Aihe: Pedaalien jouset/ Polkeminen
1 2 3 4 5 6
Mr. Morrow
06.04.2006 22:26:33
Hei, antakaa nyt kaikkien kukkien kukkia. Itse sanon tähän, että tykkään löysästä.

Ei sen väliä, kunhan ei oo väljä.
Hö, ei se kirjotettuna olekaan niin hyvä...
So not!
Migo
06.04.2006 22:27:57
Hoho! No mikäs siinä, jokainen makunsa mukaan.

;)

Käytän hyötynä sitä riipauntia.
Niinpä..
ddrum54
07.04.2006 11:07:33 (muokattu 07.04.2006 11:17:31)
sanoo herra joka ei ole testannut tuplapedaalia? vähän tuntuu vaan. laitoin tuosta eliminaattorista löysemmälle jouset ja ihan hyvinhän noilla lähti. tatsi on vaan vähän eri, niin pitää totutella.

E: ei millään pahalla. nyt puhuttiin todellakin nopeudesta.

Juu, ei millään pahalla, nyt puhutaan nimenomaan nopeudesta. Todellakin.

Tuplapedali ei ole se pointti tässä asiassa. Tosin sellaisestakin on kokemusta.

Pointti on se, että reboundia hyödyntämällä ei tarvita jousia juuri lainkaan nuijan palauttamiseen. Tässä on toki kyse rummunsoiton tekniikasta, josta juuri sinä et ole kiinnostunut.

Sanonta " hullu paljon töitä tekee" pätee tässäkin. On aivan turha pinnistellä jousia vastaan, kun tekniikan opettelemalla pystyy polkemaan helpommin ja nopeammin.

Oletko muuten todella sitä mieltä, että nopeus ei ole tekniikkaa vaan jäykkiä jousia?

E: BTW, en ole muistaakseni sun metsääs huudellut? Eiku joojoo, sua vituttaa kun sä oot niin metsässä.
2`n 4
kattila
07.04.2006 12:16:36

Offari, mutta tässä tulikin mieleen asiointi eräässä Helsinkiläisessä musakaupassa. Olin testaamassa sähkörumpuja ja niissä oli kiinni tuplapedaalit, joiden jouset oli väännetty niin tiukalle kun vain saa ja nuijat väännetty ihan taka-asentoon.
Ei niitä pystynyt edes polkemaan käyttämättä ultimaalisen paljon voimaa. Kun kysyin myyjältä miksi tälläiset säädöt vastasi hän "niillä pystyy soittamaan nopeesti"

Tuli pieni hiljainen hetki, kun jäin vain tuijottamaan myyjää.

Pahoittelen epäselvää tekstiä heräsin juuri.
MegaMan Club #008 - Spark Man
harzza1
07.04.2006 14:16:54
Juu, ei millään pahalla, nyt puhutaan nimenomaan nopeudesta. Todellakin.

Tuplapedali ei ole se pointti tässä asiassa. Tosin sellaisestakin on kokemusta.

Pointti on se, että reboundia hyödyntämällä ei tarvita jousia juuri lainkaan nuijan palauttamiseen. Tässä on toki kyse rummunsoiton tekniikasta, josta juuri sinä et ole kiinnostunut.

Sanonta " hullu paljon töitä tekee" pätee tässäkin. On aivan turha pinnistellä jousia vastaan, kun tekniikan opettelemalla pystyy polkemaan helpommin ja nopeammin.

Oletko muuten todella sitä mieltä, että nopeus ei ole tekniikkaa vaan jäykkiä jousia?

E: BTW, en ole muistaakseni sun metsääs huudellut? Eiku joojoo, sua vituttaa kun sä oot niin metsässä.

oosny.

Bobana: No senkus hakkat sitten päätäsi seinään. Mulle aivan sama.

ddrum54: Yritä ny näille sitte...

vittuilun maku - se paras maku.

Offari, mutta tässä tulikin mieleen asiointi eräässä Helsinkiläisessä musakaupassa. Olin testaamassa sähkörumpuja ja niissä oli kiinni tuplapedaalit, joiden jouset oli väännetty niin tiukalle kun vain saa ja nuijat väännetty ihan taka-asentoon.
Ei niitä pystynyt edes polkemaan käyttämättä ultimaalisen paljon voimaa. Kun kysyin myyjältä miksi tälläiset säädöt vastasi hän "niillä pystyy soittamaan nopeesti"

mikähän spedu oli kyseessä? ja toisekseen, tottakai jouset tiukalla _saattaa olla_ vaikea polkea jos kantapäät ovat maassa. selvennykseksi poljen aina yleensä kantapäät ilmassa. voisin sanoa tähän väliin, että olette varmaan heikkoja kun ette jaksa "tiukemmilla" jousilla polkea? (sarkasmia, ymmärtäkää) pysyttäisiin ainakin samalla linjalla. mun elluissa ainakin on sen verran löysät jouset, että tiukimmillaankaan ne eivät tuota mitään ongelmaa. ehkä joillan tuottaa. voi voi, mutta ei ole aiheellista alkaa väittämään jotain jousien asetusta vääräksi. se on jokaisen oma mielipide.
Rummut löytyy, symbaaleja alkaa jo olla pari :d
Bobana
07.04.2006 14:23:00
oosny.

Bobana:

ddrum54:

vittuilun maku - se paras maku.

mikähän spedu oli kyseessä? ja toisekseen, tottakai jouset tiukalla _saattaa olla_ vaikea polkea jos kantapäät ovat maassa. selvennykseksi poljen aina yleensä kantapäät ilmassa. voisin sanoa tähän väliin, että olette varmaan heikkoja kun ette jaksa "tiukemmilla" jousilla polkea? (sarkasmia, ymmärtäkää) pysyttäisiin ainakin samalla linjalla. mun elluissa ainakin on sen verran löysät jouset, että tiukimmillaankaan ne eivät tuota mitään ongelmaa. ehkä joillan tuottaa. voi voi, mutta ei ole aiheellista alkaa väittämään jotain jousien asetusta vääräksi. se on jokaisen oma mielipide.

Soot kyllä jo niin dorka tapaus että ansaitset ihan säälistä plussan. *Plop* Noin.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
HeavyMachinery
07.04.2006 14:28:08

Jaahast kerrotaanpa eräskin näkökulma.....

Eli Kun itse soitan aina kantapäät ilmassa ja pedaalit ovat joko eliminaattorit tai koopran flexit.

Soittaessani sähkö rummuilla huomasin että kireät jouset on hyvät koska nuija palautuu nopeasti takaisin eikä virhe trikkauksia tule niin paljoa. Taasen kun soitan akustisia rumpuja (basarin koko 24") ei jouset voi olla tiukassa koska voima kärsii huomattavasti. Kireillä jousilla soitosta tulee nyanssitonta koska joutuu vetää koko ajan maks voimalla.

Johtopäätöksiä:
Esim derek roddyllä on jouset sika kiereällä ja nuijat vipattaa kuin viimeistä päivää tämä siksi kun he käyttävät triggereitä eli sama juttu kuin sähkörumpujen kanssa. Kyllä se vain on juuri niin kuin ddrum tuumi että hullu työtä tekee viisas pääsee vähemmällä.....
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
harzza1
07.04.2006 14:31:30 (muokattu 07.04.2006 14:37:39)
Soot kyllä jo niin dorka tapaus että ansaitset ihan säälistä plussan. *Plop* Noin.

heh, näin yleensä päätetään keskustelu kun repliikit loppuu kesken.

E: hassua, että tälläisestä asiasta osa hiiltyy näinkin paljon :O)
kertoo aika paljon.
käreyndanni
07.04.2006 14:41:55

Ei kannata välittää ---tuilusta. Täällä kaikki on vähintäänkin pro luokan vääntäjiä omasta mielestään :).

Jos oot löytänyt hyvät säädöt kireemmillä jousilla ja soitto kulkee, niin miksi säätöjä pitäisi muuttaa?
Bobana
07.04.2006 15:24:21

E: hassua, että tälläisestä asiasta osa hiiltyy näinkin paljon :O)
kertoo aika paljon.

No. ensinnäkään en ole ainuttakaan hiiltynyttä kirjoitusta tässä topiikissa nähnyt eli kyllä tuo sinun säälittävä sätkiminen kuvastaa nyt niitä repliikkien loppumista.

Minulta ne sitävastoin eivät lopu.

Voisin helpostikkin kirjoittaa parikin A4 kokoista lappusta pedaaleilla soitosta, säädöistä, tekniikasta, lihasharjoituksista, ja niiden variaatioista mutta sinulle kerrottuna se tuntuu vain olevan hukkaan heitettyä aikaa ja vaivaa.

Ei helmiä sioille niinkuin sanotaan.
harzza1
07.04.2006 18:32:26 (muokattu 07.04.2006 18:34:31)
No. ensinnäkään en ole ainuttakaan hiiltynyttä kirjoitusta tässä topiikissa nähnyt eli kyllä tuo sinun säälittävä sätkiminen kuvastaa nyt niitä repliikkien loppumista.

Ei helmiä sioille niinkuin sanotaan.

niinkuin sanottua:
mitä sä siihen sanot mä väitänkin, että sä oot se dorka tässä? flamees vähän lisää. vois pistää kyl lukkoon tänkin.

Minulta ne sitävastoin eivät lopu.

Voisin helpostikkin kirjoittaa parikin A4 kokoista lappusta pedaaleilla soitosta, säädöistä, tekniikasta, lihasharjoituksista, ja niiden variaatioista mutta sinulle kerrottuna se tuntuu vain olevan hukkaan heitettyä aikaa ja vaivaa.

kerroppa lisää? se ei vain tunnu. se olisi hukkaan heitettyä - sinun suustasi. en voi ottaa enää sua tosissaan. D::

E: hymiö
Liver-Box
07.04.2006 18:56:11

Woot satan ja kaikkee. Pearlin pt jotai (100?) erittäin vanhoil speduil vedetää ja hyvin on toiminu. Tosin nyt viimeistää alkaa olla aika hankkia joko Eliminaattorit tai vastaavat, oisko täs nyt 6-7 tai enemmän takana. Mut jou jou, elkee tapelko. Näis ei o kauheesti säätöjä. Eliminaattori löytyy sinkkuna kyl, siin o sininen cami ja muuten suht normeissaan, tykkään aika "löysästä" menosta.
Jakso.
Bobana
07.04.2006 22:16:41
niinkuin sanottua:

mitä sä siihen sanot mä väitänkin, että sä oot se dorka tässä? flamees vähän lisää. vois pistää kyl lukkoon tänkin.

kerroppa lisää? se ei vain tunnu. se olisi hukkaan heitettyä - sinun suustasi. en voi ottaa enää sua tosissaan. D::

E: hymiö

Ei herranjumala... Nyt on kyllä pakko luovuttaa... Monkey see, monkey doo....
mika_89
08.04.2006 13:42:07
Tähän tämä aina menee...
TAMA on kyllä meleko hyvä
moderndrummer88
08.04.2006 13:47:30
Tähän tämä aina menee...

vittu että minua risoo nämä päivittelijät! pistäkää ite vaikka ihan asiallista viestiä!
powertreblebassvolume
Legatus
08.04.2006 19:48:35 (muokattu 08.04.2006 19:48:57)
vittu että minua risoo nämä päivittelijät! pistäkää ite vaikka ihan asiallista viestiä!

Älä nyt saatana ihan joka asiasta suutu!! Jos sinua risoo niin antaa risoa. Kyllä häntäkin (mika_89) varmaan risoo te helvetin dadailijat koska dada topic on erikseen.
Eiku...
markkuliini
08.04.2006 22:44:13 (muokattu 08.04.2006 22:44:27)

Mitäs tämä sitten muka on?
Päivittelyä kiroillen.
www.vasamayhtye.com
markkuliini
08.04.2006 22:59:39

Voi päivää että minua risoo nämä vittuuntujat!
www.vasamayhtye.com
moderndrummer88
08.04.2006 23:00:40
Voi päivää että minua risoo nämä vittuuntujat!

saako olla pastilli?
powertreblebassvolume
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)