Aihe: James Bluntin You're Beautifulista
1
Tasapaino
08.04.2006 21:41:23 (muokattu 08.04.2006 21:43:37)
Tulipa tuota alkuhempeilyä näppäiltyä ja fiilisteltyä, sävellajinkin etsin sooloilun helpottamiseksi. F-mollihan se oli. Mutta miten ihmeessä se on mahdollista, kun sointukierto ainakin mun korvan mukaan menee G-duurista? Valaiskaa tyhmää.
Ora et labora.
Cujo
08.04.2006 22:20:37 (muokattu 08.04.2006 22:21:54)
Miksiköhän miusta tuntuu, että tuo menee Eb-duurissa?

e. Tosin joskus jollain livepätkällä se soitti tuon D-duurista.
No llores mi querida
Dios nos vigila
Agarrame, mi vida

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
pkhlo
09.04.2006 02:22:42
Hyvin mahdollista, mulla on aika huonot korvat varsinkin sointujen kanssa, mutta tuo näppäily menee aivan varmasti F-mollissa, joten ei tuokaan ratkaisisi pulmaa.

Edit: Tosiaan, sointukierto taitaa mennä näin Eb - B - Cm - Ab. Mutta kuten sanottua, se ei selitä tätä pulmaa.

Mitä näppäilyä sä nyt tarkotat? Tossa introssa on kaksi simppeliä yksiäänistä kitarariffiä. Ensimmäinen, "lo-fi"-tyyppinen skitta soittaa pääpiirteissään:

g-g-f-g---
d-d-c-d---
g-g-f-g---
as-as-g-as---

F-mollissa ei ole d:tä vaan des.

Toinen, perustwinicleanisoundilla (sori) soitettu juttu pyörii essän lisäksi myöskin kovasti d:n kautta. Koko tän shown alla on (myös A-osan) soinnut Es-duurista, eli: Eb-Bb-Cm-Ab.
Kertsi menee: ||: Ab-Bb-Eb-Eb :|| ja Ab-Bb- Eb Bb/D-Cm...(eli myös vahvasti Eb-duurista)

Mistähän on kyse? Noin se nimittäin menee, ainakin tämä minun versioni.
They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit.
Tasapaino
09.04.2006 11:07:57
F-mollissa ei ole d:tä vaan des.

Mulla meni tossa vikaan. Kiitoksia. Melkonen soppa yhdestä virheestä.
Ora et labora.
Tasapaino
09.04.2006 16:11:48
Aihetta sivuten, kommentoikaas huviksenne tuota versiota kyseisestä kappaleesta. http://www.ultimate-guitar.com/tabs … lunt/youre_beautiful_guitar_pro.htm Sen lisäksi, että sointukuviot menevät paikoitellen väärin, on sovituskin mun mielestä vähän päin helvettiä kirjoitettu.
Ora et labora.
Cujo
09.04.2006 20:13:58
Aihetta sivuten, kommentoikaas huviksenne tuota versiota kyseisestä kappaleesta. http://www.ultimate-guitar.com/tabs … lunt/youre_beautiful_guitar_pro.htm Sen lisäksi, että sointukuviot menevät paikoitellen väärin, on sovituskin mun mielestä vähän päin helvettiä kirjoitettu.

Jaa. Ei tuo nyt miusta niin pahalta kuulostanut. Olihan siinä kyllä raita poikineen.
No llores mi querida
Dios nos vigila
Agarrame, mi vida

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)