Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Balalaikka!
1
simon cykkeli
07.04.2006 23:51:48 (muokattu 07.04.2006 23:59:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka monella on ballaikkoja kotona? Itelläni on yksi ja ois vaan semmonen kysymys et millasia kieliä niissä käytettään ja mistä niitä voisi saada jos mahollista? =)
 
BTW: Pistin tänne kun tuskin noihin muihin soittimiin kovin moni eksyisi että turha valittaa väärästä alueesta =D
 
Playing guitar rocks!! :)
Da Make
07.04.2006 23:52:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EMG 81 tallaan, lähtee metallicat.
 
Katso omat plussasi täältä! :::: Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki
simon cykkeli
07.04.2006 23:59:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EMG 81 tallaan, lähtee metallicat.
 
Offtopic? Kysyin balalaikoista en mikeistä =O
 
Playing guitar rocks!! :)
rattledad
08.04.2006 00:02:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=4733928
 
While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress
Johnny99
08.04.2006 00:08:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on yksi! Tosin en sitä kylläkään soittaa osaa.
 
Ja PATASYDÄN lyö!!
simon cykkeli
08.04.2006 00:11:35 (muokattu 08.04.2006 00:18:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=4733928
 
Oke.. mul on just toi nailon kieli katki ja talla pitäis uusiks laittaa ja sita vaan soittaan... niin joo minkä paksusii mahtaa ne kielet olla? =)
Balalaikkani: Hockba - 80 ja siinä 80 luvulla ostettukkin, Talla kärsinyt pahasti ja ei enään tietoa missä on ja Ylin kieli katki eikä hajuakaan minkä paksuinen pitäis olla ^^
Siin sit olikin turhaa tietoo taas tarpeeks.
 
Edit: http://images.google.fi/imgres?imgu … num%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D%26sa%3DG Tossa oiski vastaava. Tuo toka ylhäältä.
 
Playing guitar rocks!! :)
charvette
08.04.2006 07:47:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla oli; faija toi senaikaisesta Neuvostoliitosta mutta istuin sen päälle (silloinen morsian sylissä) ja kaputt.
 
le pargo
08.04.2006 15:21:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://images.google.fi/imgres?imgu … num%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D%26sa%3DG Tossa oiski vastaava. Tuo toka ylhäältä.
 
Mulla on lähes vastaava kun toi. Takaa tosin tumman ruskea ja kannessa on/oli runsaammat koristemaalaukset. Neuvostoliiton tuliaisia - joku tosin astui kaulan päälle aböyt 15 vuotta sitten, raks, mutta se on jo korjattu.
Se on mulla nyt työn alla muiden ikuisuusprojektien ohella, tarkoitus olisi tehdä siihen kunnon otelauta ja nauhoitus, uusia ylä- ja alasatula, tuplata kielimäärä (3 paria), laittaa paremmat virittimet, antaa uusi väri ja lakkapinta + muuta pientä. Vähän on kyllä alkanut mietityttään kuinka toi kansi kestää tuplakielet, mutta eiköhän se, kun pidennän vähän skaalaa ja siirrän tallaa lähemmäs kopan reunaa...
 
Super-Jari
08.04.2006 15:42:44 (muokattu 08.04.2006 15:43:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://images.google.fi/imgres?imgu … num%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D%26sa%3DG Tossa oiski vastaava. Tuo toka ylhäältä.
 
Mulla on lähes vastaava kun toi. Takaa tosin tumman ruskea ja kannessa on/oli runsaammat koristemaalaukset. Neuvostoliiton tuliaisia - joku tosin astui kaulan päälle aböyt 15 vuotta sitten, raks, mutta se on jo korjattu.
Se on mulla nyt työn alla muiden ikuisuusprojektien ohella, tarkoitus olisi tehdä siihen kunnon otelauta ja nauhoitus, uusia ylä- ja alasatula, tuplata kielimäärä (3 paria), laittaa paremmat virittimet, antaa uusi väri ja lakkapinta + muuta pientä. Vähän on kyllä alkanut mietityttään kuinka toi kansi kestää tuplakielet, mutta eiköhän se, kun pidennän vähän skaalaa ja siirrän tallaa lähemmäs kopan reunaa...

 
Mulla on täsmälleen samanlainen.
 
simon cykkeli
08.04.2006 20:51:51 (muokattu 08.04.2006 20:52:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nä tuntuu olevan sittenkin suht yleisiä nä vanhat venäläiset matkamuistot. =)
 
Tosin kaikilla ne on myös romuna. Omastani puuttuu talla ja vähän halkeilee sielltä sun täältä =(
 
Playing guitar rocks!! :)
Johnny99
08.04.2006 21:10:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nä tuntuu olevan sittenkin suht yleisiä nä vanhat venäläiset matkamuistot. =)
 
Tosin kaikilla ne on myös romuna. Omastani puuttuu talla ja vähän halkeilee sielltä sun täältä =(

 
Mullapa onkin ehjä. Tosin siinä on kaikki kielet metallia, mutta kyllä sen vireeseen ainakin niillä sai. Aikalailla samanlainen kuin yllä olevassa linkissäkin. Soittaa en osaa.
 
Ja PATASYDÄN lyö!!
Twist
08.04.2006 21:15:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EMG 81 tallaan, lähtee metallicat.
 
Paras... +
 
Olin vahinko... siitä se ajatus sitten lähti.
simon cykkeli
08.04.2006 21:58:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullapa onkin ehjä. Tosin siinä on kaikki kielet metallia, mutta kyllä sen vireeseen ainakin niillä sai. Aikalailla samanlainen kuin yllä olevassa linkissäkin. Soittaa en osaa.
 
On mullakin ne metallia kun tutkin taas tänää sitä.
 
Playing guitar rocks!! :)
kammonen
10.04.2006 12:01:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotoa löytyy moinen kolmio. Eikä edes mikään matkamuisto vaan erään venäläisen balalaika orkesterin muusikon soitin. Osasin joskus jotain jopa soittaa, on mulla soitto-opaskin jossakin. Tällä hetkellä lattialla lasten rämpytettävänä, ennen se kuin strato...
 
simon cykkeli
10.04.2006 21:34:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotoa löytyy moinen kolmio. Eikä edes mikään matkamuisto vaan erään venäläisen balalaika orkesterin muusikon soitin. Osasin joskus jotain jopa soittaa, on mulla soitto-opaskin jossakin. Tällä hetkellä lattialla lasten rämpytettävänä, ennen se kuin strato...
 
Ei se kauaa ehjänä pysy, hommaa ennemmin 10 euron lelukitara sinne niin ni lapset ovat ihan yhtä tyytyväisiä ja ehkä pitävät siitä vielä enemmän ^^ . Jos annat rikkoa sen kadut kumminkin myöhemmin.
 
Playing guitar rocks!! :)
mpekkanen
23.08.2013 23:19:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kyllä kirjoittanut uudempaankin balalaikka aiheeseen. Balalaikasta saa hyvän slidekitaran ja vieläpä todella edullisesti. Esim. banjon kielet käy jos haluaa virittää johonkin avoimeen duuri tai molli sointuun. Paljon halvempi vaihtoehto kuin ostaa oikea sikarilaatikkokitara.
 
https://www.youtube.com/watch?v=TKG … rview&list=UUhJAlinu4XQKVsfMqB2j6jg
 
Pätkä blues jammailua 6-kielisellä balalaikalla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «