii harjottelua mutta kyllä se sieltä tulee.. harjoittele ensin sitä että saat huiluäänen soimaan samalla kun painat lautaan.. vaikea selittää mutta täysin mahdollista kun osaa ;) prkl |
Jannipaali 13.04.2006 17:50:01 | |
---|
Itse asiassa pystyy bendaamaan kun takee huiluäänen ja samalla painaa kielen lautaan heti piemmiten... Vaatii harjottelua mutta kyllä se sieltä tulee.. harjoittele ensin sitä että saat huiluäänen soimaan samalla kun painat lautaan.. vaikea selittää mutta täysin mahdollista kun osaa ;) Tai tekee behind the nut bendin, eli painaa kieltä satulan takaa. Allekirjoitus |
Kahis 13.04.2006 18:03:01 (muokattu 13.04.2006 18:03:36) | |
---|
d------------------------ A------------------------ F-------------5---------- C---5---7--------7----- G------------------------ D------------------------ Nuo huiluääninä |
Stratocaster_90 14.04.2006 07:53:58 | |
---|
Kertokaas te kaikki tietäväiset, mistä biistä toi soolo on jota Laiho soittaa Kuuden kielen maisterit-haastattelussa 3.47-4.00 kohdalla? |
Epi- 14.04.2006 17:32:15 | |
---|
Kertokaas te kaikki tietäväiset, mistä biistä toi soolo on jota Laiho soittaa Kuuden kielen maisterit-haastattelussa 3.47-4.00 kohdalla? COB:in coveri W.A.S.P:in Hellionista. Toi soolo eroaa tossa hiukan siitä lopullisesta versiosta. |