MadMatt 08.04.2006 20:08:40 | |
---|
Wes oli huippu kitaristi ja kuuluu ehdottomasti suuriin suosikkeihini, ja se että tähän sceneen mahtuu erilaisia soittajia on pelkästään rikkaus tälläisessä musiikissa. Jokainen poimikoon oman mieltymyksen mukaan... |
Wes oli huippu kitaristi ja kuuluu ehdottomasti suuriin suosikkeihini, ja se että tähän sceneen mahtuu erilaisia soittajia on pelkästään rikkaus tälläisessä musiikissa. Jokainen poimikoon oman mieltymyksen mukaan... Asiaa puhut kuomaseni... Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
bluesfin 09.04.2006 18:14:55 | |
---|
Makuasioista kannattaa kiistellä aina. "I don't belive in facts." |
Simplex 09.04.2006 18:41:12 | |
---|
Makuasioista kannattaa kiistellä aina. Eipäs kannata! Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
dfloreno 10.04.2006 13:26:03 | |
---|
Juu.. enpä ole kaikkia kuullut mutta ainakin kolmea levyä ja joitain irtosiivuja kuunneltuani vetäisin tämän, kenties hivenen äkkipikaisenkin johtopäätöksen.
Noh, kolmen levyn pohjalta en sanoisi kauheasti, puolesta tai vastaan. Näillä konkareilla on kuitenkin pitkä ura takana ja paljon annettavaa.
Joo, siinä on toinen mokoma...
Mokoma? Eihän noilla oo käytännössä paljoaa mitään yhteistä. Kyllä niitä levyjä kannattaa kuunnella. Hae vaikka kirjastosta.
Mä tarjoon tohon kaiken elävän ja kuolleen yläpuolella leijuvaa ja kitara-jazzia hallitsevaa profeetta Wes Montgomerya!!!
Wes on kieltämättä hyvä kakkonen.
Älkää vaan luulko että mä jotenkin aliarvioisin Burrelia tai Greenia, siihen(kään) mulla ei ole varaa eikä ole monella muullakaan mutta mä vaan en diggaile niitten musaa hirveesti, MUN MIELESTÄ liian bluesia otetta. Ei mitn, jokainen dikkaa mistä dikkaa. Mutta jos ukkojen diskografiassa löytyy toistasataa levyä, suosittelisin kuuntelemaan enemmän. Ei se jazzkitara kokonaisuudessaan ole niissä tusinassa Wesin levyssä. God made me funky |
BigPapa 10.04.2006 13:30:54 (muokattu 10.04.2006 13:31:37) | |
---|
Barney Kessel ja Tal Farlow kehiin....ja vaikka Lenny Breau... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
blyysi 10.04.2006 14:19:08 | |
---|
Bluesahtavan menon ystäville vielä esim. Oscar Moore(esim. Nat King Colen triossa) ja Tiny Grimes, hullumpi ei ole Herb Elliskään. Yks kaikinpuolin mukava Burrellin kitarointia sisältävä levy on Jimmy Smithin "Back at the Chicken Shack". Tuollla aika paljon sitä bluesia, mutta kuten sanottu, löytyy Burrellilta tosiaan sellaista boppiakin, että oksat pois. I ain't nothin' but a player |
MadMatt 10.04.2006 16:25:14 (muokattu 10.04.2006 16:26:23) | |
---|
Barney Kessel ja Tal Farlow kehiin....ja vaikka Lenny Breau... Nää on myös loistavia!! Varsinkin Kessel ekalla poll winners levyllä, Aivan käsittämättömän tautista menoa. ja kessel on usein leimattu jämähtäneeksi studio/sessio muusikoksi. Minusta Barney oli hyvä ja persoonallinen soittaja ja koska levytys ura oli mittava, tältäkin kaverilta löytyy materiaalia moneen lähtöön. |
Simplex 10.04.2006 21:53:09 | |
---|
Noh, kolmen levyn pohjalta en sanoisi kauheasti, puolesta tai vastaan. Näillä konkareilla on kuitenkin pitkä ura takana ja paljon annettavaa. Ei mitn, jokainen dikkaa mistä dikkaa. Mutta jos ukkojen diskografiassa löytyy toistasataa levyä, suosittelisin kuuntelemaan enemmän Mun mielestä jos kolme levyä on kuultu ja niin voi heittää jo pyyhkeen kehään, en mä perkele jaksa kuunnella koko tuotantoa läpi ja todeta vasta sitten että en diggaa. Jos jossain vaiheessa tulee muita levyjä eteen ja jaksaa kuunnella niin ehkä sit natsaa, ehkä ei. Ei se jazzkitara kokonaisuudessaan ole niissä tusinassa Wesin levyssä. Ei mutta ne on kaikki hyvää kamaa. Mä kuuntelen ja diggailen paljon muitakin jazz kitaristeija kuin Wesaa. Kuten:(lista ei ole missään järjestyksessä) Pat Metheney, Lee Ritenour, Teemu Viinikainen, Jim Hall, Pat Martino, Jonathan Kreisberg, Bireli Lagrene, Howard Roberts, Jimmy Rainey, Joe Pass, Larry Coryell, Ulf Wakenius, Lenny Breau, George Benson... Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
V1lleK 10.04.2006 22:05:32 | |
---|
Mä kuuntelen ja diggailen paljon muitakin jazz kitaristeija kuin Wesaa. Kuten:(lista ei ole missään järjestyksessä) Pat Metheney, Lee Ritenour, Teemu Viinikainen, Jim Hall, Pat Martino, Jonathan Kreisberg, Bireli Lagrene, Howard Roberts, Jimmy Rainey, Joe Pass, Larry Coryell, Ulf Wakenius, Lenny Breau, George Benson... Entäs John Abercombie ja Ralph Towner? Tai Bill Frisell ja John Schofield? Syntymän ja kuoleman välillä on vain sattumia ja valintoja. |
Simplex 10.04.2006 23:33:30 | |
---|
Entäs John Abercombie ja Ralph Towner? Tai Bill Frisell ja John Schofield? ...Scott Henderson, Mike Stern, Allan Holdsworth, Kurt Rosenwinkel... Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
V1lleK 11.04.2006 15:26:25 | |
---|
Syntymän ja kuoleman välillä on vain sattumia ja valintoja. |
dfloreno 19.04.2006 12:00:57 | |
---|
Mun mielestä jos kolme levyä on kuultu ja niin voi heittää jo pyyhkeen kehään, en mä perkele jaksa kuunnella koko tuotantoa läpi ja todeta vasta sitten että en diggaa. Jos jossain vaiheessa tulee muita levyjä eteen ja jaksaa kuunnella niin ehkä sit natsaa, ehkä ei.
Jokainen taplaa tyylillään, mutta älä ylläty jos joskun alkaa Burrellia kertyy hyllyyn.
Ei mutta ne on kaikki hyvää kamaa. Mä kuuntelen ja diggailen paljon muitakin jazz kitaristeija kuin Wesaa. Kuten:(lista ei ole missään järjestyksessä) Pat Metheney, Lee Ritenour, Teemu Viinikainen, Jim Hall, Pat Martino, Jonathan Kreisberg, Bireli Lagrene, Howard Roberts, Jimmy Rainey, Joe Pass, Larry Coryell, Ulf Wakenius, Lenny Breau, George Benson... nyt mennään ihan offariksi, mutta Larry Coryell... Tää kaveri on jäänyt mulle arvoitukseksi, miten se on ylipäätään ikinä päässyt tähän jazzkitaristien pieneen eliitiin. Oon puolipakolla kuunnellut kaikki mahdolliset levyt mitä on tullut vastaan, ja käynyt jopa kahdesti elävänäkin(??) kattomassa, ei aukee millään. Kerran näin jopa Jimmy Smithin kanssa sen, olipa ankeeta suorittamista. Mut back to Burrell: jees! God made me funky |
MadMatt 13.06.2006 00:03:02 (muokattu 13.06.2006 00:17:33) | |
---|
Kenny Burrell: First Blue Note Session tuplalevy Cdonissa 10,95 €. Normaali hinta jotain 34 euroa!!!. tarjous tuskin on pitkään voimassa, tasan vuosi sitten oli myös vain hetken alennettu hinta kun hankin omani. Sisältää mielestäni Burrellin parhaat sessiot. http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:nckmu3lkan6k |
zorro 14.08.2006 07:17:47 | |
---|
Osaatteko mainita mitään yhtä chilliä ja täydellisyyttä hipovaa levyä kuin midnight blue? Yritin katsastaa Burrellin muita levyjä, mutta ei ne oikeen miellyttä samalla tavalla. Mutta ehkä joltain muulta pändiltä? Miksikä tuota midnight blueta voi musiikkityylillisesti kutsua? |
komero 14.08.2006 14:24:21 | |
---|
Mun mielestä jos kolme levyä on kuultu ja niin voi heittää jo pyyhkeen kehään, en mä perkele jaksa kuunnella koko tuotantoa läpi ja todeta vasta sitten että en diggaa. Jos jossain vaiheessa tulee muita levyjä eteen ja jaksaa kuunnella niin ehkä sit natsaa, ehkä ei. Kenny Burrell and John Coltrane, 1958 - Prestige (Orig. Jazz Classics) Tuommonen löytyi koneelta. Tuon pitäis ainakin olla jatsia Burrellinkin osalta. Ei juurikaan bluesia. - Klaus Komero - |